  • 1. Data: 2019-06-16 01:41:02
    Temat: Czy przeprosimy (nakazane przez sąd) są objęte prawami autorskimi?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Czy można treść/nagranie przeprosin rozpowszechniać (w całości) bez
    ograniczeń do końca świata i jeden dzień dłużej?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-06-16 11:45:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.06.2019 o 01:41, A. Filip pisze:
    > Czy można treść/nagranie przeprosin rozpowszechniać (w całości) bez
    > ograniczeń do końca świata i jeden dzień dłużej?

    Moim zdaniem ma tu zastosowanie art. 33(2) Prawa Autorskiego, który
    stanowi, że "Wolno korzystać z utworów dla celów bezpieczeństwa
    publicznego lub na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub
    prawodawczych oraz sprawozdań z tych postępowań." Bo same przeprosiny
    pewnie stanowią przedmiot prawa autorskiego, chyba, że chodzi Ci o samą
    treść polecenia przeprosin zawartą w wyroku, bo nie stanowi - na
    podstawie art. 4 Prawa Autorskiego - przedmiotu prawa autorskiego.

  • 3. Data: 2019-06-17 01:24:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > treść polecenia przeprosin zawartą w wyroku, bo nie stanowi - na
    > podstawie art. 4 Prawa Autorskiego - przedmiotu prawa autorskiego.

    Pytanie jest tak sformułowane, jaky ktoś był zwobowiązany do publikacji
    przeprosin, a ktoś inny to sobie nagrał/skopiował i chciał to dalej
    rozpowszechniac bez żadnych ograniczeń. Tak się MZ zdecydowanie nie da.

    Dodatkowo wydaje mi się, że ww. art. dotyczy raczej dystrybucji i obiegu
    dokumentów, umozliwiając zapoznanie się z ich treścią - to możnaby
    rozumieć przez korzystanie. O rozpowszechnieniu sensu stricto nic tam
    nie ma.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2019-06-17 02:23:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > dokumentów, umozliwiając zapoznanie się z ich treścią - to możnaby
    > rozumieć przez korzystanie. O rozpowszechnieniu sensu stricto nic tam

    Ja jestem przekonany że _jakieś_ ograniczenia są np.
    Jeśli przeprosiny są dość krótkie to publikacja w całości lub ze
    wskazaniem (linkiem) na całość.

    Chodzi mi o to jakie są inne "dość oczywiste" ograniczenia _prawne_
    (np. czasowe) "samodzielnego" rozpowszechnia przeprosin w ramach wyroku.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2019-06-17 04:09:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Chodzi mi o to jakie są inne "dość oczywiste" ograniczenia _prawne_
    > (np. czasowe) "samodzielnego" rozpowszechnia przeprosin w ramach wyroku.

    Ale kto rozpowszechnia, autor, adresat, osoba trzecia?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-06-17 04:17:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Ale kto rozpowszechnia, autor, adresat, osoba trzecia?

    Autor niemal zawsze robi tylko tyle ile sąd nakazał w wyroku.

    Mi chodzi zasadniczo o osoby trzecie.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2019-06-17 12:06:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Autor niemal zawsze robi tylko tyle ile sąd nakazał w wyroku.
    >
    > Mi chodzi zasadniczo o osoby trzecie.

    Wydaje mi się, że nie można dowolnie tego rozpowszechniać, czyli po za
    zakresem wynikającym z polecenia sądu nalezy to traktować jako typowy
    utwór z ograniczeniami wynikającymi z PA, no chyba że treść jest
    narzucona przez sąd.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2019-06-17 16:25:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 01:24, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > obiegu dokumentów, umozliwiając zapoznanie się z ich treścią - to
    > możnaby rozumieć przez korzystanie. O rozpowszechnieniu sensu stricto

    Przeprosiny są w tym wypadku publikacją wyroku sądu. Treść wyroku ne
    jest chroniona prawem autorskim, toteż i nie znajdziemy ograniczeń w tym
    zakresie. Każdemu wolno sobie publiczny wyrok sadu rozpowszechniać.

  • 9. Data: 2019-06-17 16:29:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > zakresem wynikającym z polecenia sądu nalezy to traktować jako typowy
    > utwór z ograniczeniami wynikającymi z PA, no chyba że treść jest

    Moim zdanie treść wyroku nie podlega pod Prawo Autorskie - z dalszymi
    konsekwencjami z tego wynikającymi, w szczególności brakiem ograniczeń
    do "redystrybucji".

  • 10. Data: 2019-06-17 16:32:47
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Przeprosiny są w tym wypadku publikacją wyroku sądu. Treść wyroku ne
    > jest chroniona prawem autorskim, toteż i nie znajdziemy ograniczeń w tym
    > zakresie. Każdemu wolno sobie publiczny wyrok sadu rozpowszechniać.

    No to konkretnie:
    Jak rozumiem według twojej interpretacji można publikować _tekst_ wyroku
    sądu w którym jest co skazany ma powiedzieć (i powiedział).
    IMHO Z twojej interpretacji nie wynika że "zapis dźwiękowy/wizualny"
    wypowiedzenia przeprosin przez skazanego to prawnie dokładnie to samo.

    Gdyby prawo było oczywiste prawnicy by znacznie mniej zarabiali ;-)

    --
    A. Filip