  • 41. Data: 2007-08-31 20:32:21
    Temat: Re: Strony internetowe do rejestracji
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fb9sa4$1d9$1@news2.ipartners.pl Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> pisze:

    > W przeszłości znałem przynajmniej jedno rozwiązanie, gdzie serwer frontowy
    > był w Polsce, a baza danych w Singapurze ;) O których plikach pisałes? :)
    Tak można zawsze. To problem ew. dla sądu, nie dla mnie, ja bym wywalił
    wszystko w bezpieczne miejsce.
    Trywializując - sądząc po jakości sędziów SN, którzy wydalili z siebie
    omawiane orzeczenie, to pewnie tam gdzie leży index.* ;))

    > Zresztą... Daleko nie trzeba szukać kontrprzykładow. Czy strona utworzona
    > w netvibes czy iGoogle też będzie podlegać rejestracji? ;-)
    > Żeby wyjaśnić sytuację - jako osoba, która od lat "robi" i w prasie i w
    > Internecie uważam, że profesjonalne portale/wortale/niepotrzebne skreślić
    > powinny być obligatoryjnie zarejestrowane jako prasa.
    1. Po co?
    2. Co to są profesjonalne portale (w sensie prawnym)?

    > Takie prawo powinny mieć też serwisy quasiprofesjonalne czy nawet
    > amatorskie,

    Co to są serwisy quaiprofesjonalne i amatorskie (w sensie prawnym)?
    I o jakie prawa chodzi? Do rejestracji? A po co?

    > pod warunkiem spełniania pewnych kryteriów.
    > Jakie to kryteria, nie chciałbym w tej chwili teoretyzować.
    Nie nalegam wcale.

    > Jednak w tej kategorii należałoby to traktowac w kategorii praw, nie
    > obowiązków.
    Jak wyżej - po co?

    > Jednak to, co obwieścił narodowi SN uważam conajmniej za grubą przesadę.
    Co najmniej gruba przesadę? Przecież to normalne kretyństwo.

    --
    Jotte

  • 42. Data: 2007-08-31 20:53:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jotte pisze:

    > 1. Po co?

    Jako wydawca serwisu internetowego ponoszę inną odpowiedzialność za
    publikowane teksty, niż jako wydawca papieru zarejestrowanego w sądzie.
    Dokładnie to samo (tylko w odwrotnych proporcjach) jest z pozyskaniem
    informacji. Dla wydawcy i serwisu i gazety papierowej to jest ważne.

    Patrząc z punktu widzenia bloggera jest to w większości przypadków
    nieistotne.

    > 2. Co to są profesjonalne portale (w sensie prawnym)?

    W tej chwili to nic nie jest. A mogłoby być, rozpatrując to chociażby w
    kategoriach przychodów.

    > Co najmniej gruba przesadę? Przecież to normalne kretyństwo.

    :-)

    M.

  • 43. Data: 2007-09-01 09:33:15
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 31, 10:53 pm, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

> [...]
    > Dokładnie to samo (tylko w odwrotnych proporcjach) jest z pozyskaniem
    > informacji. Dla wydawcy i serwisu i gazety papierowej to jest ważne.

    Tylko ze taki onet raczej nie bedzie sie martwil tym czy jego
    dziennikarz napisal reportaz siedziac w aktach IPN (do czego gdyby
    pracowal w wybiorczej ma prawo) czy po prostu sobie poczytal co tez na
    grupach wypisuja. To jest raczej tak ze gazety papierowe sa gotowe
    wziasc na siebie odpowiedzialnosc w zamian za pewne granty. A serwisy
    internetowy pewnie o tych plusach nic nie wiedza.

  • 44. Data: 2007-09-01 11:18:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    [...]

    > Jednak to, co obwieścił narodowi SN uważam conajmniej za grubą
    > przesadę.

    A czy jest taka możliwość, że w innej, ale podobnej sprawie SN wyda
    inny wyrok?

  • 45. Data: 2007-09-01 16:41:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
    > wziasc na siebie odpowiedzialnosc w zamian za pewne granty. A serwisy
    > internetowy pewnie o tych plusach nic nie wiedza.

    Jak już bedzie miał jakąś wiadomość to martwić się nie będzie, ale dla
    wydawcy istotne znaczenie ma fakt, czy jest to wiadomość uzyskana z
    innego medium czy informacja własna i z jakich źródeł. A władza ma duże
    możliwości, żeby nie-dziennikarza zakneblować. Przykład w dzisiejszej rzepie
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_070901/p
    rawo/prawo_a_13.html

    I nie chodzi tu tylko o politykę, ale o wszystkie inne zakresy
    działalności.

    M.