  • 21. Data: 2017-03-22 17:53:34
    Temat: Re: Sędzia rzecznik KRS uczy: Z rodziną najlepiej wychodzi się na "taktyce procesowej" :-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-03-17 o 17:08, Liwiusz pisze:

    > Był wyrok, ale nieprawomocny. Wierzyciel, zaspokajając się na podstawie
    > nieprawomocnego wyroku, musi brać pod uwagę możliwość, że będzie on
    > uchylony, a pobrane świadczenia będą pobrane niezasadne.

    A wierzyciel to egzekwował, czy dłużnik sam regulował wg nieprawomocnego
    wyroku? I czemu uważamy, że żądanie zwrotu nadpłaty jest tak okrutnie
    nieetyczne?

    > Prosiłem - nie brnij, wykazując się niewiedzą. W tej sprawie naprawdę
    > najmniej ważne jest, co ci się "wydaje".

    Nigdy nie uważałem się za osobę nieomylną. Nie mam obowiązku na
    wszystkim się znać.

  • 22. Data: 2017-03-22 17:57:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A wierzyciel to egzekwował, czy dłużnik sam regulował wg nieprawomocnego
    > wyroku?

    Nie wiem, ale nie ma to znaczenia.

    > I czemu uważamy, że żądanie zwrotu nadpłaty jest tak okrutnie
    > nieetyczne?

    Nie kłam, nie uważamy tak. Czy apelację od wyroku alimentacyjnego też
    zatem uważasz za nieetyczną?

    > Nigdy nie uważałem się za osobę nieomylną. Nie mam obowiązku na
    > wszystkim się znać.

    Owszem, ale jeśli uzyskując kompetentną poradę, nadal brniesz w głupoty,
    to dobrze o tobie nie świadczy.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2017-03-22 21:40:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-03-17 o 17:57, Liwiusz pisze:

    > Nie wiem, ale nie ma to znaczenia.

    Dla mnie akurat ma o tyle, że chciałbym wiedzie, czy córka mają
    świadomość toczącego się postępowania forsowała wyższe alimenty, czy
    sędzia sam płacił.

    > Nie kłam, nie uważamy tak. Czy apelację od wyroku alimentacyjnego też
    > zatem uważasz za nieetyczną?

    No podstawowym zarzutem dziennikarzy jest to, że sędzia domaga się
    zwrotu tej nadpłaty. I do tego się odnoszę. Ja osobiście uważam to za
    dość sensowną konsekwencje starań o obniżenie alimentów.

    > Owszem, ale jeśli uzyskując kompetentną poradę, nadal brniesz w głupoty,
    > to dobrze o tobie nie świadczy.

    Nikt nie jest doskonały :-)

  • 24. Data: 2017-03-22 22:33:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dla mnie akurat ma o tyle, że chciałbym wiedzie, czy córka mają
    > świadomość toczącego się postępowania forsowała wyższe alimenty, czy
    > sędzia sam płacił.

    Jakie to ma znaczenie dla sprawy? Podejrzewam, że płacił dobrowolnie, bo
    pozwalać na egzekucję komorniczą to niepotrzebne kłopoty.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2017-03-23 12:47:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jakie to ma znaczenie dla sprawy? Podejrzewam, że płacił dobrowolnie,
    >bo pozwalać na egzekucję komorniczą to niepotrzebne kłopoty.

    Jesli wyrok nieprawomocny, to z czemu egzekucja ?

    J.

  • 26. Data: 2017-03-23 16:28:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-03-17 o 22:33, Liwiusz pisze:

    > Jakie to ma znaczenie dla sprawy? Podejrzewam, że płacił dobrowolnie, bo
    > pozwalać na egzekucję komorniczą to niepotrzebne kłopoty.

    Dla mnie ma istotne znaczenie etyczne. Jeśli sam płacił, to za
    nieetyczne uważam ściganie córki. Powinien przestać płacić i poczekać,
    jak się bilans wyrówna.

  • 27. Data: 2017-03-24 10:18:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-23 o 12:47, J.F. pisze:

    > Jesli wyrok nieprawomocny, to z czemu egzekucja ?

    Z rygoru natychmiastowej wykonalności.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2017-03-24 10:19:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dla mnie ma istotne znaczenie etyczne. Jeśli sam płacił, to za
    > nieetyczne uważam ściganie córki. Powinien przestać płacić i poczekać,
    > jak się bilans wyrówna.

    Z każdym postem jesteś coraz śmieszniejszy.

    Nie płacąc:
    - naraża się na egzekucję komorniczą (jak ma jakiś kredyt, to nieciekawie)
    - postępuje nieetycznie, ponieważ nie realizuje wykonalnego wyroku sądowego.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2017-03-24 15:52:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-03-17 o 10:19, Liwiusz pisze:

> [...]
    > - naraża się na egzekucję komorniczą (jak ma jakiś kredyt, to nieciekawie)
    > - postępuje nieetycznie, ponieważ nie realizuje wykonalnego wyroku

    Ależ ja Cię zrozumiałem. Wszedłem na płaszczyznę etyczną, a nie prawna w
    swoich dywagacjach. To, ze wyrok zapadł nie powodowało, ze strony nie
    mogły się poza sądowo porozumieć przykładowo tak, że poczekamy z
    wyższymi alimentami do czau, jak to się ostatecznie ustali. Jeśli
    porozumieć się nie dało i przystawiali sędziemu "nóż do gardła", to nie
    dziwmy się, że jak ostatecznie wygrał, to też stawia wszystko "ostro".
    To są okoliczności o których dziennikarze nie piszą, a które dla mnie w
    ocenie etycznej strony postępowania tego sędziego mają kluczowe znaczenie.

  • 30. Data: 2017-03-24 20:04:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Z rygoru natychmiastowej wykonalności.

    Hm ... to moze sad powinien oddac pieniadze ...

    J.