  • 1. Data: 2019-05-14 12:24:06
    Temat: Szokujący raport o wyrokach sądowych ws. przestępstw popełnionych na dzieciach
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/446495-tak-kasta-
    poblazala-pedofilom-szokujacy-raport

    Tak "kasta" pobłażała pedofilom! Szokujący raport o wyrokach sądowych
    ws. przestępstw popełnionych na dzieciach

    opublikowano: 2 godziny temu

    Aż trudno w to uwierzyć! Jak wynika z opracowania Instytutu Wymiaru
    Sprawiedliwości ,,Sprawcy przestępstw przeciwko wolności seksualnej i
    obyczajności osoby małoletniej - analiza kryminalistyczna" najczęstszą
    karą wymierzaną wobec sprawców czynów pedofilskich była kara zaledwie 2
    lat pozbawienia wolności (i to aż w 120 przypadkach!). Szokować może
    również liczba warunkowych zawieszeń wykonania orzeczonej kary wobec
    sprawcy. Z takiej decyzji sądów skorzystało aż 147 pedofilów, co stanowi
    54,0 proc. przypadków!

    Autorzy opracowania dr Konrad Burdziak i Paulina Banaszak zwracają
    uwagę, że w 76 przypadkach sądy II instancji nie dokonywały zmian w
    zakresie rozstrzygnięć podjętych przez sądy I instancji.

    Jeśli już decydowały się one na zmiany, to zmiany te polegały m.
    in. na obniżeniu wymierzonej sprawcy kary (tak w 7 przypadkach),
    podwyższeniu orzeczonej kary (tylko 2 przypadki), czy też na warunkowym
    zawieszeniu wykonania orzeczonej przez sąd I instancji kary (tak w 3
    przypadkach)

    - czytamy w raporcie.

    Warto zwrócić uwagę, że zawieszenie wykonania kary stosowane było
    najczęściej wobec sprawców znajdujących się w grupie wiekowej 60 - 69 lat.

    Autorzy raportu we wnioskach końcowych silnie akcentują, że w większości
    spraw sądy stosowały warunkowe zawieszenie wykonania orzeczonej wobec
    sprawcy kary, a karą najczęściej wymierzaną sprawcom czynu zabronionego
    z art. 200 § 1 k.k. była kara 2 lat pozbawienia wolności. Najniższą karą
    wymierzoną sprawcy przestępstwa zgwałcenia była natomiast kara 1 roku
    pozbawienia wolności!

    Być może zasadne byłoby dokonanie pewnych zmian w poszczególnych
    regulacjach Rozdziału XXV Kodeksu karnego

    - podkreślają dr Konrad Burdziak i Paulina Banaszak.

    gah

    autor: Zespół wPolityce.pl

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 2. Data: 2019-05-14 17:53:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >wykonania orzeczonej kary wobec sprawcy. Z takiej decyzji sądów
    >skorzystało aż 147 pedofilów, co stanowi 54,0 proc. przypadków!

    Ale wezmy chocby pierwsza scene z filmu Siekielskiego:
    "dotykal moich piersi (7-letnia dziewczynka), masturbowal sie moimi
    rekami, calowal" ...

    to jaka bedzie odpowiednia kara, aby zachowac jakas proporcje miedzy
    wyrzadzona krzywda w tym i ciezszych przestepstwach ?

    >Warto zwrócić uwagę, że zawieszenie wykonania kary stosowane było
    >najczęściej wobec sprawców znajdujących się w grupie wiekowej 60 - 69
    >lat.

    W wiezieniach takich emerytow potrzebuja :-)
    Szczegolnie jak sprawa sprzed np 20 lat ...

    Ale taka ciekawostka:
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/paweł-ka
    nia-nie-jest-już-księdzem-odsiaduje-wyrok-za-gwałty-
    i-pedofilię/ar-AABiqiv
    Ksiadz odsiaduje wyrok.

    Zagladamy do "rejestru pedofilow"
    https://rps.ms.gov.pl/pl-PL/Public#/home

    Nie ma nazwiska Kania ... a czemu nie ma ?

    J.

