  • 1. Data: 2008-02-26 16:38:26
    Temat: Umowa przedwstępna do czasu podpisania cesji na nieruchomość.
    Od: Leon <p...@o...pl>

    Witam,
    Zdecydowałem się za zgoda dewelopera dokonać cesji do nieruchomości od
    aktualnego-przyszłego-niedoszłego właściciela który aktualnie jest
    związany z deweloperem także umowa przedwstępną (nie notarialna) na
    zakup tej nieruchomości.
    Ja chciałbym mieć pewność że do czasu załatwiania wszelkich moich
    formalności dokumenty, kredyty itp. osoba sprzedająca przestanie już
    szukać chętnych a sprzedający chce mieć potwierdzenie że na pewno je kupie.
    Umówiliśmy się na kilku procentowy zadatek od umówionej ceny końcowej
    jaką zdecydowałem się zapłacić.

    Czy możliwe jest takie podpisanie umowy przedwstępnej (ja-sprzedający)
    do umowy przedwstępnej ( sprzedajacy-deweloper) do czasu kiedy formalnie
    3 srony podpiszą cesję (ja, deweloper, sprzedający).
    Jak powinna wyglądać taka umowa i na jakie zapisy szczególnie zwrócić
    uwagę w takim przypadku ?

    Oczywiście jak wspomniałem wyżej zgodę dewelopera na cesję zbywający
    posiada.

    Pozdrawiam
    Leon

  • 2. Data: 2008-02-26 17:10:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 26 Feb 2008 17:38:26 +0100, Leon napisał(a):

> [...]
    > 3 srony podpiszą cesję (ja, deweloper, sprzedający). Jak powinna
    > wyglądać taka umowa i na jakie zapisy szczególnie zwrócić uwagę w takim

    Umowa ta powinna mieć zatem postać umowy przedwstępnej, a zatem mieć
    formę aktu notarialnego oraz określać przynajmniej cenę nabycia
    nieruchomości oraz datę, do której ma być zawarta umowa finalna
    (przyrzeczona).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 3. Data: 2008-02-28 04:49:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Olgierd pisze:
> [...]
    > formę aktu notarialnego oraz określać przynajmniej cenę nabycia
    > nieruchomości oraz datę, do której ma być zawarta umowa finalna

    od kilku lat data nie jest już konieczna (choć nie zaszkodzi)

    KG

  • 4. Data: 2008-02-28 08:15:47
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 28 Feb 2008 05:49:11 +0100, kam napisał(a):

    > od kilku lat data nie jest już konieczna (choć nie zaszkodzi)

    A faktycznie, znów osad intelektualny ze studiów się odezwał ;-)