  • 1. Data: 2008-01-10 15:49:41
    Temat: Sklep i zakas fotografowania
    Od: Misia Puchatka <a...@a...pl>

    Witam,

    Chciałabym w sklepie wprowadzic zakaz fotografowania ekspozycji i
    produktów, a kazdego, kto go złamie po prostu wyrzucac za drzwi.

    Jak moge to poprzec aktami prawnymi, tak, zeby zawsze racja była po
    mojej stronie?

    Pozdrawiam
    misia

  • 2. Data: 2008-01-10 15:57:00
    Temat: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Misia Puchatka wrote:
    > Witam,
    >
    > Chciałabym w sklepie wprowadzic zakaz fotografowania ekspozycji i
    > produktów, a kazdego, kto go złamie po prostu wyrzucac za drzwi.

    moze odrazu zakaz oddychania? ;)

    > Jak moge to poprzec aktami prawnymi, tak, zeby zawsze racja była po
    > mojej stronie?

    hle hle hle

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-01-10 16:16:56
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 10 Jan 2008 16:49:41 +0100, Misia Puchatka napisał(a):

    > Chciałabym w sklepie wprowadzic zakaz fotografowania ekspozycji i
    > produktów, a kazdego, kto go złamie po prostu wyrzucac za drzwi.

    I słusznie.
    Ja bym jeszcze dopisał zakaz oglądania towaru, pytania o cenę, no i -
    last but not least - dokonywania zakupów.

    > Jak moge to poprzec aktami prawnymi, tak, zeby zawsze racja była po
    > mojej stronie?

    Trzeba uznać, że klient, który chce inaczej awanturujący się jest.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 4. Data: 2008-01-10 16:21:04
    Od: Misia Puchatka <a...@a...pl>

    Użytkownik zkruk [Lodz] napisał:

    > moze odrazu zakaz oddychania? ;)

    > hle hle hle

    Dobra, przyznam sie. Na pregu jest dyskusja (czy raczej flejm). Jestem w
    opozycji do grupy oszolomow, ktorzy twierdza mniej wiecej tak:

    "Jesli wejdziesz do mojego sklepu, i zrobisz zdjecie, a mnie sie nie
    podoba, ze robisz zdjecie, to mam prawo wyrzucic cie z tego sklepu pod
    grozba kary na podstawie KK art. 193 'Kto wdziera się do cudzego domu,
    mieszkania, lokalu, pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew
    żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.'"

    No i szukam informacji czy to jest w jakimkolwiek miejscu powiazane. Bo
    cytowany Art. moim zdaniem odnosi sie do miejsca prywatnego, lokalu,
    posesji - a nie do miejsca publicznego, dostepnego dla wszystkich.

    Robienie zdjec w miejscach publicznych nie jest karalne. Wiec nie widze
    podstawy do opisanego powyzej "wyrzucenia" robiacego zdjecia z takiego
    np. sklepu Saturn czy inny MediaMarkt...

    Misia Puchatka
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 5. Data: 2008-01-10 16:34:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Misia Puchatka pisze:

    > Dobra, przyznam sie. Na pregu jest dyskusja (czy raczej flejm). Jestem w
    > opozycji do grupy oszolomow, ktorzy twierdza mniej wiecej tak:

    No i generalnie, oszołomy mają rację.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 6. Data: 2008-01-10 16:36:26
    Od: Misia Puchatka <a...@a...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > No i generalnie, oszołomy mają rację.

    Konkretna podstawa prawna?

    Misia Puchatka

  • 7. Data: 2008-01-10 16:53:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 10 Jan 2008 17:36:26 +0100, Misia Puchatka napisał(a):

    > Konkretna podstawa prawna?

    Art. 193 kk ;-)
    zważ, że sama napisałaś, że dom, mieszkanie i lokal są tam wymienione
    osobno.

  • 8. Data: 2008-01-10 17:02:09
    Od: Misia Puchatka <a...@a...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > Art. 193 kk ;-)
    > zważ, że sama napisałaś, że dom, mieszkanie i lokal są tam wymienione
    > osobno.

    Moment moment, sklep MediaMarkt tomiejsce publiczne. Wiec moge tam wejsc
    (nie moze mi wlasciciel zakazc tam wejsc). Wiec jesli mnie wyprosi,. to
    ja po prostu wchodze od nowa. I jak mnie bramkarz nie chce wpuscic
    dzonie po patrol policji i... wchodze.

    Uwazam, ze KK art 195 nie dotyczy miejsc publicznych wlasnie z tego
    powodu. Do czasu az nie zlamie prawa nie masensu,z eby mnie ktos mogl,
    wyprosic pod grozba KK, bo ja mam prawo tam wejsc.

    Wiec jak to jest?

    ;)

    Albo jak to wyglada w praketyce. Bramkarz mowui "prosze wyjsc albo pana
    wyrzuce".A ja mowie "nie wyjde, nei zrobilem nic zlego". I co sie dzieje
    dalej? PRzeca jak mnie koles wyniesie ze sklepu, to ja dzwonie po
    policje oi skarze sie o napasc/naruszenei nietykalnosci itp.

    No i tlumacze dalej skoro kradlem/bylem awanturujacy sie - to czemu
    ochrona nie wezwala policji (zwlaszcza do kradziezy?).

    Misia Puchatka

  • 9. Data: 2008-01-10 17:05:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Olgierd pisze:

    > Art. 193 kk ;-)
    > zważ, że sama napisałaś, że dom, mieszkanie i lokal są tam wymienione
    > osobno.

    Co za bzdury. Osoba uprawniona moze zadac opuszczenia lokalu juz po jego
    zamknieciu. Wtedy bedzie mozna zastosowac wspomniany artykul. Wczesniej,
    z oferta sklepu, ma prawo zapoznac sie kazdy, kto ma na to ochote, a
    sklepikarz nie ma prawa odmowic zapoznania sie z oferta bo sam popelni
    wykroczenie.

    Jacek

  • 10. Data: 2008-01-10 17:07:03
    Od: Misia Puchatka <a...@a...pl>

    Użytkownik castrol napisał:

> [...]
    > z oferta sklepu, ma prawo zapoznac sie kazdy, kto ma na to ochote, a
    > sklepikarz nie ma prawa odmowic zapoznania sie z oferta bo sam popelni

    O właśnie, gdzie szukać przepisów z tym związanych?

    Misia Puchatka