  • 1. Data: 2003-10-25 19:16:41
    Temat: Po co sądowi adres domowy pozwanej ?
    Od: "Marek Świtała" <w...@N...lexpress.pl>

    Siedzę i myślę i nie mogę na to wpaść. Prowadzę obecnie sprawę o zapłatę
    (post. nakazowe), pozwaną jest osoba fizyczna prowadząca działalnośc
    gospodarczą. W wypisie z ewidencji działalności (oczywiście dołaczonym do
    pozwu) widnieje adres pod jakimi pozwana tę działalność prowadzi. Na
    wszelkich dokumentach, pieczątkach jest ten sam adres, więc wątpliwości nie
    ma.

    A tu sąd wzywa mnie do uzupełnienia braków formalnych poprzez podanie adresu
    domowego pozwanej.

    Stąd moje pytanie: po co to sądowi ?

    PZDR

  • 2. Data: 2003-10-25 19:56:30
    Temat: Re: Po co sądowi adres domowy pozwanej ?
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > A tu sąd wzywa mnie do uzupełnienia braków formalnych poprzez podanie
    adresu
    > domowego pozwanej.
    >
    > Stąd moje pytanie: po co to sądowi ?

    art 126 § 2kpc. Gdy pismo procesowe jest pierwszym pismem w sprawie, powinno
    ponadto zawierać oznaczenie zawodu i miejsca zamieszkania lub siedziby
    stron, ich przedstawicieli ustawowych i pełnomocników oraz przedmiotu sporu,
    pisma zaś dalsze - sygnaturę akt.

    Dan.

  • 3. Data: 2003-10-25 19:59:30
    Od: "Marek Świtała" <w...@N...lexpress.pl>

> [...]
    > ponadto zawierać oznaczenie zawodu i miejsca zamieszkania lub siedziby
    > stron, ich przedstawicieli ustawowych i pełnomocników oraz przedmiotu

    No to jest raczej jasne...ale do tej pory - w podobnych sprawach nikt tego
    nie wymagał. Wystarczał adres prowadzenia działalności....

  • 4. Data: 2003-10-25 22:15:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jak na mnie, to nie bardzo to wytłumaczyłeś. Wszak tam stoi: "miejsca
    zamieszkania lub siedziby
    stron". No to jak podasz siedzibę, to też powinno być dobrze.

  • 5. Data: 2003-10-26 07:44:25
    Od: "Marek Świtała" <w...@N...lexpress.pl>

    > Jak na mnie, to nie bardzo to wytłumaczyłeś. Wszak tam stoi: "miejsca
    > zamieszkania lub siedziby
    > stron". No to jak podasz siedzibę, to też powinno być dobrze.

    Siedziba dotyczy osób prawnych...

    Marek Świtała
    -
    www.lexpress.pl - o prawie nie (tylko) dla prawników

  • 6. Data: 2003-10-26 09:17:34
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Jak na mnie, to nie bardzo to wytłumaczyłeś. Wszak tam stoi: "miejsca
    > zamieszkania lub siedziby
    > stron". No to jak podasz siedzibę, to też powinno być dobrze.

    Przeciez chodzi o osobe fizyczna a nie prawna! Osoba fizyczna ma adres
    zamieszkania, prawna siedzibe.

    Dan.

  • 7. Data: 2003-10-26 10:10:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli gość pod własnym nazwiskiem prowadzi działalność gospodarczą, to te
    różnice się zacierają. Przecież nie ma osobne osobowości prawnej dla
    działalności gospodarczej, a osobnej dla życia prywatnego. To jest jedna i
    ta sama osoba.

  • 8. Data: 2003-10-26 12:54:02
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Świtała" <w...@N...lexpress.pl> napisał w
    wiadomości news:bnei6n$l9d$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
    nie
    > ma.
    >
    > A tu sąd wzywa mnie do uzupełnienia braków formalnych poprzez podanie

    Moze ma taki kaprys, a moze to przez roztargnienie. mnie kiedys wezwali do
    uzupelnienia brakow formalnych ktore na miejscu (tzn w sadzie) polegaly na
    zszyciu zszywaczem biurowym (!) 2 kartek a4 wydrukowanych jednostronnie w
    jedna (tak ze powstala 1 kartka 2 stronna). Chodzilo o sprzeciw od nakazu
    zaplaty. Tak bylo w Toruniu. w Olsztynie z kolei wnosilem paczkami nakazy
    zaplaty wydrukowane jednostronnie i sadowi to nie przeszkadzalo.... :-))

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-10-26 18:05:23
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > różnice się zacierają. Przecież nie ma osobne osobowości prawnej dla
    > działalności gospodarczej, a osobnej dla życia prywatnego. To jest jedna i

    Ale "siedziba" odnosi sie do osoby prawnej. Adres przedsiębiorstwa to w tym
    przypadku miejsce prowadzenia dzialalnosci gospodarczej, sad mogl sie wiec w
    tym przypadku domagac adresu zamieszkania strony (osoby fizycznej)

    Dan.

  • 10. Data: 2003-10-27 04:04:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Oct 2003, lablador wrote:
    [...Marek...]
    >+ > A tu sąd wzywa mnie do uzupełnienia braków formalnych
    >+ > poprzez podanie adresu domowego pozwanej.
    [...]
    >+ art 126 § 2kpc. Gdy pismo procesowe jest pierwszym pismem w sprawie, powinno
    >+ ponadto zawierać oznaczenie zawodu

    Ciekawe skąd to zapotrzebowanie na "zawód".
    Z socjalizmu zostało ?
    "nie podam zawodu szefa, bo nie znam".
    I co ma zrobić chętny do procesu ?

    >+ i miejsca zamieszkania

    "nie podam, bo szef powiedział żeby nie mówić".
    I jak wyżej.
    Możesz naświetlić co z tym fantem robić ?

    pozdrowienia, Gotfryd