  • 1. Data: 2002-03-12 09:42:34
    Temat: spoldzielnia mieszkaniowa
    Od: "chronox" <k...@w...pl>

    witam,

    nie wiem czy to do konca wlasciwa grupa, ale na pl.rec.dom nie bylo zadnego
    odzewu, wiec sprobuje tutaj

    Czy może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie, czy spółdzielnia mieszkaniowa ma
    obowiązek udostępnić mieszkańcom bloku spółdzielczego pomieszczenie do
    suszenia prania? Pytanie to kieruję w związku z tym, iż spółdzielnia
    mieszkaniowa chce przekształcić istniejącą suszarnię ma mieszkanie.
    Suszarnia ta jest jedynym pomieszczeniem do suszenia prania na 22 rodziny.
    Poza tym wykonanie mieszkania z tego pomieszczenia uniemożliwiłoby wyjście z
    klatki na dach a jest to jedyna droga ewakuacyjna (w bloku
    dziesięciopiętrowym).
    A więc czy spółdzielnia ma obowiązek udostępnienia "suszarni" czy jest to
    tylko i wyłącznie jej dobra wola. Proszę w miarę możliwości o pomoc i
    wskazanie ewentualnych aktów prawnych.
    Dodam tylko, ze czesc pomieszczen gospodarczych ze strychu juz zabrano na
    wykonanie mieszkania.

    bardzo prosze o pomoc, bo sprawa jest pilna
    dziekuje i pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-03-12 10:17:13
    Temat: Re: spoldzielnia mieszkaniowa
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    chronox wrote:

    > Czy może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie, czy spółdzielnia mieszkaniowa ma
    > obowiązek udostępnić mieszkańcom bloku spółdzielczego pomieszczenie do
    > suszenia prania?

    Nie ma, chyba że statut lub wewnętrzne regulaminy stanowią inaczej.

    > Pytanie to kieruję w związku z tym, iż spółdzielnia
    > mieszkaniowa chce przekształcić istniejącą suszarnię ma mieszkanie.
    > Suszarnia ta jest jedynym pomieszczeniem do suszenia prania na 22 rodziny.

    Proponuję wydzielić własność i jako wspólnota mieszkaniowa nie zgodzić się na
    takie zmiany. Przedtem trzeba ocenić, czy wyjście ze spółdzielni się opłaci
    (sklepy, lokale użytkowe, działki). Pozostaje jeszcze do rozważenia podział
    spółdzielni.

    > Poza tym wykonanie mieszkania z tego pomieszczenia uniemożliwiłoby wyjście z
    > klatki na dach a jest to jedyna droga ewakuacyjna (w bloku
    > dziesięciopiętrowym).

    To jest inna kwestia, ale spółdzielnia nie musi udostępniać wyjścia na dach.
    Chyba, że brak jest zbiorczej instalacji antenowej. Proponuję rozważyć jeszcze
    inne uwarunkowania techniczne związane z konstrukcją pomieszczenia suszarni.
    Może się znajdzie jakiś powód.

    > A więc czy spółdzielnia ma obowiązek udostępnienia "suszarni" czy jest to
    > tylko i wyłącznie jej dobra wola.

    Dobra wola. Są budynki gdzie nie ma suszarni.
    Życzę powodzenia,
    Piotr

  • 3. Data: 2002-03-12 11:24:31
    Od: "chronox" <k...@w...pl>

    Użytkownik Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie ma, chyba że statut lub wewnętrzne regulaminy stanowią inaczej.

    Zaraz pojde do spoldzielni przejrzec regulaminy, chociaz przed chwila
    administratorka spoldzielni stwierdzila, ze ma kilkadziesiat takich
    regulaminow i innych dokumentow. nie szkodzi.

    Prawdopodobnie bedzie im potrzebna zgoda ponad polowy mieszkancow (czlonkow
    spoldzielni). zobaczymy.
    (...)

    > Dobra wola. Są budynki gdzie nie ma suszarni.

    Tutaj sytuacja wyglada w ten sposob, iż ma to byc mieszkanie wygospodarowane
    z tamtych pomieszczen dla osob zwiazanych z pracownikami spoldzielni
    (rodzina). Administratorka twierdzi, że pracownicy maja taki przywilej i
    takie prawo. tak jak gornicy dostaja deputat weglowy, tak pracownicy
    spoldzielni moga wykorzystywac pomieszczenia gospodarcze w blokach. jak dla
    mnie kompletna bzdura. a co wy o tym sadzicie?

    > Życzę powodzenia,
    > Piotr

    dzieki za pomoc
    Krzysiek