  • 11. Data: 2015-11-21 13:21:41
    Temat: Re: Spadek - mieszkanie lokatorskie - była żona, rodzeństwo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-21 o 08:57, Danusia pisze:
    > nie może on [...] zameldować w nim nikogo bez zgody spółdzielni

    To akurat nieprawda, spółdzielnia nie ma przywileju znoszenia obowiązku
    meldunkowego.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-11-22 09:28:29
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    >A to zależy, czy mieszkanie zostało nabyte przed, czy po ślubie.
    > W tym przypadku nabyte przed ślubem przez ojca, więc była już żona (macocha)
    > nie ma żadnych praw.
    > Tyle, że dzieci (niezamieszkałe, pełnoletnie) też mogą nie mieć praw.

    Dokładniej prawo zamieszkiwania w mieszkaniu spółdzielczym lokatorskim mają osoby
    które w nim mieszkały w dniu śmierci głównego lokatora pod warunkiem że były
    oficjalnie zgłoszone w spółdzielni i zameldowane w tym mieszkaniu.

    Z opisu na początku wątku wynika że oprócz ojca nikt z nim oficjalnie nie mieszkał.
    Opisana sytuacja że była żona mieszkająca gdzie indziej ma klucze i wynajmuje to
    mieszkanie pachnie prokuratorem. Kto i na jakiej podstawie dał jej (osobie obcej -
    nie mieszkającej w tym mieszkaniu) klucze do mieszkania? oraz prawo do jego
    wynajmowania? To na odległość śmierdzi korupcją w spółdzielni.
    Tylko w przypadku pogrzebu osoba która pokryła koszty pogrzebu zostaje dysponentem
    grobu. W przypadku mieszkania spółdzielczego lokatorskiego takie prawo nie ma
    zastosowania. Jeżeli mieszkał samotnie to spółdzielnia powinna powiadomić dzieci dać
    im klucze i termin na usunięcie wszystkich przedmiotów z mieszkania i postawienia go
    do dyspozycji spółdzielni. Jeżeli nie ma dzieci to spółdzielnia robi to na koszt
    własny.
    Większość statutów spółdzielni dopuszcza w tej sytuacji, że dziecko które nie ma
    jeszcze swojego mieszkania gdzieś indziej, po zapisaniu sie do spółdzielni, ma
    pierwszeństwo w jego przydziale.

    ---
    Avast.

  • 13. Data: 2015-11-22 09:44:22
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > To akurat nieprawda, spółdzielnia nie ma przywileju znoszenia obowiązku
    > meldunkowego.

    Lokator mieszkania spółdzielczego lokatorskiego nie może zameldować się sam ani
    nikogo innego w tym mieszkaniu, bez zgody spółdzielni która jest właścicielem tego
    mieszkania. Lokator takiego mieszkania nie ma prawa podnajmu, wymagana jest zgoda
    spółdzielni na dodatkowe zamieszkanie dowolnej osoby nawet najbliższej krewnej lub
    powinowatej w stosunku do głównego lokatora.
    Spółdzielnie prowadzą też własne księgi "meldunkowe" kto i ile osób zamieszkuje w
    danym mieszkaniu.
    Potrzebne jest to do ustalenia wysokości czynszu ponieważ niektóre jego składniki
    ustalane są na podstawie ilości osób zamieszkałych w danym lokalu.

    ---
    Avast.

  • 14. Data: 2015-11-22 10:15:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-11-22 o 09:44, Danusia pisze:

> [...]
    ustalane są na podstawie ilości osób zamieszkałych w danym lokalu.

    W teorii.
    W praktyce wynajmuje się nawet lokale komunalne. :-)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2015-11-22 10:26:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    nikogo innego w tym mieszkaniu, bez zgody spółdzielni która jest właścicielem tego

    Nieprawda. Zgoda właściciela nie jet potrzebna, wystarczy potwierdzenie
    zamieszkania dokonane przez lokatora, który dysponuje tytułem prawnym do
    lokalu. Widzę, że nigdy nie meldowałaś kogokolwiek w mieszkaniu lokatorskim.

    > Lokator takiego mieszkania nie ma prawa podnajmu,

    Mylisz podnajem z meldunkiem.

    > wymagana jest zgoda spółdzielni na dodatkowe zamieszkanie dowolnej osoby nawet
    najbliższej krewnej lub powinowatej w stosunku do głównego lokatora.

    Bzdura.

    > Spółdzielnie prowadzą też własne księgi "meldunkowe" kto i ile osób zamieszkuje w
    danym mieszkaniu.

    Prowadzą. Zapisują liczbę osób, potrzebną do ustalania zaliczek na media.

    > Potrzebne jest to do ustalenia wysokości czynszu ponieważ niektóre jego składniki
    ustalane są na podstawie ilości osób zamieszkałych w danym lokalu.

    I to jedyne prawdziwe zdanie w twoim bełkocie.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-11-22 10:27:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-22 o 10:15, RadoslawF pisze:
    > W teorii.
    > W praktyce wynajmuje się nawet lokale komunalne. :-)

    Tyle że my nie o podnajmie, tylko o zwykłym zamieszkiwaniu i powstaniu
    wówczas obowiązku meldunkowego.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-11-22 15:59:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Danusia wrote:

> [...]
    ustalane są na podstawie ilości osób zamieszkałych w danym lokalu.

    Brniesz w bagno.

    Oosba mieszkająca ma się obowiązek zameldować tam gdzie mieszka.
    Niezależnie od tego czy się to spółdzielni podoba czy nie.

  • 18. Data: 2015-11-22 18:01:51
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    > oficjalnie

    Powielacz znaczy??

    > w przypadku pogrzebu osoba która pokryła koszty pogrzebu zostaje
    > dysponentem grobu

    Ale piep-szysz.

  • 19. Data: 2015-11-23 08:46:24
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > lokalu. Widzę, że nigdy nie meldowałaś kogokolwiek w mieszkaniu lokatorskim.

    Bredzisz Waść.
    Wyraźnie widać że nie odróżniasz spółdzielczego mieszkania własnościowego od
    spółdzielczego mieszkania lokatorskiego. Tytułem prawnym dysponuje właściciel
    mieszkania własnościowego, właścicielem mieszkania lokatorskiego jest spółdzielnia, a
    główny lokator nie ma żadnego tytułu prawnego z wyjątkiem przydziału. W księgach
    meldunkowych urzędów jest wpis że właścicielem mieszkania lokatorskiego jest
    spółdzielnia i bez jej zgody nikt nie zostanie zameldowany. Jeżeli dana osoba mieszka
    bez zgody spółdzielni (na czarno) i jest niezameldowana, to główny lokator łamie
    statut spółdzielni i grozi mu kara do eksmisji włącznie.

    ---
    Avast.

  • 20. Data: 2015-11-23 08:48:16
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>