  • 1. Data: 2017-09-14 12:37:15
    Temat: Sprzedaż mieszkania - posiadanie
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    Na https://homedeal.pl/umowa-sprzedazy/ jest napisane:
    "Otóż system prawny chroni nas (sprzedających) przez ,,Posiadanie".
    Pozostajemy posiadaczem nieruchomości do czasu zapłaty pełnej ceny. I tu
    bardzo ważne. Jeśli w umowie końcowej lub przedwstępnej zgodziliśmy się
    na wydanie nieruchomości przed zapłatą pełnej ceny pozbawiamy się bardzo
    ważnego prawa. Czasami strona kupująca proponuje tzw. Współposiadanie
    czyli do czasu zapłaty pełnej ceny i kupujący i my sprzedający będziemy
    posiadaczami nieruchomości."

    Co to jest "posiadanie nieruchomości" (przez sprzedającego) po
    podpisaniu umowy kupna-sprzedaży? Wydawało mi się, że po podpisaniu
    umowy właścicielem (czyli posiadaczem) jest kupujący? czy właściciel i
    "posiadacz" to dwa różne pojęcia?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2017-09-14 13:00:55
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - posiadanie
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-09-14, Wojtek <w...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > podpisaniu umowy kupna-sprzedaży? Wydawało mi się, że po podpisaniu
    > umowy właścicielem (czyli posiadaczem) jest kupujący? czy właściciel i

    Tak, to są dwa różne pojęcia. Patrz np. najem, czy leasing.
    Kto wg Ciebie jest właścicielem w leasingu, a kto posiadaczem?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 3. Data: 2017-09-14 13:07:10
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > Tak, to są dwa różne pojęcia. Patrz np. najem, czy leasing.
    > Kto wg Ciebie jest właścicielem w leasingu, a kto posiadaczem?

    Jaka jest różnica między właścicielem a posiadaczem mieszkania? Co może
    właściciel? co może posiadacz?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 4. Data: 2017-09-14 13:21:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-14 o 12:37, Wojtek pisze:
> [...]
    > podpisaniu umowy kupna-sprzedaży? Wydawało mi się, że po podpisaniu
    > umowy właścicielem (czyli posiadaczem) jest kupujący? czy właściciel i

    Posiadanie to jest zamieszkiwanie. Bez względu na to, co sobie strony
    napiszą w umowie - jeśli wbrew umowie sprzedający będzie mieszkał, to
    nadal będzie mieszkanie posiadał. Na stronie są bzdury.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-09-14 13:21:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-14 o 13:07, Wojtek pisze:

    > Jaka jest różnica między właścicielem a posiadaczem mieszkania? Co może
    > właściciel? co może posiadacz?

    Właściciel może dysponować, np.sprzedać. Posiadacz może posiadać, czyli
    mieszkać.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-09-14 16:14:47
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.09.2017 o 13:07, Wojtek pisze:

    > Jaka jest różnica między właścicielem a posiadaczem mieszkania? Co może
    > właściciel? co może posiadacz?

    Właściciel włada a posiadacz posiada :).

    Czytelnym przykładem tego jest jeżeli właściciel oddaje w najem
    mieszkanie lokatorowi. Lokator/posiadacz w lokalu mieszka i ogólnie je
    użytkuje, właściciel może mieszkanie np. sprzedać.

    p. m.

  • 7. Data: 2017-09-17 10:56:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Sep 2017 16:14:47 +0200, m <m...@g...com> wrote:
    > Właściciel włada a posiadacz posiada :).

    Nie bardzo, bo komornik zajmuje to czym się włada a z dyskusji o
    komorniku z Mławy wiadomo że władanie nie musi oznaczać
    wlascicielstwa.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-09-17 11:52:37
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    > podpisaniu umowy kupna-sprzedaży? Wydawało mi się, że po podpisaniu
    > umowy właścicielem (czyli posiadaczem) jest kupujący? czy właściciel i

    jakieś bzdury, posiadanie jest tylko stanem faktycznym, prawnie
    występuję jako domniemanie własności. Przy nieruchomościach, ze względu
    na wymóg notarialny i księgi wieczyste, praktycznie nie występuje
    domniemanie własności.

    --
    @foe_pl

  • 9. Data: 2017-09-17 16:42:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-17 o 11:52, the_foe pisze:

    > jakieś bzdury, posiadanie jest tylko stanem faktycznym, prawnie
    > występuję jako domniemanie własności.

    Nieprawda, stąd zapewne twoje dalsze błędne wnioski na podstawie tej
    fałszywej przesłanki.

    > Przy nieruchomościach, ze względu
    > na wymóg notarialny i księgi wieczyste, praktycznie nie występuje
    > domniemanie własności.

    Przy nieruchomościach posiadanie oznacza faktyczne użytkowanie jej (np.
    zamieszkiwanie), i nijak się ma do własności.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-09-17 19:46:37
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-09-17 o 16:42, Liwiusz pisze:

    > Nieprawda, stąd zapewne twoje dalsze błędne wnioski na podstawie tej
    > fałszywej przesłanki.

    ja wiem, ze jesteś konsekwentny, nawet kiedy jesteś w mylnym błędzie.

    --
    @foe_pl