  • 1. Data: 2002-03-12 10:22:22
    Temat: Spadek
    Od: "Beata" <b...@a...pl>

    Witam wszystkich. Mam pewien problem. Niedawno zmarł mój tata. Ja jako
    jedyna córka dziedziczyłam po nim wszystko. Kilka lat temu mój tata założył
    sobie działalność gospodarczą, ale z tego co wiem to przez jakiś czas nie
    płacił składek ZUS. I mam w związku z tym pytanie. Czy mnie jako jedynego
    spadkobiercę może ZUS zmusić do zapłacenia tycha zaległości ? Czy dowiadywać
    się u nich czy są takie zaległości czy też lepiej siedzieć cicho i czekać ?
    Czy istnieje coś takiego jak przedawnienie w tej sytuacji ?
    I jeszcze jedno - jak się ma sprawa jeśli chodzi o jego podatki. On ostatnio
    nie pracował, więc podatków nie płacił, ale jakieś 2-3 lata temu odliczył
    sobie sporo na remont. Czy Urząd Skarbowy może ode mnie chcieć jakiś
    pokwitowań za wykonany remont ? Czy może skontrolować mnie zamiast niego ?
    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

    Beata

  • 2. Data: 2002-03-12 17:20:40
    Temat: Re: Spadek
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 12 Mar 2002, Beata wrote:

> [...]
    > się u nich czy są takie zaległości czy też lepiej siedzieć cicho i czekać ?

    Może, i to także z twojego majątku pozaspadkowego jeśli przyjęłaś spadek w
    sposób prosty.

    > Czy istnieje coś takiego jak przedawnienie w tej sytuacji ?

    Po 3 latach od powstania należności (każdej z osobna).

> [...]
    > sobie sporo na remont. Czy Urząd Skarbowy może ode mnie chcieć jakiś
    > pokwitowań za wykonany remont ? Czy może skontrolować mnie zamiast niego ?

    Jw. Obowiązek przechowywania dokumentów podatkowych obejmuje AFAIK 5 lat
    po roku za który podatek zapłacono.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)