  • 1. Data: 2009-10-28 18:02:46
    Temat: Spłata zaległych alimentów.
    Od: "M.Kurek" <m.kurek(nospam)@interia(nospam).pl>

    Witam wszystkich. Mam nadzieję, że ktoś będzie mógł udzielić mi odpowiedzi.

    Jest osoba, która od dwóch lat nie spłacała alimentów (jest za granicą).
    Zapewne jest wszczęte jakieś postępowanie, być może komornicze. Osoba ta
    ukrywała się. W jaki sposób można rozwiązać problem. Zakładamy, że osoba ta
    wykazuje dobrą wolę i chce zapłacić to, co musi. Gdzie należy się udać,
    jakie przepisay prawa regulują taką sytuację.

    Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

  • 2. Data: 2009-10-28 21:08:23
    Temat: Re: Spłata zaległych alimentów.
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    M.Kurek pisze:
> [...]
    > jakie przepisay prawa regulują taką sytuację.
    >
    > Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
    Przelać pieniądze na konto tej osoby i powiadomić pisemnie komornika o
    uregulowaniu należności.
    Pozostaną do uregulowania odsetki i koszty egzekucji komorniczej.
    Najlepiej aby ta osoba po otrzymaniu pieniędzy wycofała wniosek od
    komornika to wówczas nie będzie kosztów.

    Michał

  • 3. Data: 2009-10-28 21:12:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mecenas pisze:

> [...]
    > Najlepiej aby ta osoba po otrzymaniu pieniędzy wycofała wniosek od
    > komornika to wówczas nie będzie kosztów.

    Koszty będą - art. 49 ust. 2 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji
    - tyle że mniejsze - 5%.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-10-29 10:34:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Mecenas pisze:

    > Najlepiej aby ta osoba po otrzymaniu pieniędzy wycofała wniosek od
    > komornika to wówczas nie będzie kosztów.

    Oczywiście, że będą koszty, i komornik raczej sobie ich nie
    odpuści jeśli gagatek wróci do kraju i będzie uzyskiwał legalne
    dochody.
    6008