  • 1. Data: 2019-06-17 07:28:28
    Temat: Zamieszanie wokół żony Kalisza
    Od: u2 <u...@o...pl>

    jak zwykle trwa przeciąganie liny i gra na czas:)

    https://wiadomosci.wp.pl/zamieszanie-wokol-zony-kali
    sza-nie-przeslano-waznych-dokumentow-639154660319040
    1a

    Sylwester Ruszkiewicz
    14-06-2019 (14:05)
    Zamieszanie wokół żony Kalisza. Nie przesłano ważnych dokumentów
    Okręgowa Izba Adwokacka w Warszawie nadal nie dostała dokumentów z
    prokuratury w sprawie Dominiki K., żony mecenasa Ryszarda Kalisza. Mimo,
    iż śledczy wielokrotnie zapewniali o ich wysłaniu. Jak ustaliła WP,
    prośbę o nadesłanie akt wysłano już w marcu.

    8 maja. Prokuratura Okręgowa w Warszawie stawia Dominice K. uzupełniony
    zarzut. - Aktualnie podejrzana jest o prowadzenie 15 lutego w Warszawie
    pojazdu mechanicznego w stanie nietrzeźwości - 1,20 mg/l alkoholu w
    wydychanym powietrzu i narażenie dziecka, które znajdowało się w aucie,
    na bezpośrednie niebezpieczeństwo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu -
    informuje wówczas Wirtualną Polskę rzecznik prokuratury okręgowej w
    Warszawie Łukasz Łapczyński.
    Izba Adwokacka chce zareagować

    Dominika K. nie przyznała się do zarzucanego jej czynu. Złożyła
    wyjaśnienia sprzeczne ze zgromadzonym w sprawie materiałem dowodowym.
    Odmówiła odpowiedzi na pytania prokuratora.

    Żona Ryszarda Kalisza jest warszawskim adwokatem, należy do Okręgowej
    Izby Adwokackiej w Warszawie. Tuż po ujawnieniu sprawy, głos zabrali jej
    przedstawiciele. Ich zdaniem, naruszyła zasady godności zawodu.

    - Rzecznik Dyscyplinarny Izby Adwokackiej w Warszawie Krzysztof
    Stępiński wydał 5 marca zarządzenie o przeprowadzeniu czynności
    sprawdzających i zwrócił się do właściwej jednostki prokuratury o
    wydanie dokumentów, na podstawie których będzie mógł podjąć decyzję o
    wszczęciu dochodzenia - informował rzecznik prasowy Okręgowej Rady
    Adwokackiej w Warszawie adw. Michał Fertak.

    jazdy po alkoholu

    Wydawało się, że dochodzenie szybko ruszy z miejsca. Nic jednak takiego
    się nie stało.
    Wysłali? Nie wysłali...

    10 maja rzecznik prokuratury okręgowej w mailu do Wirtualnej Polski
    informował: - Do Prokuratury wpłynął wniosek o przekazanie na potrzeby
    postępowania prowadzonego przez Rzecznika Dyscyplinarnego Izby
    Adwokackiej w Warszawie określonych dokumentów z akt sprawy prowadzonej
    przeciwko Dominice K. Dokumenty zostaną w najbliższym czasie przekazane,
    zgodnie z wnioskiem. Wcześniej z uwagi na realizowane w sprawie
    czynności procesowe nie było to możliwe - napisał nam Łukasz Łapczyński.

    Pod koniec maja "Fakt" opisuje opieszałość prokuratury. I ujawnia, że
    dokumenty w sprawie Dominiki K. nadal nie zostały przekazane Izbie
    Adwokackiej. W artykule śledczy zapewniają, że materiały przesłano.
    Miało się to stać po telefonie dziennikarza gazety. Następnego dnia po
    publikacji, portal TVP Info cytuje rzecznika prokuratury.

    - Do czasu ogłoszenia zmienionego zarzutu nie było możliwe przekazanie
    materiałów sprawy Rzecznikowi Dyscyplinarnemu Okręgowej Izby Adwokackiej
    w Warszawie. Czynność ta została zrealizowana niezwłocznie w pierwszym
    możliwym terminie, kiedy biorąc pod uwagę dobro prowadzonego
    postępowania było to możliwe - zapewnia Łukasz Łapczyński.
    Postępowanie w toku

    - Mimo zapewnień prokuratury nic nie otrzymaliśmy. Nasze pismo zostało
    odebrane w prokuraturze już 11 marca. Mamy formalne potwierdzenie. Cały
    czas czekamy na dokumentację - mówi WP w czwartek Rzecznik Dyscyplinarny
    Okręgowej Izby Adwokackiej w Warszawie Krzysztof Stępiński.

    Dlaczego prokuratura nie przesłała dokumentacji w sprawie Dominiki K.? -
    Postępowanie jest w toku - odpisali nam jedynie śledczy. Na nasze
    pytania o powody, dla których nie przesłali materiałów adwokaturze - milczą.

    Jeśli postępowanie w adwokaturze zakończyłoby się niekorzystnie dla
    Dominiki K. grożą jej kary dyscyplinarne od nagany do wydalenia z
    adwokatury.

    Przypomnijmy, Dominika K. została zatrzymana przez policję na ul.
    Conrada w Warszawie za kierownicą Land Rovera na stacji benzynowej. Na
    tylnym siedzeniu znajdowało się 3,5- letnie dziecko. - Początkowo nie
    chciała dmuchać w alkomat, chwiała się na nogach i odmówiła poddaniu się
    badaniu - mówili nam policyjni informatorzy. Po przyjeździe mec.
    Ryszarda Kalisza zgodziła się na badanie. Miała 2,5 promila alkoholu w
    wydychanym powietrzu. Kobieta straciła prawo jazdy. Jako pierwszy
    informacje ujawnił onet.pl

    W obronie żony stał od początku mecenas Ryszard Kalisz.

    "(...) Czynności podejmowane przez prokuraturę w tej sprawie od samego
    początku naruszają prawo mojej żony do obrony. Podejmowane przez
    prokuraturę czynności stoją w całkowitej sprzeczności z tajemnicą
    postępowania przygotowawczego. Moja żona bezsprzecznie nie jest osobą
    publiczną. Świadkowie i zdjęcia video potwierdzają, że była trzeźwa" -
    napisał na facebooku były polityk SLD.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-06-17 08:28:29
    Temat: Re: Zamieszanie wokół żony Kalisza
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-17 o 07:28, u2 pisze:
    > 1,20 mg/l alkoholu w wydychanym powietrzu
    > zdjęcia video potwierdzają, że była trzeźwa

    Niesprawny alkomat?

    Robert

  • 3. Data: 2019-06-17 08:30:47
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Niesprawny alkomat?

    oj Wania, Wania:)

    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-06-17 18:18:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >wszczęciu dochodzenia - informował rzecznik prasowy Okręgowej Rady
    >Adwokackiej w Warszawie adw. Michał Fertak.

    A tak swoja droga - czy to normalna procedura ?
    Bo mnie to wyglada na ... drugą karę ?
    Czy to konstytucyjne ? :-)

    >- Do czasu ogłoszenia zmienionego zarzutu nie było możliwe
    >przekazanie materiałów sprawy Rzecznikowi Dyscyplinarnemu Okręgowej
    >Izby Adwokackiej w Warszawie.

    A to chyba akurat jest normalne ?

> [...]

    >K.? - Postępowanie jest w toku - odpisali nam jedynie śledczy. Na
    >nasze pytania o powody, dla których nie przesłali materiałów

    Co jest chyba wystarczajacacym uzasadnieniem ... tylko czemu ktos
    mowil, ze to juz zrobione ?

    No i o co chodzi z tym zmienionym zarzutem ... czyzby cos w tych
    materialach bylo jednak nie tak, ze trzeba zarzuty zmieniac ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-06-17 18:28:29
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 18:18, J.F. pisze:

    > A to chyba akurat jest normalne ?

    nic w tej sprawie nie jest normalne, począwszy od nienormalnego
    zachowania papugi, która okazała się być żonką innego papugi:)

    trwa ukręcanie łba sprawie, typowe dla nadzwyczajnej kasty, nienormalne
    dla zwykłego Kowalskiego:)

    --
    I love love

  • 6. Data: 2019-06-17 20:20:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >nic w tej sprawie nie jest normalne,

    No jak nie - nawet paragraf na takie przekazanie jest.

    >począwszy od nienormalnego zachowania papugi, która okazała się być
    >żonką innego papugi:)

    Ale co ty tu widzisz nienormalnego ?

    Ze papuga pije - normalne, wielu u nas pije.
    Ze sie broni - jak najbardziej normalne.

    >trwa ukręcanie łba sprawie, typowe dla nadzwyczajnej kasty,

    Na razie nic nie pisza, ze zarzuty wycofane.
    A moze alkomat byl naprawde niesprawny, albo tylko atest mu sie
    skonczyl.

    > nienormalne dla zwykłego Kowalskiego:)

    Eee tam nienormalne, jak Kowalski ma pieniadze i znajomosci ... choc
    jak widac, nie wszystkim starczylo...

    J.