  • 81. Data: 2017-09-20 16:00:59
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - posiadanie
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 15:43, Liwiusz pisze:

    > Trochę bez sensu, bo jakby mieli mieszkać oboje, to znaczy, że żaden z
    > nich nie może realizować praw z umowy najmu. A tak - ma ten, co wynajął
    > wcześniej, a ten, co wynajął później nie ma w ogóle - bo i właściciel
    > nie miał mu czego dać w najem ("nie można zbyć więcej praw niż się
    > posiada" - więc skoro właściciel nie ma praw do dysponowania lokalem, to
    > nieskutecznym będzie jego wynajęcie, przynajmniej do czasu odzyskania
    > władztwa nad lokalem).

    W zasadzie nie mogę się z Twoim wyjaśnieniem nie zgodzić. Natomiast
    widzę tu pewną "furtkę" dla właściciela chcącego uprzykrzyć życie
    nierzetelnemu najemcy. Bo to, czy właściciel miał prawo do dysponowania
    lokalem w chwili podpisania umowy z drugim najemcą też chyba powinien
    rozstrzygać sąd, a do czasu wydania ewentualnego wyroku dotychczasowy
    "najemca" nie ma chyba żadnych możliwości zablokowania drugiego najmu -
    policja tego konfliktu (między dwoma lokatorami) nie rozstrzygnie.

  • 82. Data: 2017-09-20 16:04:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 16:00, kosmos pisze:

> [...]
    > nierzetelnemu najemcy. Bo to, czy właściciel miał prawo do dysponowania
    > lokalem w chwili podpisania umowy z drugim najemcą też chyba powinien

    I rozstrzyga.

    > a do czasu wydania ewentualnego wyroku dotychczasowy
    > "najemca" nie ma chyba żadnych możliwości zablokowania drugiego najmu -
    > policja tego konfliktu (między dwoma lokatorami) nie rozstrzygnie.

    I tak właśnie jest - policja tego nie rozstrzygnie. Zatem nowy najemca
    zostaje na klatce.

    --
    Liwiusz

  • 83. Data: 2017-09-20 16:08:49
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Podobnie jak rzekomo "nie można drugi raz sprzedać tego, co już jest sprzedane".
    A sprzedający na Bahama.....

    -----

  • 84. Data: 2017-09-20 17:40:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >I rozstrzyga.

    >I tak właśnie jest - policja tego nie rozstrzygnie. Zatem nowy
    >najemca zostaje na klatce.

    A jak zdola wejsc zanim policja przyjedzie ?

    J.

  • 85. Data: 2017-09-20 17:48:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 15:42, Michal Jankowski pisze:

    >Skoro właściciel nie włada mieszkaniem, bo je wynajął, to nie jest
    >jego posiadaczem.

    Eee - to po ch* ten artykuł.

    Bo jesli dobrze rozumiem, to on stwierdza, ze wlasciciel nie traci
    posiadania, jesli drugiemu rzecz wynajmie.

    J.

  • 86. Data: 2017-09-20 17:53:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 15:31, kosmos pisze:

    >To sobie możemy podyskutować. Uważam, że policjant nie powinien o tym
    >decydować, ponieważ nie może zastępować oceny sądu.

    I zapewne tak bedzie - policjant powie, ze do sprawa cywilna i
    zalatwic ja trzeba przed sadem ... tylko to nic nie znaczy, jesli nie
    powiesz co konkretnie zrobi w razie konfliktu dwoch wynajmujacych.

    >Trochę bez sensu, bo jakby mieli mieszkać oboje, to znaczy, że żaden
    >z nich nie może realizować praw z umowy najmu.

    A policjant powie, ze to jest sprawa cywilna i prosze sobie zalatwic
    przed sadem, a po policje to dzwonic w sprawie przestepstwa :-P

    J.

  • 87. Data: 2017-09-20 17:55:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 15:27, J.F. pisze:
    >Wyprowadza starego.

    Czyli do wprowadzenia nowego nie jest potrzebny :-P

    J.

  • 88. Data: 2017-09-20 18:00:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 10:19, ąćęłńóśźż pisze:

    >Wybacz, ale twoja głupota ("podaj przepis, że nie mogę wynająć
    >czegoś, czego nie mam" i wiele innych) jest tak porażająca, że twoja
    >chęć dyskutowania tutaj na poważne tematy musi się spotkać z moją
    >ostrą reakcją.

    A w innym przypadku to piszesz "nie ma podstawy".
    Wiec jest potrzebna podstawa czy nie jest, a jesli jest, to podaj :-P

    OK, zgodnie z ta linia rozumowania, to wynajecie po raz drugi wymaga
    podstawy, podstawy nie ma, wiec wynajac drugi raz nie mozna, wszystko
    sie zgadza :-)

    Ale czemu nie mozna wynajac na tej samej podstawie, co pierwszy raz ?
    :-)

    J.

  • 89. Data: 2017-09-20 18:05:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 09:24, Wojtek pisze:

    >Wówczas 193kk.

    Tam pisze "cudzego", i juz mamy problem - w sensie wlascicielstwa czy
    posiadania, czy obu.
    Dalej mamy "wbrew żądaniu osoby uprawnionej" ... a tu wdzierajacy sie
    byc moze jest uprawniony, skoro ma umowe najmu.
    No i czy stary lokator jest uprawniony do lokalu, skoro nie placi od
    dłuzszego czasu i umowa wygasla ...

    J.

  • 90. Data: 2017-09-20 18:07:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 19 września 2017 13:00:50 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż
    napisał:

    >Wynajmuję kilka lokali mieszkalnych i nie widzę powodu aby moi
    >lokatorzy musieli pokazywać policjantom czy tam komu innemu umowy
    >najmu.
    >Policjantowi nic do tego przecież.

    A widzisz jakis powod, aby w twoim wlasnym mieszkaniu policjanci
    aresztowali zlodzieja, czy wystarczy, ze on powie, ze tu wynajmuje ...

    J.