  • 1. Data: 2017-09-13 13:02:52
    Temat: Sprzdaż mieszkania - wymeldowanie
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    Czy przed podpisaniem umowy notarialnej dot. sprzedaży mieszkania,
    sprzedający musi się wymeldować (tzn. w mieszkaniu nie powinien być nikt
    zameldowany).
    Pytam się, bo pośrednik powiedział mi, że trzeba się wymeldować bo
    "żaden notariusz nie podpisze umowy jeśli są osoby zameldowane".
    Prawda to czy ściema?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2017-09-13 13:06:00
    Temat: Re: Sprzdaż mieszkania - wymeldowanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 13:02, Wojtek pisze:
    > Czy przed podpisaniem umowy notarialnej dot. sprzedaży mieszkania,
    > sprzedający musi się wymeldować (tzn. w mieszkaniu nie powinien być nikt
    > zameldowany).

    Nie musi.

    > Pytam się, bo pośrednik powiedział mi, że trzeba się wymeldować bo
    > "żaden notariusz nie podpisze umowy jeśli są osoby zameldowane".
    > Prawda to czy ściema?

    Ściema.
    Jak mieszkasz w mieszkaniu do dnia sprzedaży, to przecież nawet nie
    możesz się wymeldować. Wymeldowujesz się po wyprowadzce.

    Tyle teorii.

    W praktyce pośrednik pewnie się boi, a może jego klient również, że
    kupując mieszkanie z zameldowanym lokatorem kupujący może mieć potem
    problemy z pozbyciem się ciebie - obawa jest jednak nieuzasadniona -
    ewentualne problemy z twoją eksmisją są niezależne od tego, czy byłbyś
    tam zameldowany, czy nie, a zależałyby tylko od tego, czy mieszkasz w
    danym mieszkaniu, czy nie mieszkasz. Zatem dla ewentualnego kupującego
    ważniejsze jest nie to, czy ktoś ma w mieszkaniu meldunek, tylko czy
    ktoś tam faktycznie mieszka.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-09-13 13:12:34
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 13:06, Liwiusz pisze:

    > Nie musi.

    Gdzieś wyczytałem, że kupujący - po kupnie - może sam wymeldować osoby
    zameldowane uzasadniając to tym, że te osoby nie dopełniły obowiązku
    wymeldowania i nie ma z nimi kontaktu (czy coś w tym stylu).
    Czy tak jest?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 4. Data: 2017-09-13 13:20:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 13:12, Wojtek pisze:

> [...]
    > zameldowane uzasadniając to tym, że te osoby nie dopełniły obowiązku
    > wymeldowania i nie ma z nimi kontaktu (czy coś w tym stylu).

    Tak jest.

    Co do zasady osoba, która się wyprowadza, powinna wymeldować się sama.

    Jeśli się nie wymelduje, to właściciel może złożyć wniosek o
    wymeldowanie jej w drodze decyzji administracyjnej. Jako że będzie się
    to odbywać bez zgody/wiedzy osoby zameldowanej, w ramach prowadzonego
    postępowania urzędnicy sprawdzą, czy osoba ta nie mieszka pod wskazanym
    adresem i wydadzą odpowiednią decyzję w przedmiocie wymeldowania.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-09-13 13:48:25
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 13:20, Liwiusz pisze:

    > Tak jest.
    >
    > Co do zasady osoba, która się wyprowadza, powinna wymeldować się sama.

    Czy przy wymeldowaniu muszę podać nowy adres?

    Jakie znaczenie ma zameldowanie? Jeżeli przy korespondencji podaje się
    adres zamieszkania, to do czego służy adres zameldowania?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2017-09-13 13:52:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 13:48, Wojtek pisze:

    > Czy przy wymeldowaniu muszę podać nowy adres?

    dawniej nie trzeba było, ale wymeldowanie i zameldowanie w nowym miejscu
    to były 2 rozłączne rzeczy

    > Jakie znaczenie ma zameldowanie? Jeżeli przy korespondencji podaje się
    > adres zamieszkania, to do czego służy adres zameldowania?

    tylko taki, ze jest upierdliwe, bo musisz wymienić część dokumentów...
    No i dla władzy ma znaczenie prestiżowe, bo w PRL-u było zameldowanie...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 7. Data: 2017-09-13 14:17:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czy przy wymeldowaniu muszę podać nowy adres?

    Nie.

    > Jakie znaczenie ma zameldowanie? Jeżeli przy korespondencji podaje się
    > adres zamieszkania, to do czego służy adres zameldowania?

    Do tego, aby państwo wiedziało gdzie szukać obywatela.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2017-09-13 15:14:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie tylko państwo.

    -----

  • 9. Data: 2017-09-13 16:49:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > Pytam się, bo pośrednik powiedział mi, że trzeba się wymeldować bo
    > "żaden notariusz nie podpisze umowy jeśli są osoby zameldowane".

    Zapytaj się kupującego, czy jest na tyle durny, że kupi mieszkanie z
    lokatorem.
    Więc przed sprzedażą nie musisz się wymeldować ale nikt o zdrowych
    zmysłach nie kupi takiego mieszkania.
    Jest przyjęte, że do notariusza przynosi się zaświadczenie z Urzędu o
    braku osób zameldowanych wystawione w dniu podpisania aktu notarialnego.

  • 10. Data: 2017-09-13 17:02:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 16:49, t-1 pisze:

    > Zapytaj się kupującego, czy jest na tyle durny, że kupi mieszkanie z
    > lokatorem.

    Co ma bycie zameldowanym do bycia lokatorem?

> [...]
    > Jest przyjęte, że do notariusza przynosi się zaświadczenie z Urzędu o
    > braku osób zameldowanych wystawione w dniu podpisania aktu notarialnego.

    Fakt, jak trafi na takiego głupiego kupującego jak t-1, to się okaże, że
    t-1 kupi mieszkanie bez meldunku, ale z lokatorem :)

    --
    Liwiusz