  • 3. Data: 2019-05-14 18:41:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-14 o 17:53, J.F. pisze:
    > Zagladamy do "rejestru pedofilow"
    > https://rps.ms.gov.pl/pl-PL/Public#/home
    >
    > Nie ma nazwiska Kania ... a czemu nie ma ?
    Też się zastanawiałem sprawdzając Dariusza Olejniczaka. Też nie ma.
    Twój siedzi, mój wyszedł.

    Robert

  • 4. Data: 2019-05-14 18:54:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-14 o 17:53, J.F. pisze:

    > Nie ma nazwiska Kania ... a czemu nie ma ?

    Braki w wiedzy. Jest rejestr jawny i niejawny

    Zły rejestr? Trzeba było uchwalić lepsiejszy ;-)

    A tak... Czasu zbrakło ;-)

  • 5. Data: 2019-05-14 19:02:00
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    z <...@...pl> pisze:

    > Braki w wiedzy. Jest rejestr jawny i niejawny
    >
    > Zły rejestr? Trzeba było uchwalić lepsiejszy ;-)
    >
    > A tak... Czasu zbrakło ;-)

    <ironia> Jak teraz PO będzie rządzić TRZY kadencje to zdąży (obiecać)! </ironia>

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2019-05-14 19:58:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Braki w wiedzy. Jest rejestr jawny i niejawny
    >Zły rejestr? Trzeba było uchwalić lepsiejszy ;-)

    Jaki sens ma rejestr niejawny ?

    No chyba, ze choc dla dyrektorow szkol jest jawny.

    I domow kultury, i biur podrozy (kolonie) ... bo Kosciol to powinien
    miec swoje rejestry :-)

    Hm, czy ksiadz moglby ukryc wyrok przed zwierzchnikami ?
    Przy sprawie z wolnej stopy chyba tak,
    sad raczej nie wpadnie na to, ze dobrze byloby powiadomic biskupa ...

    J.

  • 7. Data: 2019-05-14 20:06:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-14 o 19:58, J.F. pisze:

    > No chyba, ze choc dla dyrektorow szkol jest jawny.

    Brawo. Jest światełko w tunelu ;-)

  • 8. Data: 2019-05-14 21:25:51
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 14.05.2019 o 17:53, J.F. pisze:
    > Ale wezmy chocby pierwsza scene z filmu Siekielskiego:
    > "dotykal moich piersi (7-letnia dziewczynka), masturbowal sie moimi
    > rekami, calowal" ...

    raptem 3 pedofilów pokazanych w filmie, zarejestrowanych jako tajni
    współpracownicy SB, kiedy zjawisko jest dużo szersze, rejestr pedofilów
    ma część niejawną, do której mają dostęp instytucje typu sądy,
    prokuratura, policja, szkoły :

    https://rps.ms.gov.pl/pl-PL/Public#/

    Rejestr z dostępem ograniczonym

    [...]

    Kto ma prawo do uzyskania informacji z Rejestru z dostępem ograniczonym?
    Każdy ma prawo (art. 12) dowiedzieć się, czy jego dane znajdują się w
    Rejestrze. Sądy, prokuratury, policja i inne uprawnione służby oraz
    organy mają dostęp do informacji z Rejestru, gdy prowadzą postępowanie
    lub wymaga tego ich ustawowe zadanie.

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 9. Data: 2019-05-14 21:30:02
    Temat: Re: Szokujący raport. Polska to kraj wyznaniowy.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    > . bo Kosciol to powinien miec swoje rejestry :-)
    >
    > sad raczej nie wpadnie na to, ze dobrze byloby powiadomic biskupa ...
    >
    > J.

    Biskup będzie wiedzial o wyroku zanim zapadnie.
    Polska to kraj wyznaniowy, podobny do muzułmańskiego.
    Tylko bóg to Żyd.

  • 10. Data: 2019-05-14 21:34:40
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 14.05.2019 o 21:30, JaLa pisze:
    > Biskup będzie wiedzial o wyroku zanim zapadnie.
    > Polska to kraj wyznaniowy, podobny do muzułmańskiego.
    > Tylko bóg to Żyd.

    masz coś przeciwko żydom ?

    --
    George Orwell :