  • 1. Data: 2002-04-17 16:51:01
    Temat: pracodawca zle potracal zaliczki na podatek - gdzie sie skarzyc?
    Od: "kocyx" <k...@g...pl>

    witam

    pracodawca mojej matki (liceum ogolnoksztalcace) w zeszlym roku nie potracal
    zaliczkek na podatek w wysokosci wymaganej ustawa czyli 19%, ale w wysokosci
    mniejszej, w zwiazku z czym moja matka po rozliczeniu rocznym ma niedoplate
    podatku (kilkaset zl)
    dodatkowo przyslano mojej matce dwa formularze pit11 - na jednym koszty
    uzyskania przychodow byly obliczone za 7 miesiecy (647,92), na drugim za 8
    miesiecy (740,48)byl to ostatni rok pracy mojej matki, pracowala 8 miesiecy
    (od stycznia do sierpnia wlacznie)
    oczywiscie brak jest jakiegokolwiek wyjasnienia, nie wiadomo ktory formularz
    jest wlasciwy
    pytanie: gdzie mozna skarzyc nieprzestrzeganie przez pracodawce ustawy o
    podatku dochodowym od osob fizycznych, oraz ewentualnie co mozna uzyskac?
    na dowod mam dwa sprzeczne formularze
    dziekuje za pomoc i pozdrawiam

    radek

  • 2. Data: 2002-04-18 08:01:51
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "kocyx" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wysokosci
    > mniejszej, w zwiazku z czym moja matka po rozliczeniu rocznym ma

    Za to, to możesz pracodawcy tylko podziękować, bo dzięki temu zamiast
    odprowadzać pieniążki do US dostawała je do rączki, czyli miała darmową
    pożyczkę, którą teraz musi spłacić.

    > oczywiscie brak jest jakiegokolwiek wyjasnienia, nie wiadomo ktory
    formularz
    > jest wlasciwy

    Na żadnym nie ma napisu "korekta"? Zgaduję, że wypełnił i wysłał najpierw
    formularz za 7 miesięcy, potem zorientował sie, że w ósmym miesiącu była
    jeszcze jakaś wypłata (albo przynajmniej 1 dzień pracy - tyle wystarczy aby
    policzyć koszty uzyskania za dany miesiąc) i wysłał nowy - najlepiej
    zadzwonić i dowiedzieć się.

    > pytanie: gdzie mozna skarzyc nieprzestrzeganie przez pracodawce ustawy o
    > podatku dochodowym od osob fizycznych, oraz ewentualnie co mozna uzyskac?
    > na dowod mam dwa sprzeczne formularze

    Zadzwoń do US. Po co skarżyć - jak coś jest nie tak, to IMHO wystarczy
    kontrola.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775