  • 51. Data: 2007-11-18 19:37:28
    Temat: Re: Sześciu zatrzymanych zolnierzy
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <M...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:fhpoo6$dp8$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > A poza tania demagogia potrafisz steknac cos wiecej? :P

    jaka demagogia?
    zapominasz ze ameryka byla zasiedlona i z dosc wysokim poziomem cywilizacji na
    dlugo przed tym jak bialym wydawalo sie ze ja odkryli

  • 52. Data: 2007-11-18 19:58:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał w wiadomości

    A to już zupełnie inna sprawa, choć trudno odmówić Ci częściowo racji.
    Zakładam, że sposób przeprowadzenia zatrzymań komandosów był wynikiem
    założenia, że któryś z komandosów może zacząć się bronić. Biorąc pod uwagę
    wagę stawianych im zarzutów, taką ewentualność należało wziąć pod uwagę i
    dostosować siły i środki do prawdopodobieństwa takiego zdarzenia. Zwłaszcza
    mając na względzie specjalne wyszkolenie wymienionych.

    Co do zatrzymania pilota uważam, że po prostu doszło tam do naruszenia
    prawa i przekroczenia uprawnień, za które osoby odpowiedzialne powinny
    zostać osądzone przez sąd i tyle. Środki przymusu, a zwłaszcza zatrzymanie
    osoby jako jedne z najdotkliwszych środków, powinny myć stosowane w
    wyjątkowych sytuacjach. Tam, gdzie prawdopodobieństwo ucieczki
    zatrzymywanego jest duże, a jego ucieczka mogła by faktycznie spowodować
    niepowetowaną stratę dla biegu postępowania karnego. O ile w wypadku
    naszych komandosów jeszcze takie rozumowanie załóżmy wydaje się słuszne, to
    w wypadku pilota już zdecydowanie nie. Komuś musiało mocno szare komórki
    przypalić, skoro myślał, że oficer wysokiego szczebla absurdalnie oskarżony
    o kradzież trawy z lotniska nagle porzuci normalne życie i w celu uchylenia
    się od odpowiedzialności rozpocznie wojnę partyzancką, dodatkowo pewnie
    mordując świadków w osobach rolnika zbierającego rzeczoną trawę, co jak
    mniemam miało by mieć na celu usunięcie dowodów swoich "korupcyjnych"
    czynów.

    Akcja dotycząca pilota powinna znaleźć się na jednej półce z akcją ujęcia
    Kluski, Blidy itd. akcjami, gdzie po prostu zatrzymanie zostało
    potraktowane instytucjonalnie i miało na celu nie zabezpieczenie
    prawidłowego biegi procesu, a po prostu podniesienie w oczach dziennikarzy
    prestiżu sprawy. Nie sądzę, by Gargas, Kluska czy Blida nie stawili się na
    zwykłe normalne wezwanie do stawiennictwa się w organie ścigania. A jakby
    się nie stawili bez usprawiedliwienia, to oczywiście wówczas ich
    zatrzymanie było by słuszne, jak z naszym byłym wicepremierem, który
    permanentnie z organami ścigania leciał w kulki.

  • 53. Data: 2007-11-18 20:00:02
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Anatol" <c...@u...pl> writes:

    > wiadomości news:fhq13j$3ai$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zatrzymanie i doprowadzenie wyglądało raczej jak akcja przeciwko
    > pospolitym bandziorom - tak nie byli traktowani nawet skazani za
    > ludobójstwo w Norymberdze, a tym bardziej świadkowie. Można tak
    > traktować tylko polskich żołnierzy.
    >
    > Podobnie było w tym przypadku :
    >
    > http://www.tvn24.pl/12690,1526087,wiadomosc.html
    >
    > Zasłużonego i odznaczonego dowódcę-pilota potraktowano gorzej niż
    > bandziora, pozbawiając go prawa do kontaktu z adwokatem i rodziną, ale
    > za to w eter poszła szkalująca informacja.

    Jak patrzę na sposób traktowania *skutych* oskarżonych to zaczynam
    myśleć że niektórzy budują w Polsce drugie *Chiny*.

    --
    Andrzej Adam Filip - Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
    Don Kichoci, nie walczcie z wiatrakami!

  • 54. Data: 2007-11-18 20:15:43
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]
    > Zakładam, że sposób przeprowadzenia zatrzymań komandosów był wynikiem
    > założenia, że któryś z komandosów może zacząć się bronić.

    Skąd takie założenie wobec potencjalnych swiadków czy osób o
    nieposzlakowanej opinii, które nie mają nic wspólnego ze światem
    przestępczym? Po co zapraszano TV i przeprowadzono konferencję prasową ? Czy
    na akcje zatrzymania osób potencjalnie bardzo niebezpiecznych i to przy
    użyciu sił specjalnych, uzbrojonych w broń automatyczną zaprasza się TV ?

    Zarzut polega jedynie na subiektywnej ocenie motywów bo same fakty czyli
    kto, kogo, kiedy i z jakim skutkiem ostrzelał były znane od samego początku
    czyli chyba od sierpnia i nikt tego nie ukrywał łącznie z podejrzanymi.

