  • 1. Data: 2007-08-29 07:44:54
    Temat: czas pracy na suwnicy
    Od: brus78 <b...@w...pl>

    Witam.

    Jestem pracownikiem terminalu kontenerowego.pracuję na suwnicach
    nabrzeżowych(w relacji nabrzeże statek) gdzie kabina operatora jest na
    wysokości 35metrów,przy czym pozycja mojej pracy jest siedząca z
    bardzo dużym pochyleniem tułowia do przodu(w czasie pracy patrzę
    między kolana przez szybę w podłodze) co powoduje uciążliwe warunki.
    dotychczas na suwnicy nabrzeżowej (35m wys kabiny od nabrzeża a od
    dna ładowni statku około 50m)
    pracowaliśmy po dwóch operatorów na zmianę co dawało 4 godziny pracy w
    ciągu 8 godzin. teraz firma chce wprowadzić zarządzenie w którym na
    tych suwnicach mielibyśmy pracować pojedyńczo czyli pełne 8 godzin z
    przerwą 15minut(samo zejście z suwnicy trwa 5minut).z tego co wiem na
    wszystkich terminalach pracuje się po 2 operatorów.firma złożyła nam
    warunek w którym albo będziemy pracować pojedyńczo albo mamy wskazać
    stosowny przepis ,który reguluje tą sprawę.
    Problem w tym ze nie mogę znależć takiego przepisu. pozdrawiam Brus78