  • 1. Data: 2016-07-08 18:29:38
    Temat: Sprzedaż samochodów bez działalności
    Od: normalny <n...@o...pl>

    Osoba sprzedaje ok 5 samochodów w miesiącu(ok 10 tys zarobku). Smieje
    się w twarz że olewa skarbówke bo samochody osoby kupuja niby od niemca.
    Czy to prawda że nie musi mieć działalności ?

  • 2. Data: 2016-07-08 18:48:07
    Temat: Re: Sprzedaż samochodów bez działalności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-08 o 18:29, normalny pisze:
    > Osoba sprzedaje ok 5 samochodów w miesiącu(ok 10 tys zarobku). Smieje
    > się w twarz że olewa skarbówke bo samochody osoby kupuja niby od niemca.
    > Czy to prawda że nie musi mieć działalności ?

    Nie ilość o tym decyduje. Można sprzedać 10 samochodów i nie być
    przedsiębiorcą, można nie sprzedać żadnego, i być.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-07-08 18:53:50
    Od: normalny <n...@o...pl>

    W dniu 2016-07-08 o 18:48, Liwiusz pisze:

    > Nie ilość o tym decyduje. Można sprzedać 10 samochodów i nie być
    > przedsiębiorcą, można nie sprzedać żadnego, i być.

    ale czytałem ze trzeba miec dg jak jest ciągłosc sprzedazy
    a podatek trzeba placic ?
    wiec jak z tym jest

  • 4. Data: 2016-07-08 19:19:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "normalny" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Jak sam piszesz - on nic nie sprzedaje, i tej wersji sie trzyma :-)

    >ale czytałem ze trzeba miec dg jak jest ciągłosc sprzedazy
    >a podatek trzeba placic ?

    Ciaglosc. Jak sie komus trafia jednorazowa okazja, to moze i 10
    samochodow sprzedac i twierdzic, ze potem przestanie, bo sie samochody
    sprzedadza i nastepnych nie bedzie.

    A w ustawie o VAT zapisane jakos "zamiar wykonywania czynnosci w
    sposob czestotliwy", wiec wystarczy np komis samochodowy otworzyc, aby
    podatnikiem zostac, nawet przed pierwsza sprzedaza.

    Z ciekawostek - wystawienie np zdjecia na portalu sprzedazowym, czy
    programu w sklepie googla/itp wyczerpuje definicje, mimo, ze nie
    wiadomo czy sie choc jeden nabywca trafi.

    J.

  • 5. Data: 2016-07-08 20:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Nie ilość o tym decyduje. Można sprzedać 10 samochodów i nie być
    > przedsiębiorcą, można nie sprzedać żadnego, i być.

    Ale mozna spokojnie przyjąć, ze jak ktos miesiac po miesiacu sprzedaje 10
    aut to raczej wypełnia znaiona prowadzenia dg.

  • 6. Data: 2016-07-08 20:21:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-08 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Ale mozna spokojnie przyjąć, ze jak ktos miesiac po miesiacu sprzedaje 10
    > aut to raczej wypełnia znaiona prowadzenia dg.

    Pod warunkiem, że nie jest to osoba, która miała 100 samochodów i teraz
    się wyprzedaje :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2016-07-08 23:51:37
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-08 o 19:19, J.F. pisze:

    > Z ciekawostek - wystawienie np zdjecia na portalu sprzedazowym, czy
    > programu w sklepie googla/itp wyczerpuje definicje,

    Którą? :P

    > mimo, ze nie wiadomo
    > czy sie choc jeden nabywca trafi.

    http://www.pit.pl/dzialalnosc_gospodarcza_definicje_
    1052.php

    "Ustawa o podatku od towarów i usług (art. 15 ust. 2)

    Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów,
    handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby
    naturalne oraz rolników, *a także działalność osób wykonujących wolne
    zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w
    okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób
    częstotliwy.* Działalność gospodarcza obejmuje również czynności
    polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i
    prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2016-07-09 09:51:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-07-16 o 18:29, normalny pisze:
    > Osoba sprzedaje ok 5 samochodów w miesiącu(ok 10 tys zarobku). Smieje
    > się w twarz że olewa skarbówke bo samochody osoby kupuja niby od niemca.
    > Czy to prawda że nie musi mieć działalności ?
    Działalność, to rzecz wtórna. W opisanym wypadku popełnia 10 przestępstw
    miesięcznie fałszując dokumenty. Pozostaje kwestia dowodowa.

  • 9. Data: 2016-07-09 10:01:12
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

> [...]
    > się w twarz że olewa skarbówke bo samochody osoby kupuja niby od niemca.
    > Czy to prawda że nie musi mieć działalności ?

    Co to znaczy "nie musi mieć działalności"?

    Działalność gospodarczą albo się prowadzi, albo nie.
    W razie kontroli albo jak go przyłapią, to się dowie, że działalność
    gospodarczą prowadzi tyle, że niezarejestrowaną.

    http://ksiegowosc.infor.pl/raport-dnia/142423,Co-gro
    zi-za-zarabianie-bez-zalozenia-dzialalnosci-gospodar
    czej.html

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2016-07-09 17:46:03
    Od: "Com" <c...@c...com>

    zazdroscisz mu czy/i chcesz go podpierdolic ?