  • 1. Data: 2015-12-05 13:33:47
    Temat: Potencjalny pedofil zatrzymany.
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W wiadomosciach TV podano z tryumfem, ze trzech ( bohaterskich !) zołnierzy ( chyba
    studentów jakiejs akademii wojskowej) urzadzilo prowokacje i udajac jakąś 14-latke
    umówili sie na spotkanie z innym zołnierzem.
    Na miejscu go powalili na ziemie i oddali w rece policji.

    TV podala, ze " potencjalny pedofil zostal zatrzymany" !!!

    To jak to jest w polskim prawie ? Prowokacja jest dopuszczalna, czy nie ?
    Czy w tej TV siedza sami debile, ze puszczaja takie newsy ?

    Czy w takiej sytuacji, ten "potencjalny pedofil" nie moglby sie bronic tak, ze powie,
    ze on takze wykonal prowokacje. Jego zamiarem bylo spotkanie z 14-latką, po to, zeby
    wziac ja za rączkę i odprowadzic ja do rodziców zwracajac im uwage na koniecznosc
    zwiekszonej opieki ?

  • 2. Data: 2015-12-05 14:26:17
    Temat: Re: Potencjalny pedofil zatrzymany.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-12-15 o 13:33, Marek Wisniewski pisze:

    > To jak to jest w polskim prawie ? Prowokacja jest dopuszczalna, czy
    > nie ?

    Prowokacja jest dopuszczalna, ale owa dopuszczalność jest opisana w
    odpowiednich ustawach. Przeważnie wymaga uprzedniej zgody sądu i ma na
    celu nie samo w sobie ściganie sprawcy - wszak on tu z kolegami
    flirtował, a nie z nastolatką - tylko ustalenie jego tożsamości. Czyli
    przykłądowo gdyby było wiadomo o pedofilu, że za pośrednictwem Internetu
    się umawia, a nie byłoby jak go zatrzymać - ale do innych znanych
    organom ścigania czynów - to oczywiście prowokacja w celu ujęcia ma sens.

    > Czy w tej TV siedza sami debile, ze puszczaja takie newsy ?

    Oczywiście masz rację.

> [...]
    > bylo spotkanie z 14-latką, po to, zeby wziac ja za rączkę i
    > odprowadzic ja do rodziców zwracajac im uwage na koniecznosc

    On równie dobrze może powiedzieć, że od początku wiedział, że to koledzy
    się zabawiają. Nie ma zakazu spotykania się z kolegą, który udaje
    pedofila. Zresztą możliwych obron mogę wymyślić z tuzin i nie ma to
    sensu. Zostanie przejrzany jego komputer w poszukiwaniu pornografii
    dziecięcej, na pewno telefon, by ustalić, czy się z jakimiś dziećmi nie
    umawiał. Ale jak nie znajdą się konkretne dowody przestępstw, to nasi
    bohaterowie po prostu dostaną zarzuty i tyle. Znam - fakt, że nieliczne
    - takie przypadki.

    Zresztą w opisywanej przez Ciebie sprawie, jak nawet znajdą się dowody,
    to dalej przed zarzutami bezprawnego pozbawienia wolności ich tonie
    uchroni. Istnieje instytucja ujęcia obywatelskiego, ale ona jest
    obwarowana w ustawie ograniczeniami.

  • 3. Data: 2015-12-05 17:22:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 5 Dec 2015 04:33:47 -0800 (PST), Marek Wisniewski
    <m...@g...com> wrote:
> [...]
    prowokacje i u
    > dajac jakąś 14-latke umówili sie na spotkanie z innym zołnierzem.

    Może ten film odpowie na cześć Twoich pytań (jest komentarzem do
    innego podobnego przypadku):

    http://www.youtube.com/watch?v=FFwjXwCzjzU

    A komentowany przypadek:

    http://www.youtube.com/watch?v=UE7QMuDFD8A

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-12-05 23:58:41
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 17:22:37 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > zołnier
    > prowokacje i u
    >
    > Może ten film odpowie na cześć Twoich pytań (jest komentarzem do
> [...]

    No i co z tego wynika ?

    Kiedys byl taki film o tym, jak policja potrafila skanowac mysli wszystkich ludzi i
    wyszukiwala potencjalnych przestepcow.
    Kilka minut przed majacym sie odbyc przestepstwem, policja wkraczala do lokalu i
    aresztowala potencjalnego przestepce.
    Czy to juz mamy dzisiaj ?

