  • 1. Data: 2013-03-28 12:56:05
    Temat: Śmieci u nas znam szczegóły;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    Dzisiaj odwiedziłem UM złożyć oświadczenie odnośnie ilości mieszkańców i podpytałem
    co i jak
    Ilośc mieszkańców wg oświadczenia. Jeśli oświadczona ilość będzie mniejsza od ilości
    osób zameldowanych w danej nieruchomości trzeba pisać dodatkowe oświadczenie co i
    jak. Formalność prosta- moja zona zameldowana u teściów/ tesciowa napisała krótkie
    oświadczenie że córka zameldowana u nich ale mieszka z mężem. Wystarczyło
    Cena- segregowane 8,5zł/osobe, niesegregowane 15zł/osobę
    Odbiór- dwa razy w miesiącu
    Worki na śmieci segregowane dostarczane nieodpłatnie- zółte(plastik, papier, metal i
    opakowania wielomateriałowe, zielone(szkło), brązowe(odpady zielone)
    Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe odbiór dwa
    razy do roku. Pozostałe odpady do pojemników szaarych(dotychczas używanych
    pojemników)- odbiór 2 razy w tygodniu
    Czyli na mojej posesji niewiele się zmieni: bedzie jeden pojemnik i dwa worki- do tej
    pory miałem tak samo-pojemnik szary i worek na plastyk+ worek na szkło. Odpady
    zielone sam przerabiam na humus.
    Dadatkowo zawsze można odpady przekazać poza terminami odbioru do Selektywnej Zbiórki
    Odpadów Komunalnych zorganizowanej przez Gminę(już organizuja jak widziałem)
    Żadnych szczegółowych wytycznych odnośnie mycia plastyków zdejmowania nakrętek itp
    nie planuja.
    Póki co więc nie jest najgorzej- koszt dla mojej rodziny to 25,5zł.
    Da się żyć.
    Do tej pory płaciłem mniej ale sam musiałem wynosić worki ze szkłem i plastykami.
    Co prawda problemu nie było większego bo pojemników darmowych wszedzie pełno stało.

  • 2. Data: 2013-03-28 23:31:55
    Temat: Re: Śmieci u nas znam szczegóły;)
    Od: K <...@...c>

    W dniu 28-03-2013 12:56, Kris pisze:
> [...]
    krótkie oświadczenie że córka zameldowana u nich ale mieszka z mężem. Wystarczyło
    > Cena- segregowane 8,5zł/osobe, niesegregowane 15zł/osobę

    a gdzie masz takie ceny? bo u mnie np. miasto proponuje 11pln za
    segregowane, a 19pln za niesegregowane.

  • 3. Data: 2013-03-29 12:54:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 23:31:55 UTC+1 użytkownik K napisał:
    > a gdzie masz takie ceny? bo u mnie np. miasto proponuje 11pln za
    >
    > segregowane, a 19pln za niesegregowane.

    Mój post poszedł omyłkowo na ta grupe i go usunełem ale skoro pytasz to odpowiem:
    Polska północna;)

  • 4. Data: 2013-03-31 14:33:09
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-03-29 12:54, Kris pisze:

    > Mój post poszedł omyłkowo na ta grupe i go usunełem ale skoro pytasz to odpowiem:
    > Polska północna;)

    A Bydgoszcz 12 za segregowane i 25 pozostałe :)

  • 5. Data: 2013-03-31 16:15:46
    Od: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>

    On 31.03.2013 14:33, Jawi wrote:

    > A Bydgoszcz 12 za segregowane i 25 pozostałe :)

    http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=
    /20130328/REG20/130329775

    uwazaj, zeby nie zaplacic podwojnie ;)

    zen.aspx

  • 6. Data: 2013-03-31 18:17:35
    Od: W <w...@w...pl>

    hiki wiosna pierdle jak zimmmno wystukał, co następuje:

    > http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=
    /20130328/REG20/1303
    > 29775
    >
    > uwazaj, zeby nie zaplacic podwojnie ;)

    Się podepnę się - orientuje się ktoś jak to jest z opłatą od DG? Bo doszły
    mnie słuchy, które w sumie powietdziłęm na stronie Instytucji-Od-Śmieci, że
    przedsiębiorcy też muszą złożyć deklarację i nie ma opcji "brak śmieci"...
    to co? jak ktoś sobie klepie w IT we własnym mieszkaniu to nagle
    automagicznie generuje 2x więcej śmieci?!

