  • 1. Data: 2006-03-07 11:35:57
    Temat: Stwierdzenie nabycia spadku.
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

    Witam!. Proszę grupowiczów o wyjaśnienie mi, jak z mocu Ustawy sąd mógł
    dokonać stwierdzenia nabycia spadku po zmarłej bratowej, przez niżej
    wymienione osoby;
    Siostra mojego męża przed zawarciem związku małżeńskiego posiadała dom
    mieszkalny, następnie wyszła zamąż, nie mieli dzieci. Po kilku latach
    bratowa zmarła nie pozostawiając testamentu.
    W chwili jej śmierci, żyła jej matka, dwaj bracia z żonami oraz mąż zmarłej.
    Obecnie na dzień dzisiejszy żyje jeden z braci z żoną /drugi brat i matka
    nie żyją/, żona drugiego brata /ja/, oraz mąż zmarłej bratowej.
    Czy w tej konkretnej sytuacji należy mi się jakiś spadek po zmarłej
    bratowej i w jakiej części ?.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-03-07 15:40:37
    Temat: Re: Stwierdzenie nabycia spadku.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    tadeusz napisał(a):
> [...]
    > nie żyją/, żona drugiego brata /ja/, oraz mąż zmarłej bratowej.
    > Czy w tej konkretnej sytuacji należy mi się jakiś spadek po zmarłej

    jeśli już, to Twojemu mężowi
    bo dziedziczyć będzie matka, mąż i rodzeństwo
    co do ułamków - ile rodzeństwa miała zmarła (w ogóle/żyjących w chwili
    jej śmierci)?
    czy rodzeństwo (zmarły brat) zmarłej miało dzieci?

    KG

  • 3. Data: 2006-03-07 15:53:51
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > Czy w tej konkretnej sytuacji należy mi się jakiś spadek po zmarłej
    > bratowej i w jakiej części ?.
    > Pozdrawiam.

    no tobie oczywiscie, ze sie nie nalezy, bo nie jestes jej krewnym. sad
    stwierdzi nabycie spadku przez krewnych: matke, braci (dwoch), a takze
    osobe obca (sic!), czyli meza. wyjasnimy tez, ze nie ma znaczenia, ze
    czesc z wym. osob pozniej zmarla.

    konrad

  • 4. Data: 2006-03-07 16:21:01
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

> [...]
    > jej śmierci)?
    > czy rodzeństwo (zmarły brat) zmarłej miało dzieci?

    Zmarły brat - nie mieliśmy dzieci.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2006-03-07 21:50:39
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "tadeusz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!. Proszę grupowiczów o wyjaśnienie mi, jak z mocu Ustawy sąd mógł
    > dokonać

    bylo juz stwiedzenie nabycia???

> [...]
    > bratowa zmarła nie pozostawiając testamentu.
    > W chwili jej śmierci, żyła jej matka, dwaj bracia z żonami oraz mąż

    dziedzicza matka, dwaj bracia i mąż.. Ty dzidziczysz po swoim mezu

  • 6. Data: 2006-03-08 08:28:00
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

    > bylo juz stwiedzenie nabycia???
    >
    > stwierdzenia nabycia spadku po zmarłej bratowej, przez niżej
    >
    > dziedzicza matka, dwaj bracia i mąż.. Ty dzidziczysz po swoim mezu

    dowiedzieć, czy coś mi się ewentualnie należy i w jakiej wysokości?
    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2006-03-08 09:02:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    tadeusz napisał(a):
    > dowiedzieć, czy coś mi się ewentualnie należy i w jakiej wysokości?

    Przecież już Ci odpowiedziano - nic Ci się nie należy ze spadku po
    zmarłej, nie dziedziczysz po niej.
    Dla oceny kto dziedziczy, bierze się pod uwagę osoby żyjące w chwili
    śmierci spadkodawcy, nawet jeśli postępowanie spadkowe toczy się po
    latach i te osoby już nie żyją.
    Po zmarłej dziedziczył więc mąż (16/32), matka (6/32), bracia (po 5/32)
    A jeśli pytasz ile domu należy teraz do Ciebie, to trzeba patrzeć jak
    dalej przebiegało dziedziczenie - czyli kto żył w chwili śmierci
    kolejnych osób i w jakiej kolejności umierały (też czy ktoś nie zostawił
    testamentu). Po matce zmarłej dziedziczyły jej żyjące dzieci,
    ewentualnie wnuki. Po mężu dziedziczyłaś Ty, jego rodzeństwo i rodzice
    (jeśli nie miał dzieci).

    KG

  • 8. Data: 2006-03-08 10:59:49
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

> [...]
    > testamentu). Po matce zmarłej dziedziczyły jej żyjące dzieci,
    > ewentualnie wnuki. Po mężu dziedziczyłaś Ty, jego rodzeństwo i rodzice

    jeszcze jaką część będzie dziedziczył brat mojego zmarłego bezdzietnego
    męża ?
    Pozdrawiam.