  • 1. Data: 2007-08-29 08:08:26
    Temat: Strony internetowe do rejestracji
    Od: filippo <f...@g...com>

    Nawiazujac do artykulu:

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pierwsza_strona
    _070829/pierwsza_strona_a_3.html

    Dla nieklikatych cytat:

    "Właściciele stron internetowych muszą je zarejestrować, jeśli nie
    chcą być ścigani przez prokuraturę. To efekt ostatniego postanowienia
    Sądu Najwyższego"

    "jeśli strona jest aktualizowana częściej niż raz w tygodniu, powinna
    zostać zarejestrowana jako dziennik. Jeśli rzadziej, ale przynajmniej
    raz w roku - jako czasopismo. Autorowi strony za brak rejestracji
    grozi grzywna, a nawet kara ograniczenia wolności."

    Pytanie:
    - co decyduje o koniecznosci zarejestrowania strony - fakt uzywania
    domeny .pl, miejsce hostowania (serwer np. w USA), czy moze miejsce
    zamieszkania autora?

    dura lex sed lex...

    pozdrawiam
    filip

  • 2. Data: 2007-08-29 09:04:08
    Temat: Re: Strony internetowe do rejestracji
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 29, 10:08 am, filippo <f...@g...com> wrote:
> [...]
    > - co decyduje o koniecznosci zarejestrowania strony - fakt uzywania
    > domeny .pl, miejsce hostowania (serwer np. w USA), czy moze miejsce

    Tez o to chcialem spytac. Czy wystarczy miec polski tytul np www.gazetapolska.pl
    a strona ma serwer w australii i tam znajduje sie autor zeby wynikala
    potrzeba rejestracji w polsce? Czy moderacja komentarzy ma polegac na
    wycinaniu tego co jest klamstwem uznanym sadownie czy tylko to co z
    gory narusza prawo (rasizm, nienawisc itp) . Czy google.groups/
    pl.cos.prawo jest odpowiedzialne za pisma boukuna i wymaga rejestracji
    czy powinna to zarejestrowac osoba ktora tutaj pisze?

  • 3. Data: 2007-08-29 09:13:01
    Od: "Dante" <d...@w...vp.pl>

> [...]
    > pl.cos.prawo jest odpowiedzialne za pisma boukuna i wymaga rejestracji
    > czy powinna to zarejestrowac osoba ktora tutaj pisze?

    To w takim razie co z .eu???

  • 4. Data: 2007-08-29 09:20:54
    Od: filippo <f...@g...com>

    i jeszcze jedno:
    jesli nazwa strony zawiera slowa powszechnie uznane za wulgarne/
    obrazliwe - czy mozna takie czasopismo zarejestrowac??

    filip

  • 5. Data: 2007-08-29 09:54:19
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    filippo napisał(a):
    > i jeszcze jedno:
    > jesli nazwa strony zawiera slowa powszechnie uznane za wulgarne/
    > obrazliwe - czy mozna takie czasopismo zarejestrowac??

    no "NIE" teraz to zes sie wyglupil :-)

    P.

    --
    Czy zdajesz sobie sprawę z faktu, że http://ZbigniewZiobro.ORG oklamal
    Cie w zakresie obrony koniecznej ? Czy Wiesz, że możesz sie bronic, a

  • 6. Data: 2007-08-29 10:23:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    filippo wrote:
> [...]
    >
    > "Właściciele stron internetowych muszą je zarejestrować, jeśli nie
    > chcą być ścigani przez prokuraturę. To efekt ostatniego postanowienia

    Zdaje się w SN mają problemy z językiem polskim...

    Zgodnie z ustawą prasa to publikacje *periodyczne*, a zatem takie, które
    (http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2571228) ukazują się *regularnie*.

    A słowo *regularny* oznacza (http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2573724) w
    tym kontekście "powtarzający się w ściśle określonych lub jednakowych
    odstępach czasu".

    Czyli jeśli ktoś uaktualnia stronę wg. własnego widzimisię, wręcz losowo
    - to prasą za chiny ludowe nie będzie.

    Amerykanina w SN zatrudnili, czy co?

  • 7. Data: 2007-08-29 10:41:14
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    wówczas przez agenta o pseudonimie 'SzalonyKapelusznik' słowa
    spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

> [...]
    > pl.cos.prawo jest odpowiedzialne za pisma boukuna i wymaga rejestracji
    > czy powinna to zarejestrowac osoba ktora tutaj pisze?

    Dyskusja toczy się na paru innych grupach:

    Co ciekawsze kąski i pomysły:

    http://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/m
    sg/766f22b08570d328
    http://groups.google.com/group/pl.comp.www/msg/68758
    c9e36ab3ac
    http://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/cce07
    f5ec8ffe817

    --
    TomaSz.
    vacation sig

  • 8. Data: 2007-08-29 10:45:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    filippo <f...@g...com> writes:

    [...]

    > Dla nieklikatych cytat:
    >
    > "Właściciele stron internetowych muszą je zarejestrować, jeśli
    > nie chcą być ścigani przez prokuraturę. To efekt ostatniego
    > postanowienia Sądu Najwyższego"

    Pytanie, czy systemy informatyczne wytrzymają taki nagły napływ
    zgłoszeń stron do rejestracji.

  • 9. Data: 2007-08-29 10:48:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > filippo <f...@g...com> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Pytanie, czy systemy informatyczne wytrzymają taki nagły napływ
    > zgłoszeń stron do rejestracji.

    I jeszcze jedno -- właściwie to idąc za ciosem powinno się również
    rejestrować wszystkie serwery usenetowe.

  • 10. Data: 2007-08-29 10:52:56
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 29-08-2007 o 10:08:26 filippo <f...@g...com> napisał(a):

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_070829/p
    rawo/prawo_a_2.html

    Na dole znajduje sie instrukcja "jak zarejestrowac gazete". Przypuscmy, ze
    chcialem zarejestrowac moje wypociny jako dziennik (jest aktualizowany
    kilka razy dziennie, wszystko przez system statystyk). Przy wniosku nalezy
    podac:

    - siedzibę i dokładny adres redakcji,
    - określenie wydawcy, jego siedzibę i dokładny adres,
    - częstotliwość ukazywania się.

    Nie bylem jakims matolem z polskiego ale... ni cholery nie rozumiem co
    moglbym tam wpisac.
    - siedziba redakcji nie istnieje, jest mobilna i obejmuje obszar calego
    kraju
    - kim jest wydawca? NASK? Ja? Wlasciciel serwera www? Internet?
    - jak okreslic czesotliwosc ukazywania sie? "nieregularnie"?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.