  • 1. Data: 2002-03-12 07:29:20
    Temat: wojsko zrobiło mnie w jajo!
    Od: Jan Kowalsky <i...@g...pl>

    Skonczylem technikum i od jakiegos czasu scigala mnie armia. Nie
    odbieralem zadnych poleconych i byl spokoj. Wczoraj dostalem polecony
    z Urzedu Gminy i nieswiadomy podstepu odebralem go. Okazalo sie ze
    byly to pozdrowienia z WKU. Zalamalem sie. Co mam zrobic zeby jednak
    tego uniknac - garsc szczegolow: mieszkam na terenach o duzym
    zagrozeniu bezrobociem - ja mam prace i na pewno ja strace jak pojde
    do armii, zeby bylo smieszniej pomagam utrzymac sie rodzicom - mama
    nie pracuje, ojciec ma zasilek przedemerytalny - moja wyplata mocno
    pomagala im w przezyciu - czy teraz musza glodowac? Czy jest jakas
    szansa na odroczenie chocby na rok? Moze mozna sie powolywac na ciezka
    sytuacje materialna, grozbe utraty pracy lub cokolwiek?
    Chce sie wybrac na studia zaoczne i mialbym znowu spokoj. Pomozcie
    prosze...

    Jan

  • 2. Data: 2002-03-12 08:30:20
    Temat: Re: wojsko zrobiło mnie w jajo!
    Od: "Neko" <m...@p...wp.pl>

    Uzytkownik "Jan Kowalsky" <i...@g...pl> napisal
    > Skonczylem technikum i od jakiegos czasu scigala mnie armia. Nie
    > odbieralem zadnych poleconych i byl spokoj. Wczoraj dostalem polecony

    Mozesz napisac prosbe o przelozenie terminu. (sam kiedys pisalem
    i dostalem roczne odroczenie, a potem kat D ale to juz inna histora).
    Powolaj sie na ciezka sytuacje rodzinna, tam tez siedza ludzie, zalezy
    na kogo trafisz. Ja swoja prosbe kierowalem do komendanta WKU

    Neko

  • 3. Data: 2002-03-12 09:38:56
    Od: Stowarzyszenie Twórców Internetowych <b...@s...org.pl>

    Dnia 2002-03-12 08:29, Uz.ytkownik Jan Kowalsky napisa?:
    > Skonczylem technikum i od jakiegos czasu scigala mnie armia. Nie
    [..]
    > Chce sie wybrac na studia zaoczne i mialbym znowu spokoj. Pomozcie
    > prosze...

    Z?óz. wniosek o s?uz.be; zaste;pcza;, da Ci to kilka miesie;cy.
    W tym czasie zainteresuj sie; czy nie jestes' czasem w depresji.
    Moz.na is'c' do dowolnego psychiatry i bez skierowania. Nie trzeba
    p?acic'.

    pozdrawiam
    Arek

  • 4. Data: 2002-03-12 14:27:09
    Od: "tnt" <t...@o...com>

    Tresc wniosku do Komendanta WKU to jedna sprawa
    - wolno Ci napisac cokolwiek... inna rzecz, czy WKU
    sie do Twojego wniosku przychyli...
    Pamietaj tylko, ze oni sa niewiarygodnie konsekwentni
    w swoich decyzjach: jezeli napiszesz o przesuniecie terminu
    powolania (np. ze wzgledu na mozliwosc utraty pracy, czy
    nauke, czy koniecznosc utzrymywania rodziny) to moga go
    przesunac, ale po tym terminie _bez_wzgledu_na_wszystko_
    zostaniesz powolany do armii...
    Jesli potem np. zlozysz wniosek o sluzbe zastepcza to na 99,99%
    nie zostaniesz do niej skierowany...
    Podobnie, jesli po uplywie terminu (lub wkrótce przed jego uplywem)
    zlozysz pismo o zmiane kategorii zdrowia - beda Cie tak dlugo
    badac, az sam uwierzysz, ze jestes "zdrów jak ryba"
    Jedyne, co mogloby Cie potem uratowac, to wniosek o
    odroczenie ze wzgledu na studia...

    Pozdr. T.

  • 5. Data: 2002-03-12 15:14:24
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Kazdy poborowy moze zlozyc wniosek o odroczenie na tzw. wazne sprawy
    osobiste, w trybie art. 39 ust. 3 ustawy o powszechnym obowiazku obrony.
    Musisz jednak pamietac, ze odroczenie to wojskowy komendant uzupelnien moze
    udzielic tylko raz w wymiarze do 12 miesiecy. W tym czasie, jezeli
    podejmiesz studia, bedziesz mógl skorzystac z odroczenia na nauke w szkole
    wyzszej. Pamietaj jednak, ze odroczenie na studia udziela sie na okres
    pobierania nauki, nie dluzej jednak jak do konca roku szkolnego, w którym
    konczysz 27 lat.
    Nie polecam skladania wniosku o sluzbe zastepcza, poniewaz powiatowa komisja
    poborowa czesto odmawia skierowania do niej, a dodatkowo blokujesz sobie
    uregulowanie stosunku sluzby wojskowej do 30 grudnia roku kalendarzowego, w
    którym ukonczysz 28 lat zycia lub do czasu uplywu 36 miesiecy od ukonczenia
    studiów, chyba ze w tym czasie odbedziesz zasadnicza sluzbe wojskowa (12
    miesiecy), przeszkolenie wojskowe (6 miesiecy) lub sluzbe zastepcza (21
    miesiecy).
    Jupraw

  • 6. Data: 2002-03-12 19:00:11
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownicy "Stowarzyszenia Twórców Internetowych" <b...@s...org.pl>
    napisali w wiadomości news:3C8DCCB0.2090907@sti.org.pl...

    > Dnia 2002-03-12 08:29, Uz.ytkownik Jan Kowalsky napisa?:

    [ciach krzaki]

    A może Stowarzyszenie nauczyło by się kodować polskie znaki jak należy ?

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE