  • 21. Data: 2018-05-05 21:50:50
    Temat: Re: Spólka bez wladz a pojazd jezdzi.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 5 May 2018 01:17:27 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Tylko śmierć go zwalnia. Rezygnacja rodzi tylko obowiązek powołania
    > nowego zarządu, ale tary działa.

    Pierwsze słyszę. Rezygnacje może sam złożyć do KRS lub do
    zgromadzenia wspólników. Przypominam sprawę Cimoszewicza jako to
    był-nie był prezesem. .Znam goscia co jest wirtualnym prezesem w
    kilkudziesięciu spółkach. Oficjalnie jest w KRS ale nosi ze sobą
    rezygnacje z datą wsteczną. Przy każdej kontroli pokazuje te
    rezygnacje i nic nie mogą mu zrobić.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2018-05-05 22:15:56
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Masz błędne informacje.
    I nie wpis jest wiążący (wpis jest jedynie deklaratywny, a nie konstytutywny).
    W sp. z o.o. nie istnieje "zarząd komisaryczny".
    Ale to jakby nie na temat (gdzie jedynego członka zarzadu sąd z urzedu wykreślił z
    przyczyny wystepowania w KRK).
    Obowiązek może miec ktoś na etacie/umowie (np. dyrektor), członkostwo w
    zarządzie/powołanie to nie etat.

    -----

  • 23. Data: 2018-05-05 23:06:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-05-18 o 22:15, ń pisze:
> [...]
    przyczyny wystepowania w KRK).
    > Obowiązek może miec ktoś na etacie/umowie (np. dyrektor), członkostwo w

    W mojej ocenie nie masz racji. Po pierwsze ostatnio modne jest karanie
    zarządzających spółkami za brak sprawozdań. W znanych mi wypadkach
    prokuratura stawia zarzut osobie wpisanej w KRS i żadne tłumaczenia o
    wypowiedzeniach nie pomagają. Zaznaczam, że nie znam przypadku, by kto
    się choć do drugiej instancji odwołał, o orzeczeniu Sądu Najwyższego nie
    wspominając i mam świadomość, że w pierwszych instancjach, to rożne cuda
    zapadały, tym nie mniej tego w skali Polski są tysiące (w skali powiatu
    ponad 30 na rok) i nie za bardzo podejrzewam, by sami idioci w tych
    sądach i prokuraturach siedzieli.

    Po drugie, gdyby to, co piszesz było takie proste, to niezrozumiałym dla
    mnie byłoby szukanie słupów. Taż prezes by się wykreślał i tyle. Nawet
    kontroli skarbowej nie zrobisz, bo nie ma komu doręczyć upoważnienia.

  • 24. Data: 2018-05-05 23:52:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 5 May 2018 23:06:11 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Nawet
    > kontroli skarbowej nie zrobisz, bo nie ma komu doręczyć

    I tak dokładnie jest. Przy czym robi się to przez prokurenta, ktory
    jest na stałe a prezes jest wirtualny (wpisany w KRS ale chodzi z
    papierem że złożył odwołanie). Kontrola w takim przypadku gada z
    prokurentem.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2018-05-06 19:29:30
    Od: ń <ń@ń.ń>

    I to jest słabość naszego prawa spółek.
    Jeżeli sam fakt rezygnacji ma być konstytucyjny (a wpis w rejestrze jedynie
    deklaratywny) to może i OK, ale powinien wymagać daty pewnej i/lub przesłania odpisu
    rezygnacji w terminie 7 dni do sądu rejestrowego.

    Przy czym nadal dyskusyjne jest, komu (na czyje ręce) można skutecznie złożyć
    rezygnację. Wspólnicy nie są organem spółki z o.o.

    -----

  • 26. Data: 2018-05-06 20:19:34
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > mnie byłoby szukanie słupów. Taż prezes by się wykreślał i tyle. Nawet
    > kontroli skarbowej nie zrobisz, bo nie ma komu doręczyć upoważnienia.

    Jest komu. Można dyrektorowi szpitala przy Szaseów oraz jego pielęgniarce.
    Nastaje epoka KRÓLA, więc niech i upoważnienia rozwożą.

    --
    animka

  • 27. Data: 2018-05-06 23:33:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-05-18 o 20:19, Animka pisze:

    > Jest komu. Można dyrektorowi szpitala przy Szaseów oraz jego pielęgniarce.
    > Nastaje epoka KRÓLA, więc niech i upoważnienia rozwożą.

    A coś konstruktywnego?

  • 28. Data: 2018-05-07 18:03:07
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > A coś konstruktywnego?

    Mogę Ci podać linka o zawiezieniu kul podać, ale pewnie już to czytałeś.

    --
    animka

  • 29. Data: 2018-05-07 19:51:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-05-18 o 18:03, Animka pisze:

    > Mogę Ci podać linka o zawiezieniu kul podać, ale pewnie już to czytałeś.

    Co mają jakieś kule do szpitala przy Szaserów i pielęgniarki? I jakiego
    znowu Króla?

  • 30. Data: 2018-05-07 20:44:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 05-05-18 o 19:32, J.F. pisze:

    >Ma obowiązek.

    Ma obowiazek dzialac w zarzadzie, czy ma obowiazek powolac nowy zarzad
    ?
    Ale to drugie to przeciez nie stary zarzad ma obowiazek.

    >Może, ale do mianowania kolejnego nadal jest. Natomiast może
    >przykłądowo
    >złożyć wniosek o zarząd komisaryczny, upadłość, likwidację.

    Do upadlosci powiedzmy ze nie ma podstaw, skoro opuszcza spolke w
    dobrej kondycji (zalozmy).
    Do likwidacji chyba tez nie.
    Zarzad komisaryczny ... no, po paru tygodniach moglby cos takiego
    zlozyc, skoro go nie chca zami wypisac.

    >Tak, czy
    >inaczej wiążący jest wpis, a tam stary zarząd zmieniany jest na nowy.

    Ale chyba sa jakies granice tego wiazania.
    Cos mi to za bardzo na niewolnictwo wyglada, to sie nie moze ostac w
    sadach, najwyzej sie do Strasburga odwola :-)

    >Inna sprawa, że niesztuka słupa mianować.

    Jak rozumiem - "spolka" nie chce. A prezes ... nie ma takich
    kompetencji, a zreszta zrezygnowal, to juz nie jest prezesem :-)

    J.