eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 36

  • 21. Data: 2017-01-25 08:41:40
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-25 o 08:32, m pisze:

    > Jest ogromny sens w tym pytaniu. Chętnie też bym się dowiedział gdzie
    > widzisz sens w w/w naciągactwie.

    Trudno dyskutować z czyimś z góry powziętym założeniem. Czemu
    naciągactwo? Celem każdego biznesu jest najdrożej sprzedać, celem
    konsumenta jest najtaniej kupić, gdzieś te oczekiwania się spotykają
    pośrodku, a telefon jest tylko narzędziem takim samym jak lada sklepowa.


    > Tak się składa, że na moim podwórku (ja, moja rodzina i moi znajomi)
    > marketing bezpośredni to jest przede wszystkim naciąganie, coś co na
    > chłopski rozum podchodzi pod definicję oszustwa (czyli "jesteśmy z
    > telekomunikacji", "przeprowadzamy kontrolę odprowadzania składek",
    > "akcja zakupu pomocy naukowych dla szkoły takiej a takiej", garnki,
    > pościel, kiedyś amway), rzeczy ogólnie być może użyteczne, tyle że
    > akurat nie mi (za to propozycje są niezwykle upierdliwe).

    Amway to nie telefon. Nawet nie wiesz o czym piszesz. Chyba że chcesz
    też zakazać sprzedaży face2face?



    > Raz, w ciągu ostatniej dekady zadzwonili do mnie z czymś takim co
    > uznałem za użyteczne dla mnie i skorzystałem. RAZ!. Przy jednym
    > telefonie na 2-3 dni teraz, a kiedyś przy kilku telefonach dziennie(!),
    > to daje ~(3 + 1/2.5)/2*10*5*52 ~= 4tys telefonów w ciągu dekady, co daje
    > 1/4 promila przydatności dla mnie.

    Mamy pisać prawo pod ciebie?


    >> Jaka jest korzyść z tego, że sobie
    >> poflejmujemy na grupie? Żadna, a nawet ujemna, bo spada wydajność pracy.
    >
    > Taka że ja ze zdziwieniem się dowiem że są tacy którzy uważają to za
    > wartościową działalność, zaś Ty się być może dowiesz że są tacy którym
    > to przeszkadza. Być może poznamy swoje argumenty. Mało prawdopodobne ,
    > ale możliwe, że ktoś kogoś przekona.

    No i się dowiedzieliśmy. I nic więcej z tego wynikać nie może.

    --
    Liwiusz


  • 22. Data: 2017-01-25 10:03:19
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 08:32:40 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > uznałem za użyteczne dla mnie i skorzystałem. RAZ!. Przy jednym
    > telefonie na 2-3 dni teraz, a kiedyś przy kilku telefonach dziennie(!),

    Pomine watek czy użyteczne czy nie bo to kazdy indywidualnie zdecydowac powinien.
    Ale skoro jest o spamie to zdziwiony jestem ze piszesz o kilku telefonach dziennie.
    Ja mam ten sam nr telefonu od chyba 15lat, z reguły wszędzie zgody marketingowe
    zaznaczam na tak, na OLX kilka przedmiotów miesięcznie sprzedaję i ten nr tel jest
    tam podany, na allegro dużo kupuję, trochę sprzedaję nr telefonu podany zawsze w
    aukcji i powiadomieniach.
    Czyli idealny cel dla spamerów a telefonów z "ofertami" w sumie niewiele.
    Raz w miesiącu/raz na dwa tygodnie telefon z zaproszeniem do na jakieś prezentacje
    gdzie obiecują za sam udział gratis wiertarkę, garnitur, kamerę samochodowa czy inną
    nawigację. Grzecznie odmawiam. W tygodniach poprzedzających termin końca poli(czy to
    mieszkaniowych czy samochodowych) kilka telefonów od ubezpieczycieli. Ale to mnie nie
    dziwi bo sam robiąc w necie kalkulacje tel podaje, terminy też znają wiec dzwonia.
    Ale to dosłownie kilka tel przed końcem każdej z polis.
    No i raz na dwa miesiące SygmaBank(teraz to chyba Paribas jest)z oferta karty, czy
    ubezpieczenia zadzwoni
    Z 10(?) lat temu coś w w Cetelem na raty wziąłem, raty spłaciłem w pół roku i teraz
    dzwonią "jest Pan naszym dobrym klientem;)
    Jakieś pojedyncze telefony(1-2 w roku z mBanku) i to tyle.
    Dlatego dziwi mnie że jak piszesz otrzymywałeś kilka tel dziennie. Wtedy to
    faktycznie może być irytujące
    Póki co pomimo tego że rozdaję mój nr tel na lewo i prawo spamerzy mnie nie nękają w
    sposób uciążliwy.
    Ba nawet zdziwiony jest postępowanie Tmobile. Od lat mam tam dwa abonamenty i zawsze
    przed końcem umowy dzwonili z ofertą "przedłużeniową".
    Jeden z abonamentów mi się kończy 02 lutego, nawet wysłałem im kilka tygodni temu
    wypowiedzenie tej umowy i cisza, Żadnego telefonu z ofertą przedłużeniową, żadnego
    telefonu z SUK(Sekcji Utrzymania Klienta). Sam zainicjowałem jeden telefon do nich to
    mi ofertę przedstawili wg mnie nawet w miarę ciekawą ale nie podjąłem decyzji wtedy i
    dalej z ich strony cisza.


  • 23. Data: 2017-01-27 07:54:20
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2017 18:08:19 +0100, Liwiusz napisał(a):


    > Istotą wolności człowieka jest to, że może zawierać dobrowolnie takie
    > umowy, jakie chce.
    >

    teraz już nie. Ustawa nakazuje płacić minimalną stawkę godzinową w umowach
    zlecenia (jest kilka wyjątków!)

    w temacie telefonów, to jak taki spamer do mnie zadzwoni, to blokuje mi
    linię, nawet jeśli moje NIE JESTEM ZAINTERESOWANY trwa do 10 sekund, to
    przez te 10 sekund może zdarzsyć się potencjalny klient, który usłyszy
    zajęte i zadzwoni do konkurencji...

    Jeśli akurat rozmawiam z klientem, a inny klient usłyszy zajęte, to mi to
    nie przeszkadza, bo już mam klienta, który da mi zarobić.



    --
    Karol M.


  • 24. Data: 2017-01-27 08:02:08
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 07:54, Karol pisze:
    > Dnia Tue, 24 Jan 2017 18:08:19 +0100, Liwiusz napisał(a):
    >
    >
    >> Istotą wolności człowieka jest to, że może zawierać dobrowolnie takie
    >> umowy, jakie chce.
    >>
    >
    > teraz już nie. Ustawa nakazuje płacić minimalną stawkę godzinową w umowach
    > zlecenia (jest kilka wyjątków!)

    Pisałem o wolnym człowieku, czyli nie o takim żyjącym w Polsce. Co nie
    zmienia faktu, że im mniej ograniczeń, tym lepiej.


    > w temacie telefonów, to jak taki spamer do mnie zadzwoni, to blokuje mi
    > linię, nawet jeśli moje NIE JESTEM ZAINTERESOWANY trwa do 10 sekund, to
    > przez te 10 sekund może zdarzsyć się potencjalny klient, który usłyszy
    > zajęte i zadzwoni do konkurencji...

    Jeśli to jest rzeczywiście dla ciebie problemem, to powinieneś mieć
    infolinię z kilkoma paniami do odbierania telefonów.



    > Jeśli akurat rozmawiam z klientem, a inny klient usłyszy zajęte, to mi to
    > nie przeszkadza, bo już mam klienta, który da mi zarobić.

