  • 1. Data: 2003-10-25 20:56:37
    Temat: Pytania o licencje pracownika ochrony.
    Od: WITUX <witux@***poczta.fm>

    Witam wszystkich mam kilka pytan na ktore bym chcial aby udzielono mi
    odpowiedzi.
    1. Czy po wejsciu do UE bedzie tak ze :
    a) majac grupe inwalidzka mozna posiadac licencje pracownika ochrony
    fizycznej (teraz jest tak ze mozna).
    b) emerytowany policjant ktory ma wysoka emeryture bedzie mogl
    dorabiac w agencjach ochrony osob i mienia (np. za dyspozytora) teraz moze.
    c) czy emerytowani policjanci nadal beda otrzymywac licencje
    pracownika ochrony - obligatoryjnie ?

    Pozdrawiam
    WITUX

  • 2. Data: 2003-10-25 22:07:59
    Temat: Re: Pytania o licencje pracownika ochrony.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A co ma do tego UE? Prawo do posiadania licencji lub nie przez inwalide
    jest wynikiem badania lekarskiego. Jak ktos ni ma nogi, to przeciez nic
    nie stoi mu na przeszkodzie, by siedzial na monitoringu, choc grupy
    inwalidzkiej mu trudno odmówic. Co do dorabiania przez policjantów, to
    jest to rzecz ocenna. Jakbys popracowal kilka lat w tej firmie, to bys
    zrozumial, dla czego tak szybko daja tam emeryture. A to, ze daja
    policjantom obligatoryjnie licencje, to wydaje mi sie naturalne. No
    przeciez przez kilkanascie lat sie szkolili, praktykowali. Po jasna maja
    jeszcze raz sie szkolic.

  • 3. Data: 2003-10-25 23:32:32
    Od: WITUX <witux@***poczta.fm>

    > Prawo do posiadania licencji lub nie przez inwalide
    > jest wynikiem badania lekarskiego.

    Albo inwalida albo agent ochrony - tak powinno byc.

    > Jak ktos ni ma nogi, to przeciez nic
    > nie stoi mu na przeszkodzie, by siedzial na monitoringu, choc grupy
    > inwalidzkiej mu trudno odmówic

    A jak go ktos napadnie ? to jak bedzie spieprzal bez nogi ? Na
    monitoringu tez jest praca z bronią.

  • 4. Data: 2003-10-26 00:09:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Albo inwalida albo agent ochrony - tak powinno byc.

    Rzecz ocenna. Wg mnie niekoniecznie, z tym że nie każdy agent do każdego
    zadania się nadaje.

    > A jak go ktos napadnie ? to jak bedzie spieprzal bez nogi ? Na
    > monitoringu tez jest praca z bronią.

    To zależy od rodzaju monitoringu. Nie zawsze znajduje się on w pobliżu
    chronionego obiektu. Z bronią też nie zawsze się tam pracuje.

  • 5. Data: 2003-10-26 10:49:17
    Od: "Mavereq" <m...@g...pl>

    Mysle, ze trzeba zaczac od tego o jaka licencje Ci chodzi, bo w mamy 2
    rodzaje pracownika fizycznej ochrony mienia i pracownika technicznej ochrony
    mienia( w kazdej stopien I i II). Sa to dwa rózne zagadnienia. Co prawda w
    obu przypadkach obecnie wymagana jest tzw. "zdolnosc" wyrazona przez
    placówke sluzby zdrowia wytypowana do tych badan.

    Pracuje sie nad nowelizacja przepisów, gdzie wylacznie w przypadku
    licencji I stopnia pracownika ochrony fizycznej ma byc wymagana zdolnosc
    wyrazona przez w/w. Z tym, ze wg.tej nowelizacji nie bedziesz mógl pracowac
    np. z bronia obiektowa posiadajac inna licencje niz I stopnia ochrony
    fizycznej. Licencja II stopnia bedzie Cie uprawniala do wystepowania o
    koncesje na prowadzenie firmy ochrony mienia(oczywiscie to wszystko w
    skrócie, bo tam jest wiele innych zmian).

    Pozdrawiam
    JureK