    Mozeby poszukac tak potencjalnych terrorystow, dzihadystow.
    Moge nawet wskazac jednego potencjonalnego ( wg niektorych) dyktatora ( Kaczynski).

  • 5. Data: 2015-12-06 11:37:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-12-15 o 17:22, Marek pisze:

    > Może ten film odpowie na cześć Twoich pytań (jest komentarzem do innego
    > podobnego przypadku):
    > http://www.youtube.com/watch?v=FFwjXwCzjzU

    Autor tego filmu nie ma racji. Pedofil, to określenie medyczne i dotyczy
    zboczenia pociągu seksualnego do DZIECI. 13-to latka dzieckiem nie jest.
    Prawo zabrania współżycia z młodzieżą w tym wieku i jest to
    przestępstwo, ale nie należy utożsamiać tego z pedofilią. Dziennikarze
    to robią nagminnie.

    > A komentowany przypadek:
    > http://www.youtube.com/watch?v=UE7QMuDFD8A

    Dooglądałem do momentu, gdy facet oświadczył, że będzie im towarzyszył
    policjant, który będzie asystował i ich ochraniał i odpuściłem. Jeśli to
    prawda, to ów policjant powinien zostać natychmiast wydalony ze służby,
    bo stanowi zagrożenie dla siebie, osób postronnych i samej służby.

    Jeśli policjant poweźmie informację o konieczności zatrzymania
    przestępcy, to jeśli to konieczne to jemu mogą asystować i pomagać inne
    osoby. Odwrotna sytuacja jest niemożliwa i niedopuszczalna. Co więcej
    nie wyobrażam sobie dopuszczenia do sytuacji, gdy policjant uczestniczy
    w akcji ujęcia obywatelskiego. Na całe szczęście później z filmu wynika,
    że to jednak policjant zatrzymuje tego faceta, a nie autorzy i trochę
    odzyskałem wiarę w normalność.

    Jednak materiał robi wrażenie, ze facet został zatrzymany za to
    umawianie się przez sieć, a to bzdura i nie sądzę, by za coś takiego
    komukolwiek postawiono zarzut. Co więcej zatrzymanie, to zatrzymanie.
    Nie powinno się dopuścić do tego dziennikarzy z kamerami. Różnie się
    ostatecznie w procesie może okazać, i jak nie zbierze się dowodów na
    przestępstwo, to facet może się starać o odszkodowanie.

    Moim zdaniem cały materiał może stanowić co najwyżej podstawę do
    wylegitymowania mężczyzny oraz podjęcia innych prawem przewidzianych
    czynności zmierzających do ustalenia, czy nie jest sprawcą jakiegoś
    przestępstwa.

  • 6. Data: 2015-12-06 22:54:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > On równie dobrze może powiedzieć, że od początku wiedział, że to koledzy
    > się zabawiają. Nie ma zakazu spotykania się z kolegą, który udaje
    > pedofila. Zresztą możliwych obron mogę wymyślić z tuzin i nie ma to

    Tudzież chciał małolatę przestrzec i przekazać policji.

    Ja tam czekam aż dwóch walczących z pedofilami się wzajemnie sprowokuje
    i spróbuje zatrzymać ;)

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 7. Data: 2015-12-07 12:05:48
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 13:33:51 UTC+1 użytkownik Marek Wisniewski napisał:
> [...]
    to, zeby wziac ja za rączkę i odprowadzic ja do rodziców zwracajac im uwage na

    No jeśli facet był obserwowany np. w necie i chodziło o potwierdzenie
    organoleptyczne jego działań (JEGO) to prowokacja zarządzona przez sąd
    jest jedynym rzetelnym sposobem potwierdzenia, że to on jest pedałfilem.

    Andrzej.

  • 8. Data: 2015-12-07 22:43:29
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 grudnia 2015 12:05:50 UTC+1 użytkownik n...@t...net.pl
    napisał:
> [...]
    > organoleptyczne jego działań (JEGO) to prowokacja zarządzona przez sąd
    > jest jedynym rzetelnym sposobem potwierdzenia, że to on jest pedałfilem.

    To sąd moze zarzadzic dokonanie prowokacji ?

  • 9. Data: 2015-12-08 11:24:09
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 7 grudnia 2015 22:43:32 UTC+1 użytkownik Marek Wisniewski
    napisał:
> [...]
    koniecznosc zwiekszonej opieki ?

    > To sąd moze zarzadzic dokonanie prowokacji ?

    A jak prawidłowo nazywa się zgoda sądu na prowokację.

    Andrzej.