  • 11. Data: 2008-03-05 23:01:29
    Temat: Re: Służba wojskowa a list gończy
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 2 Mar, 22:29, "luke5" <l...@o...pl> wrote:
    > Mam rozumieć że już żadnych sensownych i konkretnych odpowiedzi mam się od
    > grupy nie spodziewać? Dzięki za... "pomoc" :/

    Coś mi się zdaje, że Ty nie pytasz o prawo, tylko oto, jak je ominąć/
    nagiąć, aby kolega mógł wrócić do kraju, nie ryzykując karą
    pozbawienia wolności.

    W Polsce jest takie prawo, że każdy mężczyzna (zdrowy, bez
    przeciwwskazań) musi odbyć zasadniczą służbę wojskową, bądź zastępczą
    służbę. Twój kolega nie skorzystał z możliwości pobierania nauki. Sam
    z niej zrezygnował, więc nie ma tu jakiejkolwiek mowy o tym, że ktoś
    mu zabronił się uczyć. Gdyby nadal się uczył, dostarczyłby odpowiednie
    zaświadczenie o kontynuacji nauki i dostałby kategorię "B". Ten rok z
    tego co wiem, ma być ostatnim rokiem poborów, więc niewiele musiałby
    się "uczyć".

    I na zakończenie, jeśli myślałeś, że ktoś na tej grupie powie Ci, jak
    ominąć polskie prawo, no to się pomyliłeś.

    SlaVa

  • 12. Data: 2008-03-06 16:55:20
    Od: "luke5" <l...@o...pl>

    Użytkownik "SlaVa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    I na zakończenie, jeśli myślałeś, że ktoś na tej grupie powie Ci, jak
    ominąć polskie prawo, no to się pomyliłeś.

    To może teraz jeszcze coś na temat pytania o Schengen? Za to też będę
    wdzięczny.

    Co do prawa to nie pytam jak je ominąć tylko z jakich zapisów itp. można
    skorzystać by to ominąć. Prawo jest prawem. Jest zapis który oskarża, a ja
    pytam o zapisy które zaprzeczają oskarżeniom. Ale może to już omińmy, teraz
    jeszcze to co powyżej.

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 13. Data: 2008-03-14 16:14:38
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 6 Mar, 17:55, "luke5" <l...@o...pl> wrote:

    > To może teraz jeszcze coś na temat pytania o Schengen? Za to też będę
    > wdzięczny.

    [ciach]

    Z tego co się orientuję, a z prawem nie mam nic wspólnego, to:

    > 1. Jak sprawa ma się jego sytuacji a wejścia Polski do strefy Schengen? Z
    > tego co słyszałem to powstała jakaś baza w UE lub strefie Schengen, w której
    > są wszystkie informacje o ściganych osobach itp., że niby taka osoba
    > skontrolowana na ulicy w Niemczech czy gdzieś nie moze czuć się bezpiecznie.
    > Czy policja niemiecka ma prawo przekazania takiego osobnika władzom polskim?
    > Czy tak jest tylko z europejskim nakazem aresztowania? Ogólnie: czy może
    > podróżować po Europie spokojnie, czy lepiej żeby poza tą Anglię się nie
    > ruszał?

    Tutaj masz już odpowiedź. Nie wiem jak ta baza działa i czy działa (w
    Polsce), ale jak najbardziej, jeśli na niej będzie, to zostanie
    powiadomiona policja z PL i zostanie deportowany do kraju.
    W Anglii także nie może się zbytnio czuć bezpiecznie, chociaż Ang nie
    są w strefie Schengen.

    > Dziękuję i pozdrawiam

    I ja również pozdrawiam

    SlaVa

  • 14. Data: 2008-03-14 17:59:32
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    luke5 pisze:
    > Dziękuję wszystkim za rady w imieniu swoim i rodziców przyjaciela

    Poczytaj
    http://forum.wojsko-polskie.pl/