  • 1. Data: 2019-05-13 12:43:14
    Temat: Samorzadowe Kolegium Odwolawcze
    Od: ń <...@...n>

    Czy SKO jest z punktu widzenia KPA i ustaw szczególnych (podatki lokalne, świadczenia
    wychowawcze) samodzielnym organem odrębnym od
    prezydenta miasta, czy raczej częścią organu, którym (dla podatków lokalnych, dla
    świadczeń wychowawczych) jest prezydent miasta?
    Rzecz w nierozpoznaniu i niezałatwieniu spraw w terminie ustawowym, dla których
    organem I stopnia jest prezydent, a decyzje którego
    były przez obywatela zaskarżone do SKO.
    Czy przy składaniu do sądu administracyjnego skargi na niezałatwienie sprawy w
    terminie skarżyć organ jako taki (jako całość, czyli
    domyślnie prezydent miasta + SKO), czy skarżyć organ I stopnia, czy organ odwoławczy?

  • 2. Data: 2019-05-13 15:33:47
    Temat: Re: Samorzadowe Kolegium Odwolawcze
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.05.2019 o 12:43, ń pisze:
> [...]
    > prezydent miasta + SKO), czy skarżyć organ I stopnia, czy organ odwoławczy?

    z doświadczenia wiem, że sprawy administracyjne ciągną się latami, SKO
    jest tylko jednym z trybików urzędniczej machiny:))))))))

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Samorz%C4%85dowe_koleg
    ium_odwo%C5%82awcze

    Art. 17 Kodeksu postępowania administracyjnego, umieszczony w rozdziale
    3 "Organy wyższego stopnia i organy naczelne", stanowi[1]:
    ,,
    Art. 17. Organami wyższego stopnia w rozumieniu kodeksu są:
    1) w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego -
    samorządowe kolegia odwoławcze, chyba że ustawy szczególne stanowią
    inaczej, (...)
    "

    Organizację i zasady działania SKO reguluje ustawa z dnia 12
    października 1994 r. o samorządowych kolegiach odwoławczych (Dz.U. z
    2018 r. poz. 570).

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"