  • 1. Data: 2002-04-17 21:07:33
    Temat: TPSA.
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    Czy ktoś może mi wyjaśnić, jaki jest maksymalny termin podłączenia telefonu
    przez TPSA wg nowego przwa telekomunikacyjnego? Czytałem w GW, że 12
    miesięcy od podpisania umowy. Tymczasem TPSA podpisała ze mną umowę, że mi
    założą telefon po 18 miesiącach. Jak to jest?
    Dodam jeszcze, że w Netii odmówili mi w ogóle wydania wniosku. Czy to zgodne
    z prawem?

  • 2. Data: 2002-04-18 15:00:11
    Temat: Re: TPSA.
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MR" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > założą telefon po 18 miesiącach. Jak to jest?
    > Dodam jeszcze, że w Netii odmówili mi w ogóle wydania wniosku. Czy to

    Stosowny fragment Prawa Telekomunikacyjnego brzmi:

    "Art. 51.
    1. Operator świadczący usługi powszechne nie może odmówić zawarcia umowy o
    świadczenie tych usług, jeżeli użytkownik spełni warunki wynikające z
    regulaminu wykonywania usług telekomunikacyjnych.
    2. Umowa o świadczenie usług powszechnych powinna być zawarta w terminie 30
    dni od dnia złożenia wniosku o jej zawarcie oraz określać w szczególności
    termin rozpoczęcia ich świadczenia.
    3. Do umów o świadczenie usług powszechnych nie stosuje się prze-pisu art.
    34 ust. 3.
    4. Z tytułu niedotrzymania z winy operatora:
    1) terminu zawarcia umowy o świadczenie usług powszech-nych, lub
    2) określonego w umowie o świadczenie usług powszechnych terminu rozpoczęcia
    świadczenia użytkownikowi, który nie posiada dostępu do usług powszechnych
    z tytułu innej umowy o świadczenie usług powszechnych, zawartej z tym
    użytkownikiem,
    - za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi od
    operatora odszkodowanie w wysokości 1/30 określonej w umowie miesięcznej
    opłaty abonamentowej, stosowanej przez operatora za świadczenie usług
    powszechnych płatnych okreso-wo.
    5. Do postępowania reklamacyjnego z tytułu niedotrzymania terminów, o
    których mowa w ust. 4, stosuje się odpowiednio przepisy art. 74 i 75.
    6. Do przejęcia zobowiązań wynikających z umowy o świadczenie usług przez
    innego operatora świadczą-cego usługi powszechne wymagana jest zgoda
    abonenta, z wyjątkiem zmiany operatora w trybie określonym przepisami art.
    54.
    7. Z tytułu wypowiedzenia przez abonenta umowy o świadczenie usług
    pow-szechnych, przed upływem terminu ustalonego w umowie, operatorowi nie
    przysługuje roszczenie odszkodowaw-cze wobec abonenta."

    Jak widać nie ma terminu rozpoczęcia świadczenia usług, a więc TPSA jest w
    porzadku. Natomiast Netia odmowiła ci zawarcia umowy a więc IMHO złamała
    prawo. Jeżłei masz powtierdzenie, że złożyłeś u nich wniosek, spróbuj
    reklamować sprawę i żadać odszkodowania. Stosowne rozporządznie o
    reklamacjach znajdziesz m.in. na www.telefonia.skonet.pl

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 3. Data: 2002-04-18 19:43:52
    Od: "Roland" <a...@r...pl>

> [...]
    > założą telefon po 18 miesiącach. Jak to jest?
    > Dodam jeszcze, że w Netii odmówili mi w ogóle wydania wniosku. Czy to

    Tepsa ma prawo do 18 miesięcy (patrz Prawo Telekomunikacyjne). Generalnie
    operator publiczny nie może odmówić zawarcia Umowy z abonentem spełniającym
    warunki okreslone w Regulaminie. Przeczytaj Regulamin Netii na ich stronach,
    to sie dowiesz, że mogli - pewnie jestes poza obszarem ich działania.

