  • 1. Data: 2006-08-23 09:18:44
    Temat: Straż Miejska - mandat za prędkość
    Od: "Pablo" <k...@N...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    dostałem ostatnio wezwanie od straży miejskiej wezwanie do zapłaty mandatu
    za przekroczenie prędkości - ze zdjęciem dołączonym z fotoradaru. I może bym
    zapłacił, ale na fotce jest nazwa ulicy, której... w danej miejscowości nie
    ma. Mianowicie jest na fotce ul PÓŁTUSKA, a w rzeczywistości jest PUŁTUSKA.
    Napisałem im, że nie mogę zapłacić, bo mnie tam nie było. Mam szansę, czy
    jednak sobie odpuścić? I czy w ogóle Straż Miejska może robić fotki
    fotoradarem i przesyłać wezwanie do zapłaty za przekroczenie prędkości?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam grupowiczów
    Paweł

  • 2. Data: 2006-08-23 09:42:19
    Temat: Re: Straż Miejska - mandat za prędkość
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Pablo" <k...@N...onet.pl> napisał

> [...]
    > tam nie było. Mam szansę, czy jednak sobie odpuścić? I czy w ogóle Straż
    > Miejska może robić fotki fotoradarem i przesyłać wezwanie do zapłaty za

    Prawo drogowe z 1997 roku i rozszerzenie zapisu przez ministra
    w 2002 roku. Dzieki temu rozporzadzeniu SM moze zatrzymywac
    pojazdy i wykorzystywac fotoradary.

    Jesli zas chodzi o blad ortograficzny to radze sobie odpuscic. :)

    Neko

  • 3. Data: 2006-08-23 09:45:03
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl> napisał

    > Prawo drogowe z 1997 roku i rozszerzenie zapisu przez ministra
    > w 2002 roku. Dzieki temu rozporzadzeniu SM moze zatrzymywac
    > pojazdy i wykorzystywac fotoradary.

    Aha, z tego co kojarze, RzPO zawetowal te rozporzadzenie
    opierajac sie na zalozeniu, ze rozporzadzenie, ktore jest aktem
    nizszej rangi nie moze rozszerzac uprawnien - w tym wypadku -
    Prawa Drogowego. Co bylo pozniej to juz nie bardzo pamietam...

    Neko

  • 4. Data: 2006-08-23 09:49:30
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Jesli zas chodzi o blad ortograficzny to radze sobie odpuscic. :)

    a ja bym właśnie tego nie odpuścił.
    Krew mnie zalewa jak widze i słysze co ludzie robią z naszym językiem...
    lepsiejszy, szybsiejszy, tatowi - nie wiem, może tylko na śląsku taki
    "perełki"
    występują. Ale mniejsza o to, to jest oficjalne wezwanie z błędem
    ortograficznym.
    Taki dokument poprostu obraża odbiorce.

    Marcin

  • 5. Data: 2006-08-23 09:59:43
    Od: "Pablo" <k...@N...onet.pl>

    > Taki dokument poprostu obraża odbiorce.

    Dokładnie, właśnie tak to odebrałem, szczególnie, że pochodzę właśnie z
    miasta Pułtuska, a nasze miasta dzieli ok 30 km. Po drugie, z dołączonego
    zdjęcia w żaden sposób nie idzie zobaczyć, kto jest kierowcą tego samochodu.
    Pan ze straży w rozmowie telefonicznej poinformował mnie, że mogą mi
    przesłać jeszcze raz fotkę z poprawioną nazwą ulicy. Czy to jest w ogóle
    możliwe i dopuszczalne??? Jeżeli jest w stanie poprawić nazwę ulicy, to może
    i datę... A jeżeli tak, to za pół roku mogę dostać jeszcze raz fotkę, ale z
    inna datą?
    Chyba im nie odpuszczę.. ;-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-08-23 10:03:28
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Pablo" <k...@N...onet.pl> napisał

    > Chyba im nie odpuszczę.. ;-)

    A jak zapukaja do Ciebie smutni panowie
    o duzych karkach? ;)

    Neko

  • 7. Data: 2006-08-23 10:06:27
    Od: "Pablo" <k...@N...onet.pl>

    > A jak zapukaja do Ciebie smutni panowie
    > o duzych karkach? ;)

    ... ze straży miejskiej... czy z firmy KRUK? :-)

  • 8. Data: 2006-08-23 12:55:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał

    > Taki dokument poprostu obraża odbiorce.

    Oraz całego Tuska :)

  • 9. Data: 2006-08-23 13:06:59
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "perełki"
    > występują. Ale mniejsza o to, to jest oficjalne wezwanie z błędem

    Skąd wiadomo, że to Twój samochód był na zdjęciu? Na zdjęciu był samochód
    przypominający Twój samochód o tablicach rejestracyjnych takich jakie masz
    Ty w swoim samochodzie. Zdjęcie to żaden dowód.

    Mam taki sam samochód jak sąsiad. Marka, kolor. Wystarczy że namaluję na
    kartce jego numery rejestracyjne i się dam sfotografować, co dalej? Mandat
    przyjdzie do sąsiada. W końcu samochód taki sam, tablice takie jak jego, ale
    czy to był on?

    pozdrawiam.

    J.

  • 10. Data: 2006-08-23 13:23:23
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Pablo wrote:
    > ale na fotce jest nazwa ulicy, której... w danej miejscowości nie
    > ma. Mianowicie jest na fotce ul PÓŁTUSKA, a w rzeczywistości jest PUŁTUSKA.

    Idiota?