  • 11. Data: 2002-04-21 21:49:47
    Temat: Re: TPSA.
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a9r8g3$708$1@news.tpi.pl...

    > "Art. 51.
    > 1. Operator świadczący usługi powszechne nie może odmówić zawarcia umowy o
    > świadczenie tych usług, jeżeli użytkownik spełni warunki wynikające z
    > regulaminu wykonywania usług telekomunikacyjnych.

    > Jak widać nie ma terminu rozpoczęcia świadczenia usług, a więc TPSA jest w
    > porzadku. Natomiast Netia odmowiła ci zawarcia umowy a więc IMHO złamała
    > prawo. Jeżłei masz powtierdzenie, że złożyłeś u nich wniosek, spróbuj
    > reklamować sprawę i żadać odszkodowania. Stosowne rozporządznie o
    > reklamacjach znajdziesz m.in. na www.telefonia.skonet.pl

    Zaraz, zaraz panie Telesforze. Nie masz racji pisząc, że nie ma terminu,
    ponieważ musi on być określony w regulaminie. I w TPSA wynosi właśnie 18
    miesięcy, a w Netii 6 miesięcy. To już wiem.
    Problem jest jedynie z tym czy Netia może odmówić podpisania umowy. Z art.51
    wynika, że nie mogą odmówić podpisania umowy, jeśli spełniam warunki
    regulaminu. Ale w regulaminie Netii pisze, że mogą odmówić podpisania umowy
    osobie, która mieszka poza obszarem ich działania. A ja mieszkam właśnie w
    dzielnicy, w której oni nie działają, bo im się nie chce. No więc chyba mogą
    jednak mi odmówić. Ostatecznie powstaje taki problem:
    CZY OPERATOR ŚWIADCZĄCY USŁUGI POWSZECHNE (NETIA) MOŻE SOBIE W REGULAMINIE
    ŚWIADCZENIA TYCH USŁUG OGRANICZYĆ OBSZAR DZIAŁANIA? CZY TAKI REGULAMIN
    (NETII) JEST ZGODNY Z PRAWEM?
    Przecież można w regulaminie napisać, że operator nie podpisze umowy z
    osobą, która się nieładnie ubiera! No i wtedy sam operator wybierze sobie
    osoby, którym założy i którym nie założy telefonu.
    Sprostuję jeszcze, że Netia odmówiła mi w ogóle wydania wniosku, a nie
    podpisania umowy.
    Czy ktoś potrafi rozwikłać tą zagadkę?

    Pozdr

  • 12. Data: 2002-04-25 06:02:51
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MR" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ponieważ musi on być określony w regulaminie. I w TPSA wynosi właśnie 18
    > miesięcy, a w Netii 6 miesięcy. To już wiem.

    Prawdę mówiąc nie znam najnowszych regulaminów both Netia and TPSA (czyżby
    ta ostatnia wydała wreszcie regulamin inny niz z roku 1998 - byc może
    przeoczyłem). Nie zmienia to faktu, że prawo (które stanowią konstytucja,
    ustawy i rozporządzenia) nie zawiera określonego terminu.

> [...]
    > osoby, którym założy i którym nie założy telefonu.
    > Sprostuję jeszcze, że Netia odmówiła mi w ogóle wydania wniosku, a nie

    Moim skromnym zdaniem obszar dzialania operatora jest określony w
    koncesji/zezwoleniu/zgłoszeniu działalnosci whatever it means i w przypadku
    Netii zapenwe oznacza całą strefe numeracyjną (byłe województwo), a nie
    poszczególne osiedla.

    Proponuje wysłać do Netii wniosek napisany w luźnej formie (nie na druku)
    listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 13. Data: 2002-04-26 18:55:31
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

> [...]
    przypadku
    > Netii zapenwe oznacza całą strefe numeracyjną (byłe województwo), a nie

    Zgadzam się w całej rozciągłości, ale i tak nic im nie zrobię.

    > Proponuje wysłać do Netii wniosek napisany w luźnej formie (nie na druku)
    > listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.

    Na pomysł wysłania wniosku do Netii listem poleconym wpadłem już dawno, ale
    nie zrobiłem tego, bo okazuje się, że Netia jest bardzo sprytna.
    Otóż, w regulaminie Netii pisze, że wniosek można składać na oryginalnych
    drukach dostępnych w punktach obsługi klienta. I znowu powstaje problem, bo
    ustawa nakazuje Netii podpisanie umowy w ciągu 1 miesiąca od złożenia
    wniosku, jeżeli klient spełnia warunki określone w regulaminie. Więc jeśli
    wyślę "wniosek napisany w luźnej formie", to nie będę spełniał warunku
    określonego w regulaminie, bo wniosek nie będzie na oryginalnym druku i nie
    podpiszą ze mną umowy.
    Sprytna ta Netia!

    P.S. Z tego, co wiem, w Katowicach Netia nie ma w ogóle wniosków. Po prostu,
    jeśli jest możliwość założenia telefonu, to podpisują od razu umowę, a jeśli
    nie ma możliwości, to wynocha za drzwi.