    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SkyCash kradnie na bezczela?
    Date: Wed, 22 Nov 2023 13:52:11 +0100

    W dniu 22.11.2023 o 12:04, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > Działa to w ten sposób, że najpierw na swoje konto w ich serwisie wpłaca
    > się pieniądze. Potem można tym opłacać odpowiedni czas parkowania.
    >
    > Chciałem zrezygnować z ich usług i poprosiłem o zwrot pieniędzy.
    > Oto co mi odpisali:
    > "1.Spółka SkyCash Poland może w imieniu Użytkownika przekazać środki na
    > rzecz fundacji Rak'n'roll - w tym celu należy jedynie wyrazić zgodę za
    > pośrednictwem wiadomości e-mail.
    > 2.Użytkownicy mogą zlecić wypłatę środków pracownikowi Spółki SkyCash. W
    > tym celu należy przesłać potwierdzenie pdf ostatniego zasilenia

    Osobiście uważam, że to jest jakaś bzdura. Niby czemu wypłata na
    rachunek ma być możliwa na podstawie jakiegoś lipnego wydruku pdf, a
    darowizna w Twoim imieniu tylko email. Przecież to rodzi we mnie obawy,
    ze środki w ich portmonetce nie są bezpieczne. Ja wiem, ze tam raczej
    nikt majątku życia nie trzyma, ale wysłanie email do nich nawet poprzez
    podszycie się pod Twój email nie jest jakąś niedoścignioną technologią.
    Więc ktoś dla draki może Cie pozbawić środków poprzez wysłanie takiej
    wiadomości.

    Zastanowiłem się jeszcze, że może to ma zapobiegać "praniu brudnych
    pieniędzy". Bo to jeden ze sposobów, że się zakłada jakąś taką
    portmonetkę, która bywa naprawdę anonimowa, a potem podaje rachunek do
    zasileń przy fraudach. Na końcu coś sobie kupuje. Kupić może, ale
    wypłacić nie. Tyle, że równie dobrze możesz 1 zł dopłacić, a potem im
    wysłać ten pdf i wszystko wypłacić. Wpłatę możesz też z jakiegoś
    anonimowego rachunku przecież zrobić, albo dostać potwierdzenie od
    oszukanej osoby.

    Być może Twoje oburzenie wynika z tego, że jest coś, czego nie wiemy i
    taka procedura ma właśnie temu zapobiegać.

    > Nawet jeżeli takie zastrzeżenia są w regulaminie, którego już nie
    > pamiętam ? to czy takie rozbójnicze wymuszenie darowizny jest legalne i
    > nie jest klauzulą niedozwoloną? Darowizna dla pracownika SkyCash to już
    > jest bezczelne kuriozum.

    Uważam, że możliwość zlecenia darowizny emailem wzbudza we mnie o wiele
    większy niepokój, niż żądanie tego potwierdzenia wpłaty.

    --
    (~) Robert Tomasik