    From: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TPSA.
    Date: Thu, 18 Apr 2002 17:00:11 +0200

    Użytkownik "MR" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:a9kooh$lpo$2@news.gazeta.pl...
    > Czy ktoś może mi wyjaśnić, jaki jest maksymalny termin podłączenia
    telefonu
    > przez TPSA wg nowego przwa telekomunikacyjnego? Czytałem w GW, że 12
    > miesięcy od podpisania umowy. Tymczasem TPSA podpisała ze mną umowę, że mi
    > założą telefon po 18 miesiącach. Jak to jest?
    > Dodam jeszcze, że w Netii odmówili mi w ogóle wydania wniosku. Czy to
    zgodne
    > z prawem?

    Stosowny fragment Prawa Telekomunikacyjnego brzmi:

    "Art. 51.
    1. Operator świadczący usługi powszechne nie może odmówić zawarcia umowy o
    świadczenie tych usług, jeżeli użytkownik spełni warunki wynikające z
    regulaminu wykonywania usług telekomunikacyjnych.
    2. Umowa o świadczenie usług powszechnych powinna być zawarta w terminie 30
    dni od dnia złożenia wniosku o jej zawarcie oraz określać w szczególności
    termin rozpoczęcia ich świadczenia.
    3. Do umów o świadczenie usług powszechnych nie stosuje się prze-pisu art.
    34 ust. 3.
    4. Z tytułu niedotrzymania z winy operatora:
    1) terminu zawarcia umowy o świadczenie usług powszech-nych, lub
    2) określonego w umowie o świadczenie usług powszechnych terminu rozpoczęcia
    świadczenia użytkownikowi, który nie posiada dostępu do usług powszechnych
    z tytułu innej umowy o świadczenie usług powszechnych, zawartej z tym
    użytkownikiem,
    - za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi od
    operatora odszkodowanie w wysokości 1/30 określonej w umowie miesięcznej
    opłaty abonamentowej, stosowanej przez operatora za świadczenie usług
    powszechnych płatnych okreso-wo.
    5. Do postępowania reklamacyjnego z tytułu niedotrzymania terminów, o
    których mowa w ust. 4, stosuje się odpowiednio przepisy art. 74 i 75.
    6. Do przejęcia zobowiązań wynikających z umowy o świadczenie usług przez
    innego operatora świadczą-cego usługi powszechne wymagana jest zgoda
    abonenta, z wyjątkiem zmiany operatora w trybie określonym przepisami art.
    54.
    7. Z tytułu wypowiedzenia przez abonenta umowy o świadczenie usług
    pow-szechnych, przed upływem terminu ustalonego w umowie, operatorowi nie
    przysługuje roszczenie odszkodowaw-cze wobec abonenta."

    Jak widać nie ma terminu rozpoczęcia świadczenia usług, a więc TPSA jest w
    porzadku. Natomiast Netia odmowiła ci zawarcia umowy a więc IMHO złamała
    prawo. Jeżłei masz powtierdzenie, że złożyłeś u nich wniosek, spróbuj
    reklamować sprawę i żadać odszkodowania. Stosowne rozporządznie o
    reklamacjach znajdziesz m.in. na www.telefonia.skonet.pl

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)