  • 7. Data: 2013-04-02 16:21:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Mar 2013, W wrote:

> [...]
    > przedsiębiorcy też muszą złożyć deklarację i nie ma opcji "brak śmieci"...

    Link.
    Ten który "w sumie potwierdziłeś".

    pzdr, Gotfryd
    (który deklarację we własnej gminie przeczytał)

  • 8. Data: 2013-04-02 17:03:43
    Od: W <w...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Link.
    > Ten który "w sumie potwierdziłeś".

    http://www.mznk.jaworzno.pl/index.php/przedsiebiorcy
    -instytucje

    > pzdr, Gotfryd
    > (który deklarację we własnej gminie przeczytał)

    I co wynika z deklaracji w Twojej gminie?

  • 9. Data: 2013-04-02 23:15:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Apr 2013, W wrote:

    > http://www.mznk.jaworzno.pl/index.php/przedsiebiorcy
    -instytucje

    No fakt.
    Wykazali się pomyślunkiem.
    IMVHO to ichni pomysł :) - mam na myśli słowa "każdy
    przedsiębiorca". Za to, czy i u mnie nikt tego jeszcze
    nie dopisze głowy nie dam :[, ale logiki w tym nie ma
    (zajrzałem do ustawy, posłowie się nie wygłupili, ale oczywiście
    nie wiem czy nie istnieje jakieś rozporządzenie o którym
    nie wiem, ale z kolei rozporządzeniem nie można nakładać
    obowiązków).

    > I co wynika z deklaracji w Twojej gminie?

    "od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy
    a powstają odpady komunalne [...]"

    Jest również pozycja "mieszana" z tym samym zastrzeżeniem:
    "...a powstają odpady komunalne".

    Krótko mówiąc, obowiązek powstaje nie z okazji bycia przedsiębiorcą,
    a z okazji produkowania śmieci komunalnych.
    Cały czas oczywiście z zastrzeżeniem, że dyskutujemy o przepisach
    dotyczących odpadów komunalnych (a nie przemysłowych, elektrośmieci
    i innych takich, bo te nie są skorelowane z tematem).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-04-03 10:38:49
    Od: W <w...@w...pl>

> [...]

    > nie wiem czy nie istnieje jakieś rozporządzenie o którym
    > nie wiem, ale z kolei rozporządzeniem nie można nakładać

    OK, niech sobie nawet będzie "każdy przedsiębiorca musi złożyć deklarację",
    ale powinna być w takim przypadku opcja "nie generuję śmieci". A tutaj
    pachnie genialną nadgorliwością...

    Pomysł na 'uszczelnienie systemu śmieciowego' w założeniu jest ok, ale
    zakładanie, że każdy przedsiębioraca z racji bycia przedsiębiorcą z automatu
    zaczyna generować kilogramy śmieci jest zwyczajnie głupie (prawie 3 lata DG
    wygenerowałem raptem kilka kartek papieru, a i tak nie wylądowały w
    śmieciach...)

> [...]
    >
    > Krótko mówiąc, obowiązek powstaje nie z okazji bycia przedsiębiorcą,
    > a z okazji produkowania śmieci komunalnych.

    No i u Ciebie jest logicznie. Właściwie podobnej klauzuli brakuje w
    Jaworznie właśnei "a na których powstają odpady"... coś jak "lub czasopisma"
    ;-)