    Ale może ten drugi mógłby dać zarobić więcej? Strach się do ciebie
    odzywać. Powiedz, gdzie pracujesz, to dodam na czarną listę i dla
    psychicznego bezpieczeństwa będę wybierał konkurencję ;)

    --
    Liwiusz


  • 25. Data: 2017-01-27 08:38:18
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 stycznia 2017 07:54:24 UTC+1 użytkownik Karol napisał:

    > teraz już nie. Ustawa nakazuje płacić minimalną stawkę godzinową w umowach
    > zlecenia (jest kilka wyjątków!)
    >
    > w temacie telefonów, to jak taki spamer do mnie zadzwoni, to blokuje mi
    > linię, nawet jeśli moje NIE JESTEM ZAINTERESOWANY trwa do 10 sekund, to
    > przez te 10 sekund może zdarzsyć się potencjalny klient, który usłyszy
    > zajęte i zadzwoni do konkurencji...

    Znaczy masz bardzo źle zorganizowana prace.
    Ps
    A jak bank zadzwoni z pytaniem że ktoś na drugim końcu świata Twoja karta transakcje
    robi i czy mają to autoryzować?
    A w tym czasie tracisz klienta bo spamery z banku dzwonią;)


  • 26. Data: 2017-01-27 08:45:04
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 stycznia 2017 07:54:24 UTC+1 użytkownik Karol napisał:

    > w temacie telefonów, to jak taki spamer do mnie zadzwoni, to blokuje mi
    > linię,

    Inna sprawa że tacy "spamerzy" dzwonią i udaje im się zapewnić frekwencję na
    spotkaniach, prezentacjach itp. i znajda się klienci którzy produkt/usługę kupią.
    Kupili znaczy zadowoleni;). Ktoś miał produkt/usługę, ktoś inny kupił. Chyba o to
    chodzi;)


  • 27. Data: 2017-01-27 15:34:09
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-01-17 o 07:54, Karol pisze:

    >> Istotą wolności człowieka jest to, że może zawierać dobrowolnie takie
    >> umowy, jakie chce.
    > w temacie telefonów, to jak taki spamer do mnie zadzwoni, to blokuje mi
    > linię, nawet jeśli moje NIE JESTEM ZAINTERESOWANY trwa do 10 sekund, to
    > przez te 10 sekund może zdarzsyć się potencjalny klient, który usłyszy
    > zajęte i zadzwoni do konkurencji...

    To jeszcze uznał bym za stosunkowo niewielką niedogodność. Większą
    niedogodnością jest to, ze jest to przeważnie "polowanie na idiotów". No
    bo kto normalny kupuje za wiele tysięcy garnki przez telefon?


  • 28. Data: 2017-01-27 15:58:29
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-01-17 o 08:45, Kris pisze:

    >> w temacie telefonów, to jak taki spamer do mnie zadzwoni, to
    >> blokuje mi linię,
    > Inna sprawa że tacy "spamerzy" dzwonią i udaje im się zapewnić
    > frekwencję na spotkaniach, prezentacjach itp. i znajda się klienci
    > którzy produkt/usługę kupią. Kupili znaczy zadowoleni;). Ktoś miał
    > produkt/usługę, ktoś inny kupił. Chyba o to chodzi;)
    >
    OK! Sam telefon z propozycją spotkanie nie wydaje się tu wielką
    "zbrodnią". Ale taki telefon ma "drugie dno". Ktoś przetwarza moje dane.
    Dzwoni Pani i proponuje udział w spotkaniu w Krakowie. Na moje pytanie,
    skąd ma mój numer telefonu odpowiada, że wylosowała. I bym nawet
    uwierzył, ale jakie jest prawdopodobieństwo, że wylosuje akurat osobę z
    Krakowa? Niby może, ale jednak.

