  • 21. Data: 2017-12-07 23:02:20
    Temat: Re: Sprzedawca nikczemnego wzrostu ;)
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/6/2017 4:54 AM, Liwiusz wrote:

    > Ale tu nie mówimy o różnicy w cenie, tylko o tym, że sprzedawca nie jest
    > w stanie fizycznie wydać towaru. Może to stanowić uzasadniony powód do
    > odmowy sprzedaży.

    Niby na jakiej podstawie?
    Co najwyzej klient moze odstapic od umowy.

  • 22. Data: 2017-12-07 23:03:52
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/6/2017 1:22 PM, Liwiusz wrote:

    > Podobne jak do tego, że krowa nie może latać - skoro nie umie, to żadne
    > dopytywania o uzasadnienie osób, które tego nie rozumieją, nie zmienią
    > tego stanu rzeczy :)

    To nie stanowi podstawy do odmowy sprzedaży.
    Skoro towar ma tylko nie może go w danej chwili wydac to powinien to
    zrobic wtedy kiedy bedzie w stanie.

  • 23. Data: 2017-12-07 23:06:16
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/6/2017 3:08 PM, Liwiusz wrote:

    > Toż pewnie sprowadzi. Albo powie - proszę przyjść jutro. Przecież
    > rozważamy konkretny przypadek, że klient chce walizkę "już", a
    > sprzedawczyni "już" nie może dosięgnąć walizki.

    > Nie ma podstaw, bo nie doszło do zawarcia umowy.

    Doszło do zawarcia umowy.
    Klient zaakceptował ofertę sklepu.

    Pozostało wydać towar i za niego zapłacić.

  • 24. Data: 2017-12-07 23:08:25
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/7/2017 8:00 AM, Liwiusz wrote:

    > W kwestii formalnej - to nie znaczy 14 dni. Może oznaczać za minutę, a
    > może za rok.

    Nie. Oznacza bez zbędnej zwłoki.
    Ściągniecie wyższego szefa może nastąpić dzis, może jutro.
    Natomiast za rok to nie jest bez zbędnej zwłoki.

  • 25. Data: 2017-12-07 23:09:58
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/7/2017 11:32 AM, J.F. wrote:
    > A co sąd sam robi "za minutę" ?

    och, bardzo duzo.

    Np moja sprawa spadkowa w sądzie apelacyjnym trwała dokładnie 6 minut i
    38 sekund. Mam nagranie.

  • 26. Data: 2017-12-08 00:27:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-07 o 23:02, witek pisze:

    > Niby na jakiej podstawie?

    Na takiej podstawie, że nie jest w stanie dosięgnąć i podać towaru.

    > Co najwyzej klient moze odstapic od umowy.

    Albo sprzedawca może jej nie zawrzeć.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2017-12-08 00:27:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-07 o 23:03, witek pisze:

    > To nie stanowi podstawy do odmowy sprzedaży.
    > Skoro towar ma tylko nie może go w danej chwili wydac to powinien to
    > zrobic wtedy kiedy bedzie w stanie.

    Powinien, nikt tego nie neguje.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2017-12-08 00:29:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-07 o 23:08, witek pisze:

    > Nie. Oznacza bez zbędnej zwłoki.

    Nie pisałem o konkretnym przypadku.

    > Ściągniecie wyższego szefa może nastąpić dzis, może jutro.
    > Natomiast za rok to nie jest bez zbędnej zwłoki.

    Nie pisałem o konkretnym przypadku.

    Ale jeśli już - to czasem ściągnięcie wyższego szefa też może trwać rok.
    Na przykład walizka jest na zamkniętej wystawie, tylko szef ma klucz, a
    szef w podróży dookoła świata. Albo w śpiączce...

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2017-12-08 10:18:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Dec 2017 16:08:25 -0600, witek <w...@g...pl> wrote:
    > Nie. Oznacza bez zbędnej zwłoki.
    > Ściągniecie wyższego szefa może nastąpić dzis, może jutro.
    > Natomiast za rok to nie jest bez zbędnej zwłoki.

    Nie. mylisz "bez zbędnej zwłoki" z "bez zwłoki".
    Kluczem jest określenie "zbędnej" rozumianej obiektywnie a nie
    subiektywnie z punktu widzenia oczekujacego (wszystko co mu przedłuża
    czas naturalnie traktuje jak zbędne,).

    "Bez zbędnej zwłoki" należy rozumieć jak "bez *dodatkowej* zwłoki
    spowodowanej dodatkową przyczyną oprócz nieusuwalnej zasadniczej
    przyczyny głównej".

    Przyklad Jeśli ściągnięcie szefa ze stacji na Antarktydzie będzie
    możliwe dopiero za 4 miesięce aż skonczy się tam przerwa zimowa w
    lotach to owe ściągnięcie możliwe po tych 4 mies. traktuje się jak
    bez zbędnej zwłoki (główna przyczyną jest przerwa w zimowych
    lotach).
    Jeśli natomiast pilot po 4 miesiącach powie, że musi jeszcze na dwa
    tyg odpocząc a w ogole mu się nie chce to już jest wprowadzenie
    zbędnej zwłoki (zasadnicza przyczyna główna zakazu lotów nie stoi już
    na przeszkodzie).

    --
    Marek

  • 30. Data: 2017-12-08 11:04:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 12/7/2017 11:32 AM, J.F. wrote:

    >och, bardzo duzo.
    >Np moja sprawa spadkowa w sądzie apelacyjnym trwała dokładnie 6 minut
    >i 38 sekund. Mam nagranie.

    Moze trwac i krocej "... apelacja wplynela po terminie zawitym, wiec
    nie bedzie rozpatrywana", ale ... pisemne orzeczenie czy co tam wydali
    to kiedy dostales ? :-)

    J.