  • 11. Data: 2017-03-21 21:59:58
    Temat: Re: Prasówka A.Filipa
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2017 o 21:46 007 <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

    > Trefniś w

    > [...]
    >
    > No właśnie. Jemu i tobie pojebawszy się psp... z psp
    >
    > Ten jeden post bez [politycznych odnośników) na pl.soc.prawo to i tak
    > sukces
    > w porównaniu do bełkotu na pl.soc.polityka

    > To nie ulega frewencji, informuje o swoich problemach, ale takie sprawy
    > niech...

    > ...z kim? Jesteś jego lekarzem, czy na tym samym piętrze macie leżanki?
    > Może pora...

    To chyba jednak tobie mylą się grupy, dokładnie to sprawdziłem i nie mam
    wątpliwości.

    --
    Trefniś

  • 12. Data: 2017-03-22 01:07:09
    Temat: Re: Sędzia rzecznik KRS uczy: Z rodziną najlepiej wychodzi się na "taktyce procesowej" :-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-03-17 o 10:01, A. Filip pisze:
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Alimenty-rzec
    znika-KRS-Jaki-zadam-dymisji,wid,18732307,wiadomosc.
    html

    > http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/sedzia-pozwa-co
    rke-do-sadu-zeby-oddaa-alimenty-skandal-w-krakowie_9
    69098.html

    Skandal, to robią dziennikarzy. Niby czemu sędziemu nie wolno pozwać
    córki? Skoro wyłudziła te alimenty - a zakładam, ze takimi dowodami
    sędzia dysponuje - to powinna się cieszyć, że normalnie nie złożył
    zawiadomienia o oszustwie. I czemu to uważa ktoś za skandal?

  • 13. Data: 2017-03-22 06:12:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > sędzia dysponuje - to powinna się cieszyć, że normalnie nie złożył
    > zawiadomienia o oszustwie. I czemu to uważa ktoś za skandal?

    Boże, Robert, nie pieprz głupot, że wyłudziła. Przecież sprawa jest
    dokładnie opisana i aż wstyd, że uczestnicy tej grupy nie jarzą o co chodzi.

    Sąd I instancji zasądził alimenty gdzieś na poziomie 1400zł, więc sędzia
    je płacił (rygor natychmiastowej wykonalności), sąd II instancji obniżył
    wyrok wstecznie do 500zł, więc nadpłata podlega zwrotowi na podstawie
    bezpodstawnego wzbogacenia.

    Co ważne - uznanie w tym przypadku, że istnieją przesłanki do zwrotu
    przez córkę tego bezpodstawnego wzbogacenia, jest zwykle wątpliwe, bo
    sądy w takich przypadkach rzadko kiedy nakazują zwrot pobranych
    alimentów, uzasadniając to ziszczeniem się przesłane kodeksowych
    uzasadniających odmowę zwrotu przez wzbogaconego.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2017-03-22 06:12:33
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > sędzia dysponuje - to powinna się cieszyć, że normalnie nie złożył
    > zawiadomienia o oszustwie. I czemu to uważa ktoś za skandal?

    <ironia> Córka zataiła przed wysoko kompetentnym sądem pierwszej
    instancji kolejne dziecko sędziego z kolejnego związku? Dopiero czujny
    sąd apelacyjny wykrył to haniebne oszustwo wyrodnej córki? [1] </ironia>

    Naprawdę wypada przy stawianiu tak poważnych zarzutów poświęcić kilka
    minut na przeczytanie podawanych linków. Dziennikarze często nie
    grzeszą brakiem precyzji ale profesjonalni czytelnicy p.s.prawo powinni
    lepiej chronić własne (bez)cenne dupy _dowodnym_ zwalaniem na
    "brak dziennikarskiej precyzji".

    SuperExpres nie podejrzewam o nadzwyczajną precyzję. W ciemno
    zakładam że taki bojowy sędzia za "proste kłamstwa" by ich pozwał
    błyskawicznie.

    [1] http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/sedzia-chcial-p
    ozwac-corke-do-sadu-zeby-oddaa-alimenty-skandal-w-kr
    akowie_969098.html

    --
    A. Filip
    Twój przyjaciel ma przyjaciela, przyjaciel twego przyjaciela też ma

  • 15. Data: 2017-03-22 12:15:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-03-17 o 06:12, Liwiusz pisze:

    > Boże, Robert, nie pieprz głupot, że wyłudziła. Przecież sprawa jest
    > dokładnie opisana i aż wstyd, że uczestnicy tej grupy nie jarzą o co
    > chodzi.

    Możesz wskazać link?

  • 16. Data: 2017-03-22 12:18:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-03-17 o 06:12, Liwiusz pisze:

    Znalazłem. Ale w takim wypadku odszkodowanie powinien wypłacać Skarb
    Państwa, a nie córki. To nie ona zasądziła sobie owe zbyt wysokie
    alimenty, anie nie ona wymyśliła rygor natychmiastowej wykonalności.

  • 17. Data: 2017-03-22 12:22:31
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Możesz wskazać link?

    W poście otwierającym wątek są DWA linki. Ten który zwrócił moją uwagę [1]
    i ten który jest prawdopodobnie na "pierwsze źródło" [2].

    [1] http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Alimenty-rzec
    [2] http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/sedzia-pozwa-co
    rke-do-sadu-zeby-oddaa-alimenty-skandal-w-krakowie_9
    69098.html

    --
    A. Filip
    Bramy urzędu są dla wszystkich szeroko otwarte, ale nie można tam wejść
    bez pieniędzy. (Przysłowie chińskie)

  • 18. Data: 2017-03-22 12:23:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Państwa, a nie córki. To nie ona zasądziła sobie owe zbyt wysokie
    > alimenty, anie nie ona wymyśliła rygor natychmiastowej wykonalności.

    Ale wiesz, że pieprzysz głupoty?
    Jaki skarb państwa?
    Sprawa jest oczywista (bezpodstawne wzbogacenie), nie wychodź na
    ignoranta swoim pisaniem prawa na nowo :/

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2017-03-22 17:00:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-03-17 o 12:23, Liwiusz pisze:

    > Ale wiesz, że pieprzysz głupoty?
    > Jaki skarb państwa?
    > Sprawa jest oczywista (bezpodstawne wzbogacenie), nie wychodź na
    > ignoranta swoim pisaniem prawa na nowo :/

    Moim zdaniem nie masz racji. Wzbogacenie było "podstawne", skoro był
    wyrok sądu.

  • 20. Data: 2017-03-22 17:08:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Moim zdaniem nie masz racji. Wzbogacenie było "podstawne", skoro był
    > wyrok sądu.

    Był wyrok, ale nieprawomocny. Wierzyciel, zaspokajając się na podstawie
    nieprawomocnego wyroku, musi brać pod uwagę możliwość, że będzie on
    uchylony, a pobrane świadczenia będą pobrane niezasadne.

    Prosiłem - nie brnij, wykazując się niewiedzą. W tej sprawie naprawdę
    najmniej ważne jest, co ci się "wydaje".

    --
    Liwiusz