  • 21. Data: 2013-10-29 22:28:45
    Temat: Re: Składki ZUS należy płacić nawet za pracę za darmo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Oct 2013, Danusia wrote:

    > No nie jakoś, to przecież obowiązuje już z 15 lat.

    Przecież nie odnosiłem się do okresu :), to jasne że "od dawna".
    Profilaktyczne "jakoś" odnosiło się do uproszczeń, żeby mi
    kto się nie przyczepił nietypowych (wyjątkowo traktowanych) dochodów :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2013-10-29 22:31:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Oct 2013, z wrote:

    > Tak gładziutko Ci to przeszło przez klawiaturkę a mi się właśnie nóż masarski
    > w kieszeni otwiera. :-)

    Jak swojego czasu rząd "ubruttawiał" pensje pracownicze, to w ogóle
    bywała wyrazana teza, że trzeba "prawdziwe brutto brutto" wypłacać
    pracownikom i niech sobie sami odprowadzą podatki i składki (choćby
    nawet pracodawca miał obowiązek zapodać kwotę do wpłacenia).
    Ale to by groziło bardzo mocnym otwarciem się rzeczonego noża :>

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2013-10-30 13:40:48
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jak jeszcze chcesz to polaczyc z zarabianiem - to musisz wyjechac.
    >
    > U nas to albo albo.

    Wg GUS pracujących na własny rachunek jest w Polsce blisko 3 mln. Wszyscy
    nieuczciwi czy niezarabiający? Czy zgodnie z teoriami głszonymi czasem
    również na tej grupie, krewni i znakomi królika?
    Michał

  • 24. Data: 2013-10-30 14:06:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-30 13:40, Michal pisze:
> [...]
    > Wszyscy nieuczciwi czy niezarabiający? Czy zgodnie z teoriami głszonymi
    > czasem również na tej grupie, krewni i znakomi królika?

    Czy GUS podaje ile tych firm powstało żeby wyłudzić dotacje i ilu z tych
    ludzi normalnie siedzi na etacie i spełnia znamiona umowy o pracę?

  • 25. Data: 2013-10-30 15:22:09
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Czy GUS podaje ile tych firm powstało żeby wyłudzić dotacje i ilu z tych
    > ludzi normalnie siedzi na etacie i spełnia znamiona umowy o pracę?

    Oczywiście, że GUS takich danych nie podaje. Nie zmienia to faktu, że
    istnieje "w tym kraju" bardzo wielu przedsiębiorców, którzy swoją pracą
    zarabiają na utrzymanie siebie i swoich rodzin.
    Michał

  • 26. Data: 2013-10-30 17:08:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:

> [...]
    > istnieje "w tym kraju" bardzo wielu przedsiębiorców, którzy swoją pracą
    > zarabiają na utrzymanie siebie i swoich rodzin.

    statystyki maja to do siebie, ze mozna nimi udowodnic wszystko.
    zeby dostac faktyczna liczbe przedsiebiorców podaj ilu z nich zatrudnia
    chociaz jednego pracownika.
    cala reszta to atrapa. w tych 3 milionach masz np. wszystkie
    pielegniarki, ktore zostaly zmuszone do zalozenia DG, zeby szpitale
    mogly sobie koszty policzyc. Taki biznes to jest tylko przykrywka na
    etat a nie biznes.

  • 27. Data: 2013-10-30 20:51:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-30 17:08, witek pisze:

    > statystyki maja to do siebie, ze mozna nimi udowodnic wszystko.

    Pewna stacja prorządowa podaje codziennie (normalnie jak za Gierka) ile
    działalności zgłoszono a ile zamknięto. Jakby to był jakiś wykładnik
    szczęśliwości narodu.
    Obecnie jest dużo więcej zamykania i ładnie się to tłumaczy końcem
    miesiąca.
    Żałość.

  • 28. Data: 2013-10-31 09:19:58
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

> [...]
    > ktore zostaly zmuszone do zalozenia DG, zeby szpitale mogly sobie koszty
    > policzyc. Taki biznes to jest tylko przykrywka na etat a nie biznes.

    No dobrze, zostawmy statystykę. Naprawdę nie znacie ludzi, którzy prowadząc
    działalność gospodarczą (choćby i jednoosobową) zarabiają na utrzymanie
    swoje i swojej rodziny?
    A jeśli znacie takich, to są to wyłącznie ludzie nieuczciwi, lub krewni albo
    kumple "Tuska"?
    Przypominam: odnoszę się do tezy "hikikomorisana", że u nas można albo
    uczciwie pracować albo zarabiać. Żeby jedno połączyć z drugim trzeba rzekomo
    wyjechać z kraju.Jest to teza fałszywa.
    Michał

  • 29. Data: 2013-10-31 09:48:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-31 09:19, Michal pisze:
    > No dobrze, zostawmy statystykę. Naprawdę nie znacie ludzi, którzy
    > prowadząc działalność gospodarczą (choćby i jednoosobową) zarabiają na
    > utrzymanie swoje i swojej rodziny?

    Znam ale to są ludzie którzy albo traktują to jako "uzupełnienie" ;-)
    dość szarej działalności handlowej, mają ustawione zamówienia w
    "instytucjach", emerytura mundurowa + sklep, siedzą normalnie na etacie
    a rozliczają się fakturami, albo (o zgrozo) działalność jest tylko i
    wyłącznie po to by być dotowanym ;-)

    Wszystko te "dodatki" nie pozwalają z nimi zdrowo konkurować bo mają
    "argumenty nie do odparcia" albo po prostu mogą sobie pozwolić na
    zaniżanie cen.

  • 30. Data: 2013-10-31 13:14:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:

    > No dobrze, zostawmy statystykę. Naprawdę nie znacie ludzi, którzy
    > prowadząc działalność gospodarczą (choćby i jednoosobową) zarabiają na
    > utrzymanie swoje i swojej rodziny?

    Znamy. Np mam znajomego szewca, krawca.
    Ale jest ich zdecydowanie mniej niż 10% znanego mi narodu.

    > A jeśli znacie takich, to są to wyłącznie ludzie nieuczciwi, lub krewni
    > albo kumple "Tuska"?

    jak wyzej. Nie czepiałem się tego, że są ludzie prowadzący DG z
    powowłania a nie z przymusu tylko ich oszacowanej przez ciebie liczby.

> [...]
    > uczciwie pracować albo zarabiać. Żeby jedno połączyć z drugim trzeba
    > rzekomo wyjechać z kraju.Jest to teza fałszywa.

    po części fałszywa, po częsci prawdziwa.
    Prawdopodobieństwo rośnie wraz z ilością zarobionej kasy.
    Albo zipiesz na DG ale lepsze to niz etat za te same pieniądze, albo
    komus wczesniej czy pozniej musisz dać w łapę lub pod stołem, bo inaczej
    albo cię udupią albo nie dasz rady i polegniesz przy pierwszym
    potknięciu się.
    Druga prawda jest taka, że na zachodzie po prostu łatwiej się dorobić
    robiąc to samo bo się po prostu więcej zarabia.