  • 91. Data: 2008-01-11 11:39:13
    Temat: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 11 Jan 2008 12:24:52 +0100, Johnson napisał(a):

    > Nie rozumiem, czemu ty o gruncie, a nie o pomieszczeniu czy lokalu?
    > czyżbyś sugerował że ostatni zwrot " wbrew żądaniu osoby uprawnionej
    > miejsca takiego nie opuszcza" dotyczy tylko gruntu? Mylisz sie.

    Nie wiem czy się mylę, nie wiem także czy Ty masz rację. Po prostu
    wskazuję poglądy, które są nieco inne.

    Po prostu uważam, że być może na gruncie prawa cywilnego sklepikarz może
    sobie czegoś nie życzyć, ale już prawu karnemu jest to obojętne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 92. Data: 2008-01-11 11:41:34
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Mis Puchatek napisał:

    > Podstawowym aktem regulującym uprawnienia konsumenta jest ustawa z dnia
    > 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    > zmianie Kodeksu cywilnego.

    Art. 3.

    pkt. 3

    Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie
    warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru
    konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz
    funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

    Misia Puchatka
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 93. Data: 2008-01-11 12:19:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mis Puchatek pisze:

> [...]
    > konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz
    > funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

    No i gdzie jest mowa o fotografowaniu? Idąc tym tokiem rozumowania
    należałoby uznać że ma jeszcze zapewnić aparaty fotograficzne ....

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 94. Data: 2008-01-11 12:22:07
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    > No i gdzie jest mowa o fotografowaniu? Idąc tym tokiem rozumowania
    > należałoby uznać że ma jeszcze zapewnić aparaty fotograficzne ....

    Jesli wiazaloby sie to z "odpowiednimi warunkami
    techniczno-organizacyjnymi" to tak.

    Jesli sie to sprzedawcy nie podoba, to... droga jest prosta, zamyka
    sklepik, zwija interes, i juz nie musi nic zapewniac konumentom.
    nawet ich wpuszczac nie musi. tłumaczyc nie musi.

    Misia Puchatka

  • 95. Data: 2008-01-11 12:26:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jan 2008, Johnson wrote:

> [...]
    [...]
    > Dla mnie jest przepis jasny. Dotyczy każdego lokalu.

    Chwilowo nie wtykam się w tę część, acz nie zgadam się z celem
    Twojego stwierdzenia (znaczy nie powinno paść pytanie "którego
    lokalu", ale "jak wykorzystywanego" - oczywiście, że po zamknięciu
    sklepu, właściciel ma prawo zażądać opuszczenia lokalu przez
    osoby w środku, nawet jeśli taką osobą byłby murzyn w ciąży).

    > Można dyskutować co najwyżej o uprawnieniu bądź nie do tego żądania
    > opuszczania lokalu. I być może w tym sensie pisze ten Kurdelek.
    > Takie uprawnienie wynika z prawa własności.

    A nie z posiadania?
    Jak mamy najemcę i najęty lokal, to kto kogo może wyprosić:
    najemca właściciela czy właściciel najemcę?
    ;)
    Art.342 ("nie wolno naruszać samowolnie posiadania, chociażby posiadacz
    był w złej wierze") jest bezwarunkowy, w odróżnieniu od uprawnienia
    właściciela, które jest warunkowe ("chyba że osobie tej przysługuje...").

    pzdr, Gotfryd

  • 96. Data: 2008-01-11 12:34:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mis Puchatek pisze:

    > Jesli wiazaloby sie to z "odpowiednimi warunkami
    > techniczno-organizacyjnymi" to tak.

    Czyli ciągnąc ...
    W jakim sklepie sprzedawca ma zapewnić aparaty fotograficzne, a w jakim
    nie ?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 97. Data: 2008-01-11 12:36:58
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    > Czyli ciągnąc ...
    > W jakim sklepie sprzedawca ma zapewnić aparaty fotograficzne, a w jakim
    > nie ?

    ma zapewnie cw takim, w ktorym zapewnienie aparatu bedzie "odpowiednimi

  • 98. Data: 2008-01-11 12:46:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A nie z posiadania?

    Może troszkę. Tzw. ochrona posiadania. Tylko że posidanie to stan
    faktyczny, a nie jakieś prawo. W tym wyjątkowym zakresie ustawodawca
    uznał za konieczne nie chronienie czyjś (posiadacza) praw, lecz
    zastanego stanu faktycznego.

    > Jak mamy najemcę i najęty lokal, to kto kogo może wyprosić:
    > najemca właściciela czy właściciel najemcę?

    Właściciel przelewa umową swoje uprawnienie, do wyłącznego posiadania
    nieruchomości, na najemce, więc najemca, o ile działa w granicach umowy,
    może właściciela wyprosić.
    To chyba dość oczywiste?

    > Art.342 ("nie wolno naruszać samowolnie posiadania, chociażby posiadacz
    > był w złej wierze") jest bezwarunkowy, w odróżnieniu od uprawnienia
    > właściciela, które jest warunkowe ("chyba że osobie tej przysługuje...").

    Uprawnienie posiadacza nie jest bezwarunkowe. To co opisujesz to kwestia
    trybu. Posidacza mozna wyeksmitować tylko trzeba to zrobić sądownie
    (art. 222 kc). Tak więc nie jest to bezwarunkowe prawo, tylko
    ograniczone co do trybu w jakim można "je naruszyć".

    A co do właściciela, to w umowie może on przenieść swoje prawa.
    Warunki które sam sobie narzucasz (w umowie z innym podmiotem) nie
    oznaczają warunkowości twoich uprawnień.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 99. Data: 2008-01-11 12:47:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mis Puchatek pisze:

    > ma zapewnie cw takim, w ktorym zapewnienie aparatu bedzie "odpowiednimi
    > warunkami techniczno-organizacyjnymi".

    Dokonaj subsumbcji i daj nam przykałd ... albo nie marudź.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 100. Data: 2008-01-11 14:15:57
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    > Dokonaj subsumbcji i daj nam przykałd ... albo nie marudź.

    Nie marudze, to ty marudszisz.
    Chciales przepisy, dostales.
    Teraz ty kombinuj.
    A nie utrudniaj konsumentowi zakupów.
    Przypominam, ze to ty głozujesz za mozliwosacia usuniecia ze sklepu
    kupujacego wedle swojego widzimisia.

    Misia Puchatka