  • 1. Data: 2003-10-25 22:02:07
    Temat: TBS-niepłacony czynsz a odcięcie kablówki. Dość długie.
    Od: "freelander" <m...@o...pl>

    Oto jest pytanie: czy zarząd TBS'u może w porozumieniu z dostawcą usługi
    (telefon, internet, telewizja) straszyć mieszkańców budynku TBS, iż w
    przypadku niezapłacenia zaległości czynszowych może odciąć dostę do
    telewizji ?
    Może teraz więcej szczegółów. Wiecie jak to jest z TBS'ami-w uproszczeniu,
    to prawie tak jak z komunalnym. W tym przypadku partycypant wpłaca część
    kosztu budowy budynku (powiedzmy 50-70 tys.), ale nie jest właścicielem
    lokalu, wskazuję najemcę, który płaci czynsz (ok.500-700pln).
    Jeżeli chodzi o usługodostawcę NET'u, TV i tel., to jest to niezależna
    firma, z którą podpisuję się oddzielne umowy na świadczenie usług telekom.
    (nie ma tam zastrzeż. typu jak nie będziesz płacił czynszu za mieszkanie, to
    odetniemy Ci kablówkę). No właśnie i jak to jest ? Słyszałem coś o wodzie,
    że mogą odciąć, to rozumiem-chodzi o świadczenie opłacane częścią kasy z
    czynszu.
    Acha, nasuwa mi się pytanie, skierowane do osób dość dobrze orientujących
    się w "TBS'ach": jak wiadomo są to spółki z o.o. Wraz z kasą danej gminy i
    udzielonymi przez banki kredytami oraz kasą tzw. "partycypantów" (30%
    kosztów całej inwestycji) stawiają np. budynek mieszkalny i w sytuacji
    niepłacenia przez lokatorów czynszów, w których zawarte są również raty dla
    banków - tracą płynność finansową...i co dalej. Jak ma się do tego gmina
    (jej pieniądze), banki (udzielające kredytu) oraz "partycypanci", którzy
    wyłożyli w gotówce 30% na inwestycje ??? Co do lokatorów, to się orientuję
    jakie są konsekwencje.
    Proszę o w miare precyzyjną odpowiedź.

    P.S.
    Historia dot. TBS Marki zarządzającym budynkiem (J.W.Construction) na
    Kowalczyka 16 (dz.Białołęka). Zadłużenie lokatorów w sumie ok. 200.000pln,
    budynek został "oddany" w lutym br. Firma telekom.- TELNAP sp. z o.o.

    ...Cie pozdrawiam serdecznie !

  • 2. Data: 2003-10-26 05:45:23
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "freelander" <m...@o...pl> napisał
    w wiadomości news:bnertc$s87$1@news.onet.pl

> [...]
    > (telefon, internet, telewizja) straszyć mieszkańców budynku TBS, iż w
    > przypadku niezapłacenia zaległości czynszowych może odciąć dostę do

    Z moich walk z Zarządem Mienia Komunalnego o założenie
    TV Kablowej w "moim" bloku, wiem iż w ramach opłacanego
    czynszu administrator ma obowiązek dostarczyć sygnał TV
    do lokalu mieszkalnego. Będzie to być pakiet podstawowy, to
    musisz mieć w ramach czynszu. Czy to będzie poprzez TV Kabl.
    czy antena zbioracza to już wybór administratora.
    Sądzę więc iż mogą to Ci odebrać jeśli nie opłacasz czynszu,
    ale jeśli płacisz kablówce za pełny pakiet to już administracja
    nie może wpłynąć na TV Kablowe na odcięcie tej usługi gdyż
    masz umowę na zupełnie inną usługę niż się administracja
    (nie TY!) z nimi umawiała.
    To jest tylko moje zdanie i może niech się inni wypowiedzą
    czy "się kupy trzyma"?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nie zawsze mów co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz."

  • 3. Data: 2003-10-26 11:27:24
    Od: "leo59" <schwinn[no spam]@icpnet.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "freelander" <m...@o...pl> napisał
    > w wiadomości news:bnertc$s87$1@news.onet.pl

    Nie wiem jak to jest w TBS-ach ale mogę powiedzieć jak to jest w
    Spółdzielniach Mieszkaniowych. Nie zgadzam się z przedmówcą, że
    administrator MUSI założyć kablówkę czy antenę zbiorczą. Budynek jedynie
    MUSI byś przystosowany do rozprowadzania sygnału TV, domofonu telefonów itp.
    Jeśli chodzi o odcięcia lokatorów zalegających z płatnością np. czynszu ,
    załatwia się to tak , że w Statucie Spółdzielni umieszcza się odpowiednie
    zapisy które to umożliwiają.
    Pozdr Leo

  • 4. Data: 2003-10-26 12:37:01
    Od: "???" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > załatwia się to tak , że w Statucie Spółdzielni umieszcza się odpowiednie

    Nie do końca. Jeśli spółdzielnia mieszkaniowa dostarcza sygnał telewizyjny i
    ma w statucie zapis, że zobowiązuje się do dostarczania sygnału TV i
    rozlicza go w czynszu, to może odciąć sygnał za niepłacenie czynszu. Jeśli
    sygnał dostarcza firma trzecia, to spółdzielnia nic do tego nie ma. W
    TBS-ach jest tak samo, a przynajmniej powinno być.