  • 1. Data: 2005-07-11 12:07:53
    Temat: dochód na osobę w rodzinie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W jaki sposob liczyc dochod na osobe w rodzinie, jezeli rodzina zostala
    zalozona w polowie pazdziernika, a kazde z malzonkow mialo jakies
    dochody przed i po dniu zawarcia malzenstwa?

    Czy wlicza sie do niego dochod obu malzonkow z calego roku i dzieli przez 2?

    Czy moze jakies inne kombinacje? Bo nawet w ZUS-ie pani nie wiedziala...
    To znaczy jej sie wydaje ze wiedziala, ale moim zdaniem palnela totalna
    bzdure, bo powiedziala ze liczy sie tylko dochod osoby starajacej sie o
    swiadczenie, do tego dochod malzonka od dnia slubu i calosc dzielona
    przez 2...

  • 2. Data: 2005-07-11 13:46:36
    Temat: Re: dochód na osobę w rodzinie
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > bzdure, bo powiedziala ze liczy sie tylko dochod osoby starajacej sie o
    > swiadczenie, do tego dochod malzonka od dnia slubu i calosc dzielona

    Wydaje mi się logiczne to co powiedziała pani z ZUS.

  • 3. Data: 2005-07-11 15:12:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Maria napisał(a):

    > 2?

    > Wydaje mi się logiczne to co powiedziała pani z ZUS.

    Zakladamy ze jedna osoba zarabia 1000zl miesiecznie, a druga zarabia
    2000zl miesiecznie...
    Slub biora w grudniu, a pierwsza osoba liczy swoj dochod na osobe w
    rodzinie i wychodzi jej ze ma dochod na osobe 500zl.

    Dlatego wydaje mi sie to nielogiczne.

    Bo dochod roczny pierwszej osoby to 12*1000zl=12000zl.
    Sumujemy go z dochodem wspolmalzonka po dniu slubu, czyli 0zl.
    I dzielimy calosc przez 2, czyli dostajemy 6000zl.
    Dzielimy przez ilosc miesiecy w roku i mamy 500zl, co jest kwota
    mniejsza niz jakkolwiek sensownie liczony dochod tej rodziny...