  • 31. Data: 2013-10-31 14:26:15
    Temat: Re: Składki ZUS należy płacić nawet za pracę za darmo
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:52721966$0$2152$65785112@news.neostrada.pl...

    > Znam ale to są ludzie którzy albo traktują to jako "uzupełnienie" ;-) dość
    > szarej działalności handlowej, mają ustawione zamówienia w "instytucjach",
    > emerytura mundurowa + sklep, siedzą normalnie na etacie a rozliczają się
    > fakturami, albo (o zgrozo) działalność jest tylko i wyłącznie po to by być
    > dotowanym ;-)
    >
    > Wszystko te "dodatki" nie pozwalają z nimi zdrowo konkurować bo mają
    > "argumenty nie do odparcia" albo po prostu mogą sobie pozwolić na
    > zaniżanie cen.

    No to widocznie znamy różnych ludzi. To znaczy takich, o których Ty piszesz
    też znam. Ale nieporównanie więcej znam takich, którzy po prostu normalnie
    żyją ze swojej samodzielnej działalności. Czasem zatrudniają innych, czasemn
    nie, ale to już inna sprawa.
    Michał

  • 32. Data: 2013-10-31 14:30:14
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

> [...]
    >
    > jak wyzej. Nie czepiałem się tego, że są ludzie prowadzący DG z powowłania
    > a nie z przymusu tylko ich oszacowanej przez ciebie liczby.

    > po części fałszywa, po częsci prawdziwa.
    > Prawdopodobieństwo rośnie wraz z ilością zarobionej kasy.
    > Albo zipiesz na DG ale lepsze to niz etat za te same pieniądze, albo komus
    > wczesniej czy pozniej musisz dać w łapę lub pod stołem, bo inaczej albo
    > cię udupią albo nie dasz rady i polegniesz przy pierwszym potknięciu się.
    > Druga prawda jest taka, że na zachodzie po prostu łatwiej się dorobić
    > robiąc to samo bo się po prostu więcej zarabia.

    Z tezą, że w bogatszych krajach łatwiej się dorobić niż w biedniejszych
    trudno się nie zgodzić.
    Protestuję przeciwko stawianiu alternatywy: w Polsce albo uczciwość albo
    zarobek. I tylko i aż tyle.
    Michał

  • 33. Data: 2013-10-31 14:56:02
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 31.10.2013 09:19, Michal wrote:

    > Przypominam: odnoszę się do tezy "hikikomorisana", że u nas można albo
    > uczciwie pracować albo zarabiać. Żeby jedno połączyć z drugim trzeba
    > rzekomo wyjechać z kraju.Jest to teza fałszywa.

    falszywa moze tak w 30%

    ale jak pracujesz i zarabiasz legalnie, to masz wrogow w postaci
    fiskusa, ktory wlasnie taka dzialalnosc potrafi udupic "bo tak". zwykle
    taka osoba ma bowiem skrupuly, a ta nieuczciwa nie ma - dzieki czemu z
    zarobionych milionow moze wynajac najlepszych prawnikow i uniknac kary.

    tak to widze w naszym pieknym lez padole.

    jak juz ukradniesz pierwszy milion, to sie ustawisz.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 34. Data: 2013-10-31 18:27:40
    Temat: Re: Sk?adki ZUS nale?y p?aci?awet za prac?a darmo
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu wtorek, 29 października 2013 20:24:45 UTC użytkownik Karol Misiukiewicz
    napisał:

    > W innych krajach ratownictwo jest za darmo,
    >
    > a za każdą wizyte u lekarza się płaci w ten czy inny sposób, czy to
    >
    > bezpośrednio w placówce zdrowia, czy ubezpieczyciel państwowy (kasa) lub
    >
    > prywatny płaci.

    W irlandzkiej dziczy kazda wizyta na pogotowiu to koszt 100 euro. Bezpłatna sluzba
    zdrowia jest tylko dla bezrobotnych i zyjacych z socjala. Osobie pracujacej, placacej
    podatki i skladk na cele socjalne nic nie przysluguje w temacie sluzby zdrowia (bez
    porownania gorszej niz w Polsce zreszta) ma placic... Co wiecej za wezwanie strazy
    pozarnej do pozaru nalezy zaplacic 500e za pierwsza i 450 euro za każda następną
    godzinę gaszenia...

    Ktos jeszcze narzeka na Polske?

  • 35. Data: 2013-10-31 18:40:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:
    > Ktos jeszcze narzeka na Polske?

    ten kto z niej jeszcze nie wyjechał.
    Polska jest super. Ludzie w niej są tylko jacyś porąbani.

    Nawet wściekłe psy kąsają mniej niż ludzie w Polsce.

  • 36. Data: 2013-11-06 19:15:54
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Dnia Thu, 31 Oct 2013 10:27:40 -0700 (PDT), Przemek Lipski napisał(a):

    > Co wiecej za wezwanie strazy pozarnej do pozaru nalezy zaplacic 500e za pierwsza i
    450 euro za każda następną godzinę gaszenia...

    aaa... tak..
    w filmie Vabank2 czyli Riposta jak Kwinto sie wydostał z kasy pancernej,
    był pożar i właściciel chałupy płacił strażakom
    Czyli chyba w latach 1918-1939 w Polsce też sie płaciło.