  • 1. Data: 2006-03-07 13:22:58
    Temat: Sklep internetowy-kto jest właścicielem?
    Od: "kriss" <k...@k...mm.pl>

    Witam. Jestem z branży informatycznej i mam pytanie związany z prawem,
    mianowicie :

    firma X zamawia u providera sklep internetowy. Provider pisze ten sklep
    przez ok 2 miesiące, kasuje za to 5 tyś zł ( w 2003 r.), oczywiście wystawia
    odpowiednią fakturę, na fakturze jest pozycja "Umowa - wykonania sklepu
    internetowego", niestety w tej chwili nie znam tej umowy (nie pracujęw
    firmie X :) - ale szukają jej :) ). W 2006 firma X chce przenieść sklep do
    innego providera ale ten pierszwszy provider uprzedza iż sklep był napisany
    przez niego i nie będzie w nim można robić jakichkolwiek zmian (które ,
    niestety są nizbędne) . I teraz pytanie. czy faktycznie tak jest?. Wydaje mi
    się że skoro kupiłem coś (napewno nie było mowy o żadnej licencji) to mogę z
    tym robić co chcę, niestety nie jestem w tym biegły, więc będę wdzięczny za
    wszelkie sugestie w tej sprawie.

    Z góry dziękuje za odpowiedź
    Kriss

  • 2. Data: 2006-03-07 14:39:45
    Temat: Re: Sklep internetowy-kto jest właścicielem?
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "kriss" <k...@k...mm.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wystawia
    > odpowiednią fakturę, na fakturze jest pozycja "Umowa - wykonania sklepu

    Istneiej takie cos jak prawa autorskie - sa one niezbywalne i zawsze naleza
    do autora dziela (Ustawa o ochronie praw autorskich i prawach pokrewnych).
    Natomiast istnieje takie cos jak majatkowe prawa autorskie i te moze autor
    dziela przekazac nabywcy. Czyli kowalski moze korzystac z dziela wykonanego
    przez iksinskiego w dowolnym miejscu, propomowac pokazywac itd. Dodatkowo w
    stosownej umowie strony moga sie dogadac, ze iksinski bedzie/nie bedzie mogl
    dokonac zmian w projekcie, idzie tez o rozmiar i wage zmian. Generalnie
    powinienes miec na pismie taka zgode w momencie podpisywania umowy na dany
    sklep. Jesli umowa nie zezwala na zmiany, to (legalnie) nic zrobic nie
    mozesz.

    Jelsi sie myle, to prosze - poprawcie mnie:)

    Pozdrawiam,

    Robert