  • 1. Data: 2006-08-23 07:07:27
    Temat: Doradztwo prawne
    Od: "Jurek" <j...@p...onet.eu>

    Czy prowadzenie doradztwa prawnego przez osoby nie będące adwokatami lub
    radcami prawnymi jest możliwe?

  • 2. Data: 2006-08-23 07:45:12
    Temat: Re: Doradztwo prawne
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Jurek" <j...@p...onet.eu> napisał

    > Czy prowadzenie doradztwa prawnego przez osoby nie będące adwokatami lub
    > radcami prawnymi jest możliwe?

    Oczywiscie ze tak. To sie nazywa wolny rynek.
    Taka osoba nie moze jednak nazywac siebie adwokatem,
    chociaz moze prowadzic firme
    doradztwa prawnego i takowych porad udzielac

    Znam kilka firm prawniczych, ktore szkola swoich
    posrednikow w pewnych sprawach i takie
    osoby/firmy moga z powodzeniem reprezentowac
    owe firmy prawnicze i udzielac skutecznych
    porad prawnych.

    Neko

  • 3. Data: 2006-08-23 07:57:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Neko napisał(a):

    > Oczywiscie ze tak. To sie nazywa wolny rynek.
    > Taka osoba nie moze jednak nazywac siebie adwokatem,
    > chociaz moze prowadzic firme
    > doradztwa prawnego i takowych porad udzielac

    Tudzież zatrudniać prawników do udzielania porad ;)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 4. Data: 2006-08-23 10:17:05
    Od: j...@p...onet.eu

    Czyli wystarczy być magistrem prawa ? a jak może sie nazywać taka firma? Biuro
    usług prawnych, biuro doradztwa prawnego, kancelaria prawna biuro pisania
    podan?

  • 5. Data: 2006-08-23 10:20:56
    Od: j...@p...onet.eu

    A co zrobić z tym:
    USTAWA
    z dnia 26 maja 1982 r.
    Prawo o adwokaturze
    Dz.U. 1982 Nr 16 poz. 124

    Art. 4.
    1. Zawód adwokata polega na świadczeniu pomocy prawnej, a w szczególności na
    udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych, opracowywaniu
    projektów
    aktów prawnych oraz występowaniu przed sądami i urzędami.
    1a. Przepis ust. 1 nie stanowi przeszkody do świadczenia pomocy prawnej, o
    której
    mowa w ust. 1, przez osoby posiadające wyższe wykształcenie prawnicze, z
    wyjątkiem
    zastępstwa procesowego, chyba że osoby te działają na podstawie art. 87
    § 1 Kodeksu postępowania cywilnego w charakterze pełnomocnika pozostającego
    w stałym stosunku zlecenia, jeżeli przedmiot sprawy wchodzi w zakres tego
    zlecenia, bądź też sprawującego zarząd majątkiem lub interesami strony.

    ust. 1a niezgodny z Konstytucją - wyrok TK (Dz.U. z 2006 r. Nr 75, poz.
    529), traci
    moc z dniem 31.12.2006 r.

    Czyli to nie ma znaczenia po 1.01.2007?

  • 6. Data: 2006-08-23 13:45:55
    Od: stern <s...@0...pl>

    j...@p...onet.eu napisał(a):
> [...]
    > zlecenia, bądź też sprawującego zarząd majątkiem lub interesami strony.
    >
    > ust. 1a niezgodny z Konstytucją - wyrok TK (Dz.U. z 2006 r. Nr 75, poz.

    jest jeszcze art. 6 ust. 2 ustawy o adwokaturze + ładne orzeczenie TK,
    że wolno prowadzić taką działalność na podstawie ustawy o swobodzie
    działalności gospodarczej.

    pozdrawiam

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 7. Data: 2006-08-23 15:43:16
    Od: stern <s...@0...pl>

    stern napisał(a):

    > jest jeszcze art. 6 ust. 2 ustawy o adwokaturze + ładne orzeczenie TK,

    oczywiście o radcach prawnych,

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911