  • 91. Data: 2017-09-20 18:33:20
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - posiadanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 17:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Eee - to po ch* ten artykuł.
    >
    > Bo jesli dobrze rozumiem, to on stwierdza, ze wlasciciel nie traci
    > posiadania, jesli drugiemu rzecz wynajmie.

    Posiadacz.

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2017-09-20 18:35:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 17:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > I zapewne tak bedzie - policjant powie, ze do sprawa cywilna i zalatwic
    > ja trzeba przed sadem ... tylko to nic nie znaczy, jesli nie powiesz co
    > konkretnie zrobi w razie konfliktu dwoch wynajmujacych.

    Ale to nie jest konflikt dwóch osób wynajmujących, tylko konflikt
    mieszkającego z niemieszkającym. Generalnie zazwyczaj da się stwierdzić,
    kto mieszka, a kto przyszedł na wizytę.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2017-09-20 18:36:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 18:00, J.F. pisze:

    > Ale czemu nie mozna wynajac na tej samej podstawie, co pierwszy raz ? :-)

    Bo się już tego czegoś, co się chce wynająć, nie posiada.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2017-09-20 18:37:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dobrze, że w PRL-bis obowiązuje legitymacja posiadacza - ze zdjęciem, podpisem,
    adresem, tytułem prawnym, żoną, dziećmi, wnukami, rodzeństwem, dziećmi
    nienarodzonymi, ...

    -----

  • 95. Data: 2017-09-20 19:18:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 września 2017 18:07:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A widzisz jakis powod, aby w twoim wlasnym mieszkaniu policjanci
    > aresztowali zlodzieja,
    JJak złodziej to niech aresztują

    >czy wystarczy, ze on powie, ze tu wynajmuje ...

    Niekoniecznie lokator i nie musi a wręcz nie powinien umowy najmu pokazywać
    Może mój lokator wyjechał na urlop a tam w tym czasie mieszka szwagier siostry jego
    kuzynki ze szwagierką brata kuzyna i trójka dzieci
    Mi nic do tego a Policja ma sposoby ustalić czy to włamywacze czy może jednak
    przebywają tam legalnie.
    I żadna umowa najmu nie jest konieczna do wglądu policjanta.

  • 96. Data: 2017-09-20 19:55:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 września 2017 18:07:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A widzisz jakis powod, aby w twoim wlasnym mieszkaniu policjanci
    > aresztowali zlodzieja, czy wystarczy, ze on powie, ze tu wynajmuje ...

    A tak z ciekawości:
    Mieszkasz pewnie w swoim mieszkaniu- czy na okoliczność ew wizyty Policji(bo alarm
    się włączył jak sobie Ącki wymyślił) masz pod ręką akt notarialny/nr KW czy może
    jakoś inaczej jesteś w stanie przekonać policjanta że przebywasz tam legalnie?

  • 97. Data: 2017-09-20 20:07:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie wymyślił, lecz się włączył i wył w środku nocy i wył...

    ----

  • 98. Data: 2017-09-20 20:17:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 września 2017 20:07:31 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Nie wymyślił, lecz się włączył i wył w środku nocy i wył...

    Tia
    I do Biura Pisania Podań Ąckiego przybiegli z pytaniem jak go wyłączyć bo sami nie
    potrafili;)
    A Ącki na grupie zapytał jak to ma w zwyczaju ale zanim odpowiedż dostał to Policja
    przyjechała;)

  • 99. Data: 2017-09-20 20:22:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Sep 2017 18:33:20 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Posiadacz.

    No i jaki bylby tego sens ? Posiadacz posiada rzecz, nawet jesli ja
    oddal w uzywanie drugiemu i juz jej nie posiada ?

    Zacytujmy calosc
    Art. 336.
    Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią faktycznie włada jak
    właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto nią faktycznie włada
    jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub mający inne prawo,
    z którym łączy się określone władztwo nad cudzą rzeczą (posiadacz
    zależny).

    Art. 337.
    Posiadacz samoistny nie traci posiadania przez to, że oddaje drugiemu
    rzecz w posiadanie zależne.

    Jak dla mnie sens szczegolny jest prosty: wlasciel mieszkania nadal je
    posiada, nawet jesli je wynajal.
    Najemca tez je posiada, wiec mamy dwoch posiadaczy.

    I kolomyja prawna wraca.

    J.

    P.S. Art. 342.
    Nie wolno naruszać samowolnie posiadania, chociażby posiadacz był w
    złej wierze.

    Hm, to wolno najemcy wymienic zamki w mieszkaniu, czy to narusza
    posiadanie przez wlasciela/posiadacza samoistnego ?

    Art. 343.
    § 1. Posiadacz może zastosować obronę konieczną, ażeby odeprzeć
    samowolne naruszenie posiadania.
    § 2. Posiadacz nieruchomości może niezwłocznie po samowolnym
    naruszeniu posiadania przywrócić własnym działaniem stan poprzedni;
    nie wolno mu jednak stosować przy tym przemocy względem osób.
    Posiadacz rzeczy ruchomej, jeżeli grozi mu niebezpieczeństwo
    niepowetowanej szkody, może natychmiast po samowolnym pozbawieniu go
    posiadania zastosować niezbędną samopomoc w celu przywrócenia stanu
    poprzedniego.

    Przemocy wzgledem osob stosowac nie wolno. Ale wyp* rzeczy za okno -
    nie widze zakazu :-)

    J.

  • 100. Data: 2017-09-20 20:23:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Sep 2017 15:46:49 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nie rozumiem.

    Tak, wiem. Zdziwiony też jestem, że taki wygadany prawnik nie wie co
    chodzi.

    --
    Marek