  • 31. Data: 2005-07-11 20:37:30
    Temat: Re: Starsza osoba kupila telefon w IDEA
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemek R... wrote:

    > poczatkowo pomyslalem ze rzeczywioscie to pod to podpada ale jak ujrzalem co
    > to za telefon
    > http://www.mobile88.com/mobilegallery/preview.asp?pr
    odid=614&cat=1&path=40,1
    > to moge poradzic pytajacemu by wczolko sie poknal. (ktos trafnie ujal jaki
    > dziadek taki wnuczek :) )
    > gdyby sprzedali mu nokie 3330 z umowa na dwa lata wmawiajac ze jest super z.
    > na czasie telefon to moim zdaniem
    > bylo by to oszustwem bowiem niekozrysteni rozporzadzali jego mieniem
    > (pieniadze) wprowadzajac w blad. ale nie wtym wypadku.

    a poszło o telefon, czy o wysokość abonamentu?

  • 32. Data: 2005-07-11 21:07:42
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 11 Jul 2005 18:19:35 +0200, LQ
    <news:dau680$g6a$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > A twoj dziadek jest geniuszem i wie wszystko zawsze czyta umowy? Mi sie tak
    > nie wydaje wiec przestan wygadywac glupoty i spojrz jaka jest rzeczywistosc.
    > Starsza osobe zawsze latwo oszukac, szczegolnie gdy mowi jej sie ze promocja
    > telefon za 1zl dla starszej osoby.

    Telefon to telefon, a abonament to abonament.

    --
    Kaja

  • 33. Data: 2005-07-11 22:01:51
    Od: "LQ" <l...@o...pl>

    Już miałem się nie odzywać ale przeczytałem opis telefonu
    > to jest opis telefonu ,którym oszukano dziadka :

    No widzisz a dla mnie ten telefon to szajs. No ale nie o tym.
    Ogolnie chodzilo mi o cos innego, moze pewne osoby zle mnie zrozumialy.
    Dziadek owy poszedl do salonu IDEA aby sie zorientowac co i jak. Zostal
    jednak IMO oszukany. Dlaczego? Kazdy kto ma pojecie o marketingu wie jak
    latwo mozna kogos wkrecic, szczegolnie jesli to jest osoba starsza ktora sie
    tak bardzo nie orientuje w domenie ludzi mlodych (technologia). Jest to
    latwiejsze chyba niz odebranie dziecku lizaka. Dziadek poszedl do salonu aby
    obejrzec telefony. Sprzedawca jednak poinformowal go, ze ze wzgledu na to ze
    jest osoba starsza dostanie specjalny rabat i dostanie telefon za 1zl.
    Psychologia zadzialala, dziadek poczul sie wyrozniony i stwierdzil ze okazja
    nie do odrzucenia. Zrobil glupio, no ale w tym wieku to sie ludziom zdarza
    (zreszta zdarza sie to w kazdym wieku). Ja uwazam, ze bylo to oszustwo ze
    sprzedawaca uzyl takich argumentow. Pomijajac fakt, ze dostal chyba najmniej
    warty telefon jaki IDEA miala w ofercie dla klientow indywidualnych.
    Nie chodzilo mi o to, ze kupil nie przeczytal umowy itp. Chodzi o to, ze ow
    dziadek pomyslal, ze zostal jakostam wyrozniony i przysluguje mu jakis bonus
    z ktorego glupio bedzie nie skorzystac.
    Nie wiem jak widzi to prawo albo ta grupa ale dla mnie to najgorsze oszustwo
    i skur... nie bede konczyl.
    A czy istnieje przepis pozwalajacy na odstapienie od umowy w przeciagu
    tygodnia czy miesiaca? Kiedys cos takiego obilo mi sie o uszy ale doklanie
    nie pamietam.
    Jeszcze czuje sie zobowiazany przeprosic za troche ostry ton wczesniejszych
    wypowiedzi ale troche sie zdenerwowalem ze zadalem pytanie i jedyne co
    otrzymalem to bluzgi w kierunku dziadka bliskiej mi osoby.
    Pozdrawiam
    LQ

  • 34. Data: 2005-07-11 23:24:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    LQ wrote:
    > Nie wiem jak widzi to prawo albo ta grupa ale dla mnie to najgorsze oszustwo
    > i skur... nie bede konczyl.
    to drugie tak, to pierwsze nie
    chyba, że potrafisz wykazać, że w podobnej cenie lub oczekiwaniach
    dziadka można było dostać coś lepszego niż to co mu dano.
    Możesz próbować z paragrafu "niekorzystne rozporządzenie mieniem".
    Np., że wciśnięto mu najwyższy abonament, mówiąc, że tańszych nie ma w
    promocji. Mimo, że można było wybrać inny.
    Albo, że dziadek chciał inny telefon, ale dano mu ten, mówiąc, że
    tamtych w tej promocji nie mam, mimo, że były.

