    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 28 Mar 2013 04:56:05 -0700 (PDT)
    Subject: Śmieci u nas znam szczegóły;)
    From: Kris <k...@g...com>

    Dzisiaj odwiedziłem UM złożyć oświadczenie odnośnie ilości mieszkańców i podpytałem
    co i jak
    Ilośc mieszkańców wg oświadczenia. Jeśli oświadczona ilość będzie mniejsza od ilości
    osób zameldowanych w danej nieruchomości trzeba pisać dodatkowe oświadczenie co i
    jak. Formalność prosta- moja zona zameldowana u teściów/ tesciowa napisała krótkie
    oświadczenie że córka zameldowana u nich ale mieszka z mężem. Wystarczyło
    Cena- segregowane 8,5zł/osobe, niesegregowane 15zł/osobę
    Odbiór- dwa razy w miesiącu
    Worki na śmieci segregowane dostarczane nieodpłatnie- zółte(plastik, papier, metal i
    opakowania wielomateriałowe, zielone(szkło), brązowe(odpady zielone)
    Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe odbiór dwa
    razy do roku. Pozostałe odpady do pojemników szaarych(dotychczas używanych
    pojemników)- odbiór 2 razy w tygodniu
    Czyli na mojej posesji niewiele się zmieni: bedzie jeden pojemnik i dwa worki- do tej
    pory miałem tak samo-pojemnik szary i worek na plastyk+ worek na szkło. Odpady
    zielone sam przerabiam na humus.
    Dadatkowo zawsze można odpady przekazać poza terminami odbioru do Selektywnej Zbiórki
    Odpadów Komunalnych zorganizowanej przez Gminę(już organizuja jak widziałem)
    Żadnych szczegółowych wytycznych odnośnie mycia plastyków zdejmowania nakrętek itp
    nie planuja.
    Póki co więc nie jest najgorzej- koszt dla mojej rodziny to 25,5zł.
    Da się żyć.
    Do tej pory płaciłem mniej ale sam musiałem wynosić worki ze szkłem i plastykami.
    Co prawda problemu nie było większego bo pojemników darmowych wszedzie pełno stało.