  • 1. Data: 2005-07-11 13:13:12
    Temat: nagrywanie rozmowy z urzednikiem (face to face) - PILNE
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    czy moge rejestrowac (zapis glosu) rozmowe z urzednikiem ?
    jesli tak to jakie przepisy to reguluja ?

    chodzi o rozmowe (przesluchanie) z urzednikiem skarbowym ktory w moim
    mniemaniu (podejrzenie) moze dopuscic sie do innego zapisu notatki z
    przebiegu przesluchania niz faktycznie bedzie to mialo miejsce...

    - czy musze informowac urzednika ze bede rejestrowal rozmowe
    - czy jesli go nie poinformuje a w raporcie znajda sie przeklamania faktow,
    czy moj zapis bedzie dowodem w ew. sprawie ?

  • 2. Data: 2005-07-11 13:35:47
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > czy moge rejestrowac (zapis glosu) rozmowe z urzednikiem ?

    tak,
    nie mozesz nagrywac czyjejs rozmowy bez wiedzy tych osob, ale swoje zawsze
    bez pytania o zgode.

    > chodzi o rozmowe (przesluchanie) z urzednikiem skarbowym ktory w moim
    > mniemaniu (podejrzenie) moze dopuscic sie do innego zapisu notatki z
    > przebiegu przesluchania niz faktycznie bedzie to mialo miejsce...

    udup goscia

    > - czy musze informowac urzednika ze bede rejestrowal rozmowe

    nie

    > - czy jesli go nie poinformuje a w raporcie znajda sie przeklamania
    > faktow, czy moj zapis bedzie dowodem w ew. sprawie ?

    tak.

    P.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 3. Data: 2005-07-11 13:36:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    news wrote:
    > czy moge rejestrowac (zapis glosu) rozmowe z urzednikiem ?

    Jasne.

    > jesli tak to jakie przepisy to reguluja ?

    "Co nie jest zabronione - jest dozwolone". (czyli ogólna zasada tzw.
    państwa prawa)

    [ciach]

    > - czy musze informowac urzednika ze bede rejestrowal rozmowe

    Nie. Bo i po co? ;)

    > - czy jesli go nie poinformuje a w raporcie znajda sie przeklamania faktow,
    > czy moj zapis bedzie dowodem w ew. sprawie ?

    Zależy od widzimisię sędziego, ale z reguły powinien zostać przyjęty.

    Tak na marginesie: Polska to nie USA, więc nawet gdyby to było
    nielegalne - jako dowód nagranie potencjalnie może być wykorzystane. To
    tylko w amerykańskich filmach nielegalnie uzyskane dowody są nieważne ;)

    Ale to tylko tak na marginesie, bo własne rozmowy możesz nagrywać do woli.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-07-13 08:18:36
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > czy moge rejestrowac (zapis glosu) rozmowe z urzednikiem ?

    Teoretycznie powinneies powiadomic o nagrywaniu ale nikt nie udowodni tobie,
    ze dyktafon wlaczyl sie przypadkowo albo ktos podrzucil tobie kasete z
    nagraniem pod drzwi mieszkania.

    > - czy jesli go nie poinformuje a w raporcie znajda sie przeklamania
    > faktow, czy moj zapis bedzie dowodem w ew. sprawie ?
    tu pelna uznaniowosc sadu. Teoretycznie moze nie uznac tego jako dowodu.

    Pozdr. Maver

  • 5. Data: 2005-07-13 08:25:30
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    udowodni tobie,
    > ze dyktafon wlaczyl sie przypadkowo albo ktos podrzucil tobie kasete

    Podaj podstawę prawną nakazującą informowanie drugiej strony, z
    którą uczestniczy się w rozmowie, o fakcie jej nagrywania. IMHO nie ma
    takiego obowiązku.

    L.

  • 6. Data: 2005-07-13 09:09:18
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > którą uczestniczy się w rozmowie, o fakcie jej nagrywania. IMHO nie ma
    > takiego obowiązku.

    Glos, podobnie jak wizerunek jest dobrem osobistym. Mowi o tym art.23 k.c.
    zatem zgoda osoby ktorej glos nagrywasz jest wymagana. Co prawda zastanawia
    mnie czy takiej samej ochronie podlega glos osoby publicznej bo tak osoba
    niejako 'a priori' ogranicza swoje prawa w zwiazku z wykonywana praca.

    W zasadzie nawiazujac do majacego odbyc sie przesluchania mozna
    -nie podpisac protokolu z przesluchania,
    -podpisac i zadac sprostowania protokolu, -
    -pod trescia zeznan spisanych przez urzednika wpisac wlasnorecznie
    niescislosci i podpisac.
    W zasadzie nagrywanie nie jest w tej sprawie konieczne.
    Pozdrawiam Maver

  • 7. Data: 2005-07-13 09:21:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > tak osoba niejako 'a priori' ogranicza swoje prawa w zwiazku z wykonywana

    cos Ci sie chyba pokickalo z publkacja tego zdjecia/glosu.

    P.

  • 8. Data: 2005-07-13 11:19:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maverick31 wrote:

    > Glos, podobnie jak wizerunek jest dobrem osobistym. Mowi o tym art.23 k.c.
    > zatem zgoda osoby ktorej glos nagrywasz jest wymagana. Co prawda zastanawia

    Bzdura. Póki tego nie spróbujesz publikować - żadnych dóbr osobistych
    nie naruszasz.

  • 9. Data: 2005-07-15 11:23:31
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    dziekuje wszystkim za odpowiedz.

  • 10. Data: 2005-07-16 10:16:57
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-11 15:35 Przemek R... napisał(a):

    > tak.

    Tego nie wiadomo, gdyż zależy to od sądu.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/