    > A czy istnieje przepis pozwalajacy na odstapienie od umowy w przeciagu
    > tygodnia czy miesiaca? Kiedys cos takiego obilo mi sie o uszy ale doklanie
    > nie pamietam.

    nie.
    tzn odstąpić można zawsze płacąc te 700-800 zł, czy ile to tam teraz jest.
    Albo dzwoń na infolinię i staraj sie obniżyć abonament i ciesz się z
    tego co masz. Dwa lata szybko miną.

    No i ogólnie wyedukuj dziadka, żeby nie podejmował takich decyzji
    samodzielnie, tylko, żeby wcześniej się zapytał, czy to komu do czego
    potrzebne.

  • 35. Data: 2005-07-12 01:34:18
    Od: "LQ" <l...@o...pl>

    > No i ogólnie wyedukuj dziadka, żeby nie podejmował takich decyzji
    > samodzielnie, tylko, żeby wcześniej się zapytał, czy to komu do czego
    > potrzebne.

    W zasadzie to tego dziadka akurat stac na placenie tych 75zl miesiecznie ale
    IMO w takim abonamencie mozna bylo dostac o wiele wiecej niz telefon za
    300zl.
    Co do wyedukowania to mozesz sam sprobowac edukowac osobe starsza od ciebie
    o dwa pokolenia - zycze powodzenia ;)
    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2005-07-12 01:48:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    LQ wrote:

    > W zasadzie to tego dziadka akurat stac na placenie tych 75zl miesiecznie ale
    > IMO w takim abonamencie mozna bylo dostac o wiele wiecej niz telefon za
    > 300zl.
    to jak podpisał to niech płaci.

    > Co do wyedukowania to mozesz sam sprobowac edukowac osobe starsza od ciebie
    > o dwa pokolenia - zycze powodzenia ;)

    jak dziadek taki samodzielny, to co się jego rachunkami przejmujesz.

  • 37. Data: 2005-07-12 07:05:55
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 11 Jul 2005 16:35:09 +0200,
    LQ <l...@o...pl> screamed:
    > W umowie to nic nie ma poza oczywistymi sprawami i tekstami w stylu ze w
    > przypadku mowy za okreslony okres (2lata) obowiazuja inne przepisy (ale o
    > nich nie ma slowa). Co z rękojmią?

    AFAIR nie ma juz rekojmi.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 09:05:40 user up 10670 days, 21:00, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    "How's your wife and my kids?" -- unknown

  • 38. Data: 2005-07-12 07:35:25
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Raczej nie bo na stanie sklepu już tych klawiatur nie widziałem, co
    > za chore prawo kupuje popsuta rzecz i nie moge jej zwrócić :/

    Zwrócić ?
    A co powiesz jak ja kiedyś musiałem walczyć o wymianę telefonu, ponieważ
    miał skazę na wyświetlaczu. Była ona widoczna dopiero po podświetleniu
    wyświetlacza. Poszedłem z tym telefonem następnego dnia po kupnie, aby go
    wymienić. W serwisie IDEI odpowiedziano mi, że mogę go tylko reklamować tzn.
    płacić abonament i grzecznie czekać na orzeczenie serwisu Nokii przez 14 czy
    nawet 21 dni czy w ogóle raczą uznać to za wadę fabryczną czy też nie :)
    Dzwoniłem do firmy Nokia to zaproponowano mi telefon zastępczy pod
    warunkiem, że wpiszę się do Klubu Nokii :)))

    --
    Jacek "Plumpi"

  • 39. Data: 2005-07-12 07:45:13
    Od: Piotr Czeszkiewicz <v...@p...onet.pl>

    LQ napisał(a):
> [...]
    > uswiadomili ze po prostu zostal oszukany.
    > Umowa zostala 8 Lipca. Chcemy zrezygnowac z umowy i oddac telefon (ew.
    > zmniejszyc abonament na jakis podstawowy za 30zl). Jak rozwiazac ten problem
    > zeby zaoszczedzic sobie klopotow?
    > Na koniec zaznacze ze wiadomo jak jest ze straszymi ludzmi wiec dobrze by
    > bylo to zorganizowac w jakis sposob aby dziadek nie poczul sie ze dal sie
    > oszukac.
    > Bardzo prosze o jakies sugestie gdyz jest to dosc wazne (moze sa jakies
    > przepisy pozwalajace na zrezygnowanie w przeciagu np. 7 dni?)

    jesli zostałes wprowadzony przez sprzedawcę w błąd, to mozna uniewaznic
    umowe w ciągu 3 miesiecy od zawarcia, mówi o tym kc i chyba prawo
    telekomunikacyjne

  • 40. Data: 2005-07-12 08:05:45
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    odid=614&cat=1&path=40,1

    > a poszło o telefon, czy o wysokość abonamentu?

    jedno z drugim jest mocno powiazane, wiadomo ze czesto sie bierze wyszy
    abonament aby
    nabyc lepszy telefon.(w przypadku komorek) tym bardziej ze na samych
    rozmowach (bez telefonu) obecnie klepiej by
    wyszedl gdyby korzystal np z heya.

    P.