    Anatol

  • 55. Data: 2007-11-18 20:35:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Czy na akcje zatrzymania osób potencjalnie bardzo niebezpiecznych i to
    > przy użyciu sił specjalnych, uzbrojonych w broń automatyczną zaprasza się

    A to już inna sprawa, ale uwaga bardzo cenna.

> [...]
    > kto, kogo, kiedy i z jakim skutkiem ostrzelał były znane od samego
    > początku czyli chyba od sierpnia i nikt tego nie ukrywał łącznie z

    To już sprawa sądu.

  • 56. Data: 2007-11-19 01:30:51
    Od: Jacek_P <G...@c...edu.pl>

    Szerszen <s...@t...pl> napisal:
    > zapominasz ze ameryka byla zasiedlona i z dosc wysokim poziomem cywilizacji na
    > dlugo przed tym jak bialym wydawalo sie ze ja odkryli

    No to mow, ze chodzi ci o oba kontynenty plus zlaczke.

    A bialym sie nie wydawalo, ale wlasnie ja odkryli
    ze swojego punktu widzenia. A punkt widzenia dominujacych
    jest - jakby to powiedziec - jedynym slusznym, bo ci
    nie dominujacy zazwyczaj historii nie pisza.

    Ale tam tez swietlanie nie bylo, a wyrzynanie ludnosci
    bylo na porzadku dziennym. Ludnosci bywa obojetne, czy
    wyrzyna sie ja na chwale bogow Aztekow, komunizmu Stalina,
    nazizmu Hitlera, czy czegokolwiek innego.
    Nie mitologizuj tych "first nations"
    bo to byli tacy sami dranie jak my :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 57. Data: 2007-11-19 07:17:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <G...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Nie mitologizuj tych "first nations"
    > bo to byli tacy sami dranie jak my :)

    nie mitologizuje tylko nie wszyscy indianie skladali ofiary z ludzi i prowadzili
    wojny na wzor bialych, poczytaj troche, glownie dlatego ze nie prowadzili wojen
    na wzor bialych przegrali

  • 58. Data: 2007-11-19 15:37:21
    Od: Jacek_P <I...@c...edu.pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisal:
    > nie mitologizuje tylko nie wszyscy indianie skladali ofiary z ludzi i prowadzili
    > wojny na wzor bialych, poczytaj troche, glownie dlatego ze nie prowadzili wojen
    > na wzor bialych przegrali

    No i co z tego, skoro po nich proch pozostal. Trafili w sito selekcyjne
    i po nich. Jeden z moich kolegow dosc przytomnie kiedys odpowiedzial,
    na zarzut brutalizacji biznesu:

    Jak trafisz miedzy wilki, to mozesz byc co najwyzej
    troche sympatyczniejszym wilkiem, ale jak bedziesz
    calkiem fajna owca, to cie zezra.

    No i tyle w kwestii lagodnych, pokoj milujacych ludzi.
    Si vis pacem para bellum.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 59. Data: 2007-11-20 06:59:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <I...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > No i co z tego, skoro po nich proch pozostal. Trafili w sito selekcyjne
    > i po nich. Jeden z moich kolegow dosc przytomnie kiedys odpowiedzial,
    > na zarzut brutalizacji biznesu:

    a co to ma wspolnego z poczatkiem tej galezi dyskusji?
    aby ulatwic ci odpowiedz zacytuje macka

    "Wojna nigdy nie wyglądała i nie będzie wyglądała tak, jak by niektórzy
    chcieli - czyli dwie grupy żołnierzy przeciwnych stron nacierają na
    siebie, wybijają się, a ja kilku zostanie, to sprawdzają, czy wygrali"

    otoz chodzilo mi tylko o to, ze byly takie wojny i tyle

  • 60. Data: 2007-11-20 13:00:03
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Anatol pisze:
    > Zasłużonego i odznaczonego dowódcę-pilota potraktowano gorzej niż
    > bandziora, pozbawiając go prawa do kontaktu z adwokatem i rodziną, ale
    > za to w eter poszła szkalująca informacja.

    A to nowum, że każda szanująca się prokurew* pastwić się będzie nad
    obywatelem, któremu zdarzyło się (albo i nie) popełnić jakieś niegroźne
    pzestępstwo a nie na bandzcie?

    Prawdziwa opowieść: podczas składania wyjaśnień (mikrokaliber sprawy,
    nawet bez środków zapobiegawczych) taka prokurew* potrafiła być bardzo
    surowa i stanowcza. Tak stanowcza, że zaczęła drzeć pysk*... bo
    podejrzany nie zwrócił uwagi prokurwie*, że (ta prokurew) popełniła w
    protokole błąd i wstawiła błędną datę. :))

    Jakie są szanse, że ta sama prokurew będzie miała odwagę zachować sie
    tak samo wobec bandyty, który przy nadarzającej się okazji może
    odwdzięczyć się z nawiązką?

    *) przykro mi, inaczej tego nazwać się nie da.
    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.