    Takie telefony mnie wkurzają nie dlatego, że są, bo odmówić i życzyć
    miłego dnia, to chwila. Czasem nawet posłucham, a zdarzyło mi się, że
    mnie to zainspirowało i faktycznie skorzystałem z tej oferty, albo
    konkurencyjnej nawet -ale wcześniej nie wiedziałem, że coś takiego w
    ogóle jest.

    Gdyby miał pewność w uczciwości danego serwisu działającego w ten
    sposób, że deklaruję, że interesują mnie usługi powiedzmy z obszaru
    miasta "X", i powiedzmy w danych kategoriach, ale serwis nie udostępniał
    by moich danych, tylko powiedzmy marketera łączył by z moją komórką nie
    prezentując mu moich danych (bo marketer wtórnie te dane przetworzy), to
    bym się do tego zapisał. Albo działającego w podobny sposób wysyłania
    maili. Ale to musiałoby być sensowne i kontrolowalne.

    Bo jak wpisuję w Panoramę Firm - przetestowałem chwilę temu i tak to
    działa - "bramy przesuwne" i miasto Kraków, a dostaję w wynikach firmę
    www.mirbet.pl z Budziszewic, która ma siedzibę w Budziszewicach (woj.
    łódzkie) i robi ogrodzenia betonowe, ale na obszarze całego kraju, to
    mnie krew zalewa. A dostaje takich mirbetów kilkadziesiąt.

    Kiedyś szukałem w mojej miejscowości serwisu do bramy przesuwnej, to
    zanim rozkminiłem, że to ma taki mechanizm, to dodzwoniłem się do kilku
    firma z odległych części kraju. Chciałem, by naprawili to, co jest.
    Usługa kosztowała 100 zł, więc nikt nie będzie jechał kilkaset kilometrów.

    Albo dzwoni do mnie jakiś marketoid z propozycją dostarczenia
    EKOGROSZKU. Pytam, czemu do mnie - bo wylosowaliśmy Pana numer. A gdzie
    macie siedzibę? - We Wrocławiu. I naprawdę będziecie wozić ten EKO
    GROSZEK do mnie w Tatry - zwłaszcza, że mam piec gazowy? - cisza.

    Ja nie mam nic przeciwko reklamie, ale z sensem, by ani marketoidom, ani
    klientom nie zawracać łba śmieciami, bo po pewnym czasie wyrabia się
    taki nawyk, że słysząc takiego człowieka z góry zakładam, że z tego nic
    nie będzie. Te firmy nie zdają sobie sprawy, że takim niechlujstwem same
    podcinają gałąź na której siedzą.


  • 29. Data: 2017-01-27 17:08:43
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof kw1618 z Warszawy" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:z37lauwvgoda$.181pz4kd3itfy.dlg@40tude.
    net...
    > dlatego istnieje uzasadnione podejrzenie, że operatorzy telekomunikacyjni
    > sprzedają dane w formie:
    > miasto, płeć, wiek
    > nic więcej.
    > Spamer nie ma ani imienia, ani nazwiska, ani innych danych abonenta i
    > spamerom to w zupełności wystarcza do kierowania swojej oferty do
    > konkretnej grupy odbiorców.

    Nie znają miasta. Ostatnio udało mi się rozmawiać 20 min zanim się rozłączyła.
    Żądałem przeczytania umowy/regulaminu prezentacji.


  • 30. Data: 2017-01-27 17:26:55
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-01-17 o 17:08, qwerty pisze:

    >> Spamer nie ma ani imienia, ani nazwiska, ani innych danych abonenta i
    >> spamerom to w zupełności wystarcza do kierowania swojej oferty do
    >> konkretnej grupy odbiorców.
    > Nie znają miasta. Ostatnio udało mi się rozmawiać 20 min zanim się
    > rozłączyła. Żądałem przeczytania umowy/regulaminu prezentacji.

    I tam było, że nie znają? Na tej podstawie opierasz swoje stanowisko?

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1