  • 1. Data: 2003-10-25 19:40:33
    Temat: Zaliczenie darowizn
    Od: "Viwa" <w...@b...pl>

    Jedynym majątkiem jaki zostawił spadkodawca jest nieruchomość. Zz życia
    spadkodawca podarował (zachowana forma aktu notarialnego) 1/2 nieruchomości
    córce, 1/4 synowi. Spadkodaca miał jeszcze jednego syna. 10 lat po smierci
    spadkodawcy synowie zmarłego już także syna spadkodawcy, który nic nie otrzymał
    wnieśli pozew o stwierdzenie nabycia spadku. Sąd orzekł, ze 1/4 nieruchomści
    podlega dzidziczeniu w częsciach równych czyli po 1/3 dla każdego z dzieci.
    1. Czy darowizny podlegaja zaliczeniu na poczet działów spadkowych?
    2. Czy po stwierdzeniu nabycia spadku synowie zmarłego syna spadkodawcy
    (któremu nic nie darowano) mogą dokonać cesji swoich praw na jednego z
    dziedziców- i czy w takiej sytuacji w przypadku działu masy spadkowej temu
    podmiotowi przypadła by cała cześć podlegająca dziedziczeniu?

  • 2. Data: 2003-10-25 19:42:57
    Temat: osoba fizyczna zatrudnia osobę fizyczną
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    No właśnie.
    Chce zatrudnić kogoś, kto by raz w tygodniu przyszedł i pozamiatał i umył za
    mnie schody na klatce schodowej. I chcę, żeby to robil stale i chcę mu za
    to zapłacić, ale chcę mu zapłacić legalnie.
    Wszystkie pomysły dozwolone, po za jednym. Założeniem przez niego (lub mnie)
    działalności gospodarczej.

  • 3. Data: 2003-10-25 20:06:29
    Temat: Re: osoba fizyczna zatrudnia osobę fizyczną
    Od: "" <w...@b...pl>

> [...]
    > to zapłacić, ale chcę mu zapłacić legalnie.
    > Wszystkie pomysły dozwolone, po za jednym. Założeniem przez niego (lub mnie)

    Jaki ma to związek z pytaniem?

  • 4. Data: 2003-10-25 20:46:27
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    <w...@b...pl> wrote in message

    > Jaki ma to związek z pytaniem?

    Co ma mieć związek z czym, bo nie rozumiem?
    Pytanie jest proste. Jak mogę legalnie zapłacić osobie, która coś tam dla
    mnie będzie robić
    Ja firmy nie założę, bo mnie nie będzie w Polsce.
    On firmy nie założy, bo się na tym nie zna i za parę złotych nie utrzyma
    firmy.
    Mogę zapłacić firmie sprzątającej, tylko, że tam gdzie to jest nie ma
    żadnej, a chętnych do sprzątania za 100 zł mnóstwo.
    Jeszcze więcej jest chętnych do tego, aby po pierwszej stówie polecieć z
    jęzorem do urzędu skarbowego. Wcale nie mówię, że mają tego nie robić.

  • 5. Data: 2003-10-25 20:59:47
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    poilkj wrote:

    > Co ma mieć związek z czym, bo nie rozumiem?

    Podpiales sie pod jej pytanie.

    Marek

  • 6. Data: 2003-10-25 23:24:28
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl> wrote in message

    > Podpiales sie pod jej pytanie.

    O sorry, ja tego nie widziałem.
    Teraz już rozumiem o co chodziło.

  • 7. Data: 2003-10-26 00:41:20
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sat, 25 Oct 2003 14:42:57 -0500, "poilkj" <p...@g...pl> wrote:

    >Wszystkie pomysły dozwolone, po za jednym.

    Zawrzec umowe cywilna.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 8. Data: 2003-10-26 10:05:14
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | to zapłacić, ale chcę mu zapłacić legalnie.
    | Wszystkie pomysły dozwolone, po za jednym. Założeniem przez niego (lub

    Zatrudniasz w charakterze pomocy domowej. Płacisz ZUS za tę osobę i podatek.
    Przestrzegasz kodeksu pracy. Wszystko.

    Andrzej K.

  • 9. Data: 2003-10-27 03:33:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2003, Kyniu wrote:

> [...]
    >+
    >+ >Wszystkie pomysły dozwolone, po za jednym.

    Wykluczone.
    Wymaga żeby jedna strona była DG !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-10-27 03:48:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ >Wszystkie pomysły dozwolone, po za jednym.

    Acha, odszczekując poprzednią moją wypowiedź (zaraz sCANCELuję ;))
    to wyłączenie takiej umowy (podobnie jak umowy o pracę - *też*
    można !) tak jak Oberfeldkurat Andrzej K. pisze - z prowadzenia
    DG jest wymienione m.in. w ustawach podatkowych, a one są
    poważnym problemem przy innych usługach "ot tak sobie
    osobie obcej bez DG":

    ++++++
    8) przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na podstawie umowy
    zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:

    a) osoby prawnej, jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej
    lub przedsiębiorcy - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla
    potrzeb tych podmiotów i tego samego rodzaju usług nie wykonuje na rzecz
    ludności,

    b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane,
    lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli
    podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą
    nieruchomością
    -----

    Nie wiem jak powinno być (zarówno przy poście Andrzeja jak
    i twoim) po stronie owego "właściciela". IMHO:
    1. mógłby składać PIT-5, z umowy najmu, najem = 0, ale
    "zbierają się" straty :) - jakby kiedyś ów lokal wynajął,
    to straty do 5 lat wstecz można (po 50% max) wliczyć !
    2. musiałby co miesiąc składać PIT-4 za pracownika/wykonawcę
    3. musiałby rozliczać ZUS, czyli *jeśli trzeba* składać
    stosowne deklaracje (a kto wie co nam Sejm każe złożyć
    np. w grudniu, na zasadzie "bo tak, bo system ZUSu leży
    i kwiczy i my prosimy sumę składek z nieparzystych miesięcy)
    4. musiałby płacić podatki i składki.

    Powyższe może oczywiście robić w jego imieniu biuro
    podatkowe, o ile coś za to dostanie :)
    Roboty niewiele, to powinni nie za dużo wziąć.
    Problemem może być ew. "osobiste wezwanie" przez US
    (mają prawo). Myślę że można by wystosować informację
    do US że coś-tam (wcale nie muszą się tym przejąć :]).

    >+ Kyniu

    pozdrowienia, Gotfryd
    (odszczekujący pośpiech !)