  • 21. Data: 2015-12-08 09:51:52
    Temat: Re: Światła Skandynawskie w Polsce
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "G.S." <s...@s...com.pl> wrote in message
    news:alpine.WNT.2.20.1512080046440.1488@virtual...
    > Co do tego pierwszego, tu masz np. wyczyny producentów *napisów*
    > w sąsiedniej dziedzinie:
    > http://allegro.pl/nowa-generacja-akumulatorki-bateri
    e-aa-r6-4900-mah-i57484120
    > 62.html Ubolewam, ale producenta napisów "10 000mAh" pasującego
    > na R6 jeszcze nie namierzyłem, ale pewnie niedługo i tacy
    > się znajdą - dlaczego mają być dziwni producenci napisu
    > "5W" na LED-lampy?

    18650 juz dobilo do 12000mah
    http://allegro.pl/akumulator-li-ion-18650-3-7v-12000
    mah-sklep-wa-wa-i5708787619.html

    --
    http://db.org.pl/

  • 22. Data: 2015-12-08 23:59:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "G.S."

    > Nie, strumień świetlny jest taki mały, że nie są widoczne
    > ---
    > To musi w dziurę wpadać bo 5W odpowiada przynajmniej 25W zwykłej żarówki a
    > na światła dzienne wystarczająco.

    IMVHO, należy po pierwsze odróżniać LED-żarówki na których ktoś
    nadrukował "5W" od LED-żarówek o mocy 5W,
    ---
    Widziałeś takie na drodze i dlatego piszesz czy z nudów ?

    a secundo da się
    bez problemu wyprodukować LEDa o nikłej sprawności, ...
    ---
    Ale po co to robić ?! I po co montować takie właśnie LEDy do lampy jak można
    za grosze kupić normalne ? Przecież te LEDy stanowią tylko jeden z
    komponentów lampy składającej się z oprawy, sterownika, kabli, bezpiecznika
    i LEDów właśnie. Generalnie chodziło o to, że jeśli nawet lampy za 20zł są
    słabej jakości (ale nie sądzę by ich nie było widać i miały wszy na pępku)
    to do 200zł za cree jest na tyle daleko, że na pewno są jakieś optymalne.

  • 23. Data: 2015-12-09 20:49:40
    Od: on <o...@o...no>

    > Przyznam się, że nie wiem co o tym myśleć. Mogę używać za dnia tych
    > świateł czy też nie mogę?

    To ja odpowiem tak. W moim samochodzie było tak ustawione fabrycznie.
    Nie ma (oficjalnie) możliwości zmiany tych ustawień przez użytkownika.
    Producent tak zrobił, to zakładam, że tak ma być.
    To producent wie w jakiej konfiguracji homologował samochód i to do
    niego należy dostarczanie pojazdów zgodnych z przepisami.

    Nie wiem natomiast dlaczego chcesz zmieniać te ustawienia u siebie.
    Prądu wiele nie zaoszczędzisz. Trwałość żarówek też nie jest chyba
    wielkim argumentem. Mnie czasem wkurzają samochody nie oświetlone z tyłu
    jadące wieczorem na "światłach dziennych", choć wiem, że też tak mam.

  • 24. Data: 2015-12-10 00:36:03
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Dec 2015, re wrote:

    > Ale po co to robić ?! I po co montować takie właśnie LEDy do lampy jak można
    > za grosze kupić normalne ?

    Bo oszczędza się również na kondensatorach za 20 centów.
    Nie pytaj "po co", nie wiem.
    A lampy samochodowe w których po 9 miesiącach nie działały
    3 z 5 LEDów owszem, widziałem.
    Niesamochodowego LEDa z napisem 10W też mam :P
    (więc byłoby dziwne, jakby w samochodowych nie działo
    się identycznie).

    > Generalnie chodziło o to, że jeśli nawet lampy za 20zł są słabej
    > jakości (ale nie sądzę by ich nie było widać i miały wszy na pępku)
    > to do 200zł za cree jest na tyle daleko, że na pewno są jakieś optymalne.

    Tylko nie widać podstaw do ich łatwego zlokalizowania :>
    No i nie odnosiłem się nijak do "lamp za 50..80..120zł".

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2016-01-04 03:15:45
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-12-09 o 20:49, on pisze:

> [...]
    > To producent wie w jakiej konfiguracji homologował samochód i to do
    > niego należy dostarczanie pojazdów zgodnych z przepisami.

    Cóż mój tak nie miał :) Wychodzi, że złapany na skandynawskich będę
    musiał liczyć na dobry humor władzy (tfu).

> [...]
    > wielkim argumentem. Mnie czasem wkurzają samochody nie oświetlone z tyłu
    > jadące wieczorem na "światłach dziennych", choć wiem, że też tak mam.

    Tak jak napisałem - zapominam włączać. Wieczorem nie da rady jeździć tak
    bo licznik i konsola jest niepodświetlona i szybko rzuca się w oczy, że
    coś jest nie tak.