  • 1. Data: 2005-07-11 13:40:39
    Temat: Starsza osoba kupila telefon w IDEA
    Od: "LQ" <l...@o...pl>

    Witam
    Mam taki problem. Dziadek mojej przyjaciolki poszedl do salonu IDEA z
    zamiarem kupna telefonu. Poniewaz jest to osoba starsza to nie orientowala
    sie ona w rynku tel. komorkowych. Dziadek dal sie namowic na telefon Nokia
    2600 z miesiecznym abonamentem 75zl. W salonie IDEA namowili dziadka
    wykorzystujac jego niewiedze (np. twierdzac ze dostanie telefon za 1zl bo
    jest osoba starsza). Dziadek widzac wiec okazje i nie wiedzac co i jak w
    biznesie telefonii komorkowej zgodzil sie i podpisal umowe. Jak rodzina sie
    o tym dowiedziala (szczegolnie osoby ktore sie znaja na telefonach) to go
    uswiadomili ze po prostu zostal oszukany.
    Umowa zostala 8 Lipca. Chcemy zrezygnowac z umowy i oddac telefon (ew.
    zmniejszyc abonament na jakis podstawowy za 30zl). Jak rozwiazac ten problem
    zeby zaoszczedzic sobie klopotow?
    Na koniec zaznacze ze wiadomo jak jest ze straszymi ludzmi wiec dobrze by
    bylo to zorganizowac w jakis sposob aby dziadek nie poczul sie ze dal sie
    oszukac.
    Bardzo prosze o jakies sugestie gdyz jest to dosc wazne (moze sa jakies
    przepisy pozwalajace na zrezygnowanie w przeciagu np. 7 dni?)
    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2005-07-11 13:44:04
    Temat: Re: Starsza osoba kupila telefon w IDEA
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    LQ napisał(a):

    > Bardzo prosze o jakies sugestie gdyz jest to dosc wazne (moze sa jakies
    > przepisy pozwalajace na zrezygnowanie w przeciagu np. 7 dni?)

    *22 - i prosisz o zmianę taryfy o ile w umowie nie ma "zakazu"
    zmiany tejże ...

    Może na początek przeczytać umowę ... co ?

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 3. Data: 2005-07-11 14:35:09
    Od: "LQ" <l...@o...pl>

    > Może na początek przeczytać umowę ... co ?

    W umowie to nic nie ma poza oczywistymi sprawami i tekstami w stylu ze w
    przypadku mowy za okreslony okres (2lata) obowiazuja inne przepisy (ale o
    nich nie ma slowa). Co z rękojmią?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-07-11 14:39:11
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    LQ napisał(a):
    > W umowie to nic nie ma poza oczywistymi sprawami i tekstami w stylu ze w
    > przypadku mowy za okreslony okres (2lata) obowiazuja inne przepisy (ale o
    > nich nie ma slowa). Co z rękojmią?

    Mówi Ci coś tekst "umowa i regulamin do niej dołączony" ?

  • 5. Data: 2005-07-11 14:47:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    LQ wrote:

    > W umowie to nic nie ma poza oczywistymi sprawami i tekstami w stylu ze w
    > przypadku mowy za okreslony okres (2lata) obowiazuja inne przepisy (ale o
    > nich nie ma slowa). Co z rękojmią?

    A co ma do tego rękojmia? Telefon wadliwy? Czy może numer nie działa?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-07-11 15:00:23
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "LQ" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Co z rękojmią?

    Rękojmi w obrocie konsumenckim nie ma od 2 lat. Obowiazuje tylko w umowach
    między przedsiębiorstwami

    HaNkA

  • 7. Data: 2005-07-11 15:03:54
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2005 16:47:16 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    >A co ma do tego rękojmia? Telefon wadliwy? Czy może numer nie działa?

    To może ja się podpnę pod temat wyslalem na alt.pl.konumenci ale odpowiedz
    była że się nie da:
    5.07.2005 kupiłem klawiaturę w Auchan, klawiatura była zapakowana (nie
    było śladów aby ktoś ją otwierał). Karty gwarancyjnej nie dałem do
    ostemplowania w pkt. obsł. klienta. Po przyjeździe do domu podłączyłem
    ją do komputera, niestety ale system się nie "podniósł", próbowałem przy
    włączonym komputerze (zawiesiło mi komputer). Dziś z rana dzwonię do
    pkt. obsł. Klienta z pytaniem czy mogę ją zwrócić, kobieta odpowiada że
    jeżeli karta gwarancyjna nie jest podbita to tak. Po przyjeździe na
    miejsce (była to chyba inna osoba) mówi że nie mogą mi oddać pieniędzy a
    mogę ja reklamować, a co jeżeli mi się ona np. nie podoba.
    Na stronie www.federacja-konsumentow.org.pl dzwoniłem, z pytanie co
    można z tym fantem zrobić odpowiedziano mi że jeżeli "pkt. obsł.
    klienta" wykaże dobrą wole to zwrócą mi pieniądze, niestety ale tak się
    nie stało. Co jeszcze mógłbym zrobić. Bo nie mam zamiaru czekać 14 dni
    na zwrot pieniędzy lub klawiatury ponieważ kupiłem już inną. \
    Poland is Mexico in Europe
    SPRAWDŹ USTAWIENIA Outlook Express
    http://tinyurl.com/36r6y

  • 8. Data: 2005-07-11 15:12:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

    > Rękojmi w obrocie konsumenckim nie ma od 2 lat.

    jest, choć nie w tym przypadku :-p

    >Obowiazuje tylko w umowach między przedsiębiorstwami

    nie tylko :)

    KG

  • 9. Data: 2005-07-11 15:27:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PiotrekS wrote:
    > Co jeszcze mógłbym zrobić. Bo nie mam zamiaru czekać 14 dni
    > na zwrot pieniędzy lub klawiatury ponieważ kupiłem już inną. \

    Nic nie możesz zrobić.
    Możesz reklamować, że kalwiatura nie działa i możesz chcieć zwrot pieniędzy.
    Czasami sklepy się kłócą, kto ma prawo wyboru formy reklamacji, czy
    sklep, czy klient. Nikt tego do końca jasno nie okreslił.
    jeśli reklamacja zostanie uznana, to dostaniesz zwrot pieniędzy.
    Nie ma odstąpienia od umowy, "bo mi się nie podoba".
    Będziesz miał dwie klawiatury.

  • 10. Data: 2005-07-11 15:28:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    LQ wrote:

    > W umowie to nic nie ma poza oczywistymi sprawami i tekstami w stylu ze w
    > przypadku mowy za okreslony okres (2lata) obowiazuja inne przepisy (ale o
    > nich nie ma slowa). Co z rękojmią?

    Umowa w promocji została zawarta na podstawie regulaminu promocji,
    zapewne do znalezienia na stronie internetowej.
    Przeczytaj i zobacz, czy masz prawo zmienić taryfą na niższą.
    Albo najlepiej zadzwoń do BOK i się zapytaj.
    Rozwiązać umowy, bez płacenia dodatkowej kasy ci się nie uda.