    KK

  • 4. Data: 2002-04-19 18:19:07
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Roland" <a...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    stronach,
    > to sie dowiesz, że mogli - pewnie jestes poza obszarem ich działania.

    Co to znaczy, że jestem poza obszarem ich działania?
    Przecież Netia ma koncesję na całe województwo.

  • 5. Data: 2002-04-19 19:26:57
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <a9pq0n$cga$2@news.gazeta.pl>, m...@p...gazeta.pl
    says...
> [...]
    > stronach,
    >
    > Co to znaczy, że jestem poza obszarem ich działania?
    > Przecież Netia ma koncesję na całe województwo.

    A czy jesli mieszkasz na wsi 100km od ich najblizszego wezla to maja
    wybudowac do ciebie siec bo ty tak chcesz? No way.

    To tylko TPSA ma taki obowiazek. I 18 miesiecy na wywiazanie sie z
    niego.

    Leszek

  • 6. Data: 2002-04-19 19:44:11
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    A skąd wynikają inne obowiązki TPSA niż Netii?

  • 7. Data: 2002-04-19 20:25:05
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <a9pso9$ehl$1@news.gazeta.pl>, m...@p...gazeta.pl
    says...
    > A skąd wynikają inne obowiązki TPSA niż Netii?

    Z pozycji dominujacej na rynku oraz Ustawy Prawo Telekomunikacyjne.

    Leszek

  • 8. Data: 2002-04-20 12:19:24
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    > wybudowac do ciebie siec bo ty tak chcesz? No way.
    >
    > To tylko TPSA ma taki obowiazek. I 18 miesiecy na wywiazanie sie z

    Jeżeli chodzi o usługę powszechną (a taką są usługi telefoniczne świadczone
    przez operatorów publicznych w stacjonarnych publicznych sieciach
    telefonicznych) to KAŻDY operator ma taki obowiązek na terenie którego
    dotyczy jego zezwolenie/zgloszenie.

    W prawie telekomunikacyjnym nie ma mowy o 18 miesiącach.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 9. Data: 2002-04-20 12:25:45
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    > In article <a9pso9$ehl$1@news.gazeta.pl>, m...@p...gazeta.pl
    > says...
    > >

    > Z pozycji dominujacej na rynku oraz Ustawy Prawo Telekomunikacyjne.

    Inne warunki (ale nie dotyczące akurat dyskutowanej kwestii wynikają z
    innych obowiązków jakie Prawo Telekomunikacyjne nakłada na operatorów o
    znaczącej pozycji rynkowej i o dominującej pozycji rynkowej.

    Warto przy tym wspomnieć, że z formalnego punktu widzenia (czym TPSA szczyci
    się przy każdej możliwej okazji) nie została ona w sposób skuteczny prawnie
    uznana za podmiot dominujący na rynku usług powszechnych i nie tylko. W
    związku z tym jakiekolwiek obowiązki nakładane na nią na gruncie Prawa
    Telekomunikacyjnego jako na podmiot dominujący są wg niej bezpodstawne.

    Co więcej, TPSA nie jest w ogóle publicznym operatorem telekomunikacyjnym,
    gdyż zezwolenie jakie otrzymała na początku 2001 roku zostało wg niej wydane
    z naruszeniem prawa a procedura odwoławcza jest w toku.

    Reasumując, TPSA nie jest operatorem dominującym gdyż nie jest operatorem w
    ogóle. Może to śmiesznie brzmi ale taki jest stan prawny.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 10. Data: 2002-04-21 18:20:14
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dotyczy jego zezwolenie/zgloszenie.
    >
    > W prawie telekomunikacyjnym nie ma mowy o 18 miesiącach.

    No to jak to jest? Ma Netia obowiązek czy nie? I